967
«Κι αν βγω από αυτή τη φυλακή, κανείς δεν θα περιμένει» λέει το τραγούδι. Μέγκαν και Χάρι άφησαν πίσω τα κάγκελα του Μπάκιγχαμ και βρήκαν το Netflix | Creative Protagon

Ψυχραιμία Μέγκαν, το Μπάκιγχαμ δεν είναι Χερσώνα

Ματίνα Δελή Ματίνα Δελή 18 Δεκεμβρίου 2022, 09:48
«Κι αν βγω από αυτή τη φυλακή, κανείς δεν θα περιμένει» λέει το τραγούδι. Μέγκαν και Χάρι άφησαν πίσω τα κάγκελα του Μπάκιγχαμ και βρήκαν το Netflix
|Creative Protagon

Ψυχραιμία Μέγκαν, το Μπάκιγχαμ δεν είναι Χερσώνα

Ματίνα Δελή Ματίνα Δελή 18 Δεκεμβρίου 2022, 09:48

Αν δεν το έχετε πληροφορηθεί, ο πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν Μαρκλ δραπέτευσαν προς την ελευθερία. Ζουν ασφαλείς στην Αμερική μακριά από τους άγγλους παπαράτσι που απειλούσαν τη ζωή τους, την ψυχρή κι ανάποδη Κέιτ Μίντλετον, τον πρίγκιπα Γουίλιαμ που ούρλιαζε στον αδερφό του, τον Κάρολο που ήταν βαρύς κι ασήκωτος με το ζευγάρι και όλους αυτούς που τους ζήλευαν και ήθελαν το κακό τους. 

Δεν πρόκειται για επεισόδιο των «Καρντάσιανς» ούτε ξεχασμένο απόσπασμα από το «Τόλμη και Γοητεία» που έκανε θραύση στην αθάνατη Ελλάδα των 80s. Πρόκειται για το στόρι της σχέσης του δούκα και της δούκισσας του Σάσεξ όπως το παρουσίασαν οι ίδιοι στη σειρά «Χάρι και Μέγκαν», και προβάλλεται πλέον πλήρης στην πλατφόρμα του Netflix. Το δεύτερο μέρος -αριθμεί κι αυτό τρία επεισόδια- προκάλεσε πάταγο στη Βρετανία ήδη από την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου όταν και άρχισε να προβάλλεται.

Ολόκληρος ο βρετανικός Τύπος, από τις ταμπλόιντ εφημερίδες ως τον Guardian και το BBCσταχυολογούν λέξη-λέξη όσα είπαν και αποκωδικοποιούν όσα υπενόησαν ο πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν Μαρκλ εναντίον του κατεστημένου του Μπάκιγχαμ. Σχεδόν όλους τους πήρε η μπάλα. Με εξαίρεση -κυρίως- τον πρίγκιπα Φιλίππο και σε ένα βαθμό την βασίλισσα Ελισάβετ που δεν βρίσκονται πια στη ζωή, είχαν για όλους μια κακή κουβέντα ή ένα φαρμακερό υπονοούμενο.  

«Μια αξιοσημείωτη υπενθύμιση του πόσο μικροκρεπή μπορούν να γίνουν τα μέλη της βασιλικής οικογένειας» έγραψε ο Guardian για το δεύτερο μέρος, αναδεικνύοντας τα οφέλη που προκύπτουν από το «ξεκατίνιασμα». Αυτό που επισήμανε άλλωστε και το Protagon για το πρώτο μέρος, ότι τελικά Χάρι και Μέγκαν είναι «δύο χρήσιμοι νάρκισσοι» που καταφέρνουν «μικρές μαχαιριές σε έναν αναχρονιστικό θεσμό». 

«Ηταν τρομακτικό να ακούω τον αδερφό μου να ουρλιάζει και να μου φωνάζει και τον πατέρα μου να λέει πράγματα που απλά δεν ήταν αλήθεια», λέει σε κάποιο σημείο ο Χάρι περιγράφοντας μια δύσκολη συνάντηση με τον πρίγκιπα Γουίλιαμ και τον τότε πρίγκιπα και νυν βασιλιά Κάρολο. 

Το περίγραμμα του δεύτερου μέρους είναι η «απόδραση» του ζεύγους από την Βρετανία για τον Καναδά και την Καλιφόρνια και οι επιθέσεις που δέχτηκαν από τις ταμπλόιντ εφημερίδες με υποκίνηση του παλατιού, όπως σαφώς υπονοείται. Η θεματική του ρατσισμού επιστρέφει. Τα μέλη της βασιλικής οικογένειας παρουσιάζονται ως ρατσιστές κατά της Μέγκαν Μαρκλ για το χρώμα του δέρματος της. 

Στο στόχαστρο με περιγραφές και υπονοούμενα βρίσκεται συνεχώς το έτερο πριγκιