Το «Μαζί για το Παιδί», βρέθηκε για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στη Θράκη στηρίζοντας τα παιδιά και τους νέους των νομών Ροδόπης και Έβρου, μέσω της δράσης «Ίσες ευκαιρίες για τα παιδιά: Δράσεις για την Υγεία και την Παιδεία σε ακριτικές περιοχές της Ελλάδας». Σε συνεργασία με τη διεύθυνση εκπαίδευσης, τους τοπικούς φορείς και τους δήμους εστίασε στην κάλυψη αναγκών για την διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης σε ποιοτική εκπαίδευση και περίθαλψη, στηρίζοντας 5.864 παιδιά και νέους, καθώς και τις οικογένειές τους.
Σε στενή συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα της Θράκης και με τη στήριξη των τοπικών φορέων το «Μαζί για το Παιδί» κατέγραψε ενδελεχώς τις ανάγκες δημόσιων σχολείων όλων των βαθμίδων που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα. Έπειτα από επίσκεψη και αξιολόγηση των αιτημάτων και σε συνεχή επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς πραγματοποιήθηκαν στοχευμένες δωρεές εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και στις θεματικές στις οποίες επικεντρώνεται το κάθε σχολείο.
Με στόχο τη διαρκή ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, μέσω του προγράμματος, το «Μαζί για το Παιδί» διατηρεί καθημερινά ανοιχτό διαύλο επικοινωνίας με τις υποστηριζόμενες εκπαιδευτικές κοινότητες. Επιθυμώντας να συμβάλει στην εξωστρέφεια των σχολικών μονάδων, διευκολύνει τη διασύνδεση μεταξύ σχολείων και άλλων οργανισμών, προωθεί την ανταλλαγή απόψεων και τεχνογνωσίας υποστηρίζοντας τους στόχους κάθε εκπαιδευτικού που συμμετέχει στο πρόγραμμα.
Δημιουργία Σύγχρονων Εκπαιδευτικών Χώρων
Με γνώμονα τη διασφάλιση του δικαιώματος κάθε παιδιού στις ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση το «Μαζί για το Παιδί» δημιουργήσε σύγχρονους εκπαιδευτικούς χώρους με στόχο την εισαγωγή των μαθητών στις σύγχρονες επιστήμες, την επαφή τους με διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, την αναπτύξη γνώσεων και δεξιοτήτων ζωής.
Συγκεκριμένα, το αποτύπωμα των δράσεων του «Μαζί για το Παιδί» για τη σχολική χρονιά 2022-2023 στους νομούς Ροδόπης και Έβρου συνοψίζεται στην:
1. Δυνατότητα προσέγγισης της γνώσης με δημιουργικό τρόπο μέσω του εξοπλισμού σχολικών αιθουσών με διαδραστικούς πίνακες.
Εξοπλίστηκαν 53 σχολικές αίθουσες όλων των σχολικών βαθμίδων με διαδραστικούς πίνακες. Με τη χρήση των υπερσύγχρονων πινάκων παρατηρείται σημαντική μαθησιακή και γνωστική εξέλιξη των μαθητών και αύξηση της προσοχής τους. Η γνώση προσεγγίζεται με δημιουργικό τρόπο, με διδασκαλία μέσω οπτικοποίησης που συνδυάζει χρώματα, κίνηση, ηχητικά εφέ και χρήση παιχνιδιών. Η κατάκτηση της γνώσης μέσω των αισθήσεων μετατρέπει τη μάθηση σε εμπειρία ευχάριστη και εποικοδομητική.
2. Ενθάρρυνση των μαθητών για την επαφή τους με τις νέες τεχνολογίες μέσω του εξοπλισμού αιθουσών Ρομποτικής-Πληροφορικής.
Δημιουργήθηκε 1 νέο εργαστήριο Ρομποτικής-Πληροφορικής και αναβαθμίστηκαν 4 εργαστήρια με kit ρομποτικής, υπολογιστές, laptop, διαδραστικούς πίνακες, βιντεοπροβολείς. Σκοπός αυτής της ενέργειας είναι η αύξηση των μαθητών που ασχολούνται με τη ρομποτική και τις νέες τεχνολογίες και η προτροπή τους στην ανάπτυξη νέων πολυπλοκότερων project.
3. Συμβολή στη διαδικασία της μάθησης για να γίνει πιο διασκεδαστική μέσω της δημιουργίας Κέντρου Διερευνητικής Μάθησης & Αιθουσών Διαδραστικής Μάθησης, Παιχνιδιού & Φιλαναγνωσίας.
Οι μαθητές πλέον θα έρχονται σε επαφή με τη γνώση με έναν διαδραστικό και οπτικοποιημένο τρόπο, ενώ παράλληλα διευκολύνεται το έργο των εκπαιδευτικών στις 5 ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες με ηλεκτρονικό εξοπλισμό (σύγχρονους διαδραστικούς πίνακες, βιντεοπροβολείς, υπολογιστές, εκτυπωτές) καθώς και kit διερευνητικής μάθησης, βιβλία, και εκπαιδευτικά παιχνίδια. Μέσω του παιχνιδιού θα μπορούν να ανακαλύψουν τον κόσμο της φυσικής, των μαθηματικών, της χημείας, της αστρονομίας, της βιολογίας, του φυσικού περιβάλλοντος, της ιστορίας, της φιλοσοφίας, της ψυχολογίας ενώ παράλληλα ενισχύεται και η φιλαναγνωσία.
4. Εισαγωγή στην επιστήμη της Αστρονομίας μέσω της αξιοποιήσης ενός σχολικού πλανητάριου.
Ενισχύθηκε η διερευνητική μάθηση των παιδιών στην επιστήμη της αστρονομίας με τη διαμόρφωση ειδικού χώρου που θα φιλοξενεί ένα σχολικό πλανητάριο. Ο χώρος εξοπλίστηκε με βιντεοπροβολέα για τις ειδικές προβολές του, καθώς και σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό όπως βιβλία και παιχνίδια. Σημειώνεται ότι μέσω της επιστήμης της αστρονομίας ενεργοποιείται η περιέργεια, η φαντασία και η δημιουργικότητα των παιδιών, ενώ παρακινεί και εμπλέκει τα παιδιά του δημοτικού στη μαθησιακή διαδικασία μέσω της διερεύνησης.
Το σχολικό πλανητάριο που έχει δημιουργηθεί από παιδιά για παιδιά, στοχεύει να αποτελέσει έναν κόμβο έρευνας, καινοτομίας και διάχυσης της Αστρονομίας σε Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω της διαδικτυακής χρήσης των τηλεσκοπίων του Αστεροσκοπείου του Σκίνακα και θα είναι επισκέψιμο από μαθητές άλλων σχολείων και οικογένειες.
5. Εκμάθηση των Φυσικών Επιστημών μέσω αναβαθμισμένων αιθουσών
Οι μαθητές πλέον θα μπορούν να μαθαίνουν με πρακτικό και διασκεδαστικό τρόπο τις αρχές της φυσικής, της χημείας και της βιολογίας μέσα από την προσφορά σύγχρονου εργαστηριακού εξοπλισμού σε τρία σχολεία για την πραγματοποίηση πειραμάτων φυσικών επιστημών.
6. Δημιουργία προϋποθέσεων για ασφαλή άθληση και κοινωνικοποίηση των παιδιών με ανακατασκευή σχολικού γηπέδου.
Τα παιδιά μπορούν να παίζουν και να αθλούνται με ασφάλεια σε ένα ολοκαίνουργιο ανακατασκευασμένο σχολικό γήπεδο μπάσκετ στο οποίο επιστρώθηκε ειδικός επαγγελματικός τάπητας, δημιουργήθηκαν διαγραμμίσεις μπάσκετ, έγινε αντικατάσταση ταμπλό-στεφανιών, τοποθετήθηκαν προστατευτικά στρώματα για τις μπασκέτες, ενώ τοποθετήθηκαν και τα απαιτούμενα διχτάκια.
Στον τομέα της Υγείας & της Ψυχικής Υγείας
Το «Μαζί για το Παιδί» δώρισε απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό για νεογνά και παιδιά στο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής «Σισμανόγλειο» και στο Κέντρο Υγείας Σαπών.
Συγκεκριμένα, στο Γ.Ν. Κομοτηνής-Σισμανόγλειο, προσφέρθηκε φορητή συσκευή Ωτοακουστικών Εκπομπών – Ακουστικών Προκλητών Δυναμικών και ASSR μέσω της οποίας μπορεί να πραγματοποιηθεί πλέον ακοολογικός έλεγχος. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η εξέταση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντικό, να πραγματοποιείται σε όλα τα νεογνά πριν την ηλικία των 3 μηνών. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα πρώιμης ανίχνευσης της παιδικής βαρηκοΐας που αν δεν ανιχνευθεί και αντιμετωπιστεί έγκαιρα προκαλεί σημαντική καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και σοβαρές διαταραχές στη διαδικασία της μάθησης. Σημειώνεται ότι η συσκευή αυτή θα καλύψει τις ανάγκες του πληθυσμού από τον Έβρο έως και την Ξάνθη.
Στο Κέντρο Υγείας Σαπών που εξυπηρετεί έναν πληθυσμό 30.000 κατοίκων των γύρω περιοχών δωρήθηκαν παιδιατρικό οξύμετρο, παιδιατρικός ανιχνευτής φλεβών και παιδιατρικό πιεσόμετρο.
Διεξαγωγή δωρεάν ψυχο-εκπαιδευτικών σεμιναρίων για γονείς και εκπαιδευτικούς
Η επιστημονική ομάδα της Γραμμής 115 25 και του Συμβουλευτικού Κέντρου του «Μαζί για το Παιδί» υλοποίησε με επιτυχία 4 ψυχοεκπαιδευτικά σεμινάρια σε γονείς στην Κομοτηνή με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωσή τους για θέματα που αντιμετωπίζουν στο οικογενειακό πλαίσιο, καθώς και την ενδυνάμωση του γονικού τους ρόλου. Τα σεμινάρια είχαν ως θέμα: «Επικοινωνία στην οικογένεια» και «Διάβασμα και ρόλος/ εμπλοκή των γονέων».
Σύμμαχοι στην πρωτοβουλία του «Μαζί για το Παιδί»
Ευχαριστούμε θερμά για την ευγενική υποστήριξη τους: Trafigura Maritime Ventures & Trafigura Foundation, ΔΕΗ, Κυβέλη Αλεξίου, Skroutz, Τράπεζα Πειραιώς, bwin, Servier Hellas, Κάπα Σίγμα Βαμβακουργία ΑΒΕΕ, Kleemann.
Σταθεροί υποστηρικτές του «Μαζί για το Παιδί» στο οδοιπορικό στο νομό Ροδόπης και Έβρου είναι οι εταιρείες Aegean και Hertz του Ομίλου Βασιλάκη για την κάλυψη της μεταφοράς της ομάδας από την Αθήνα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News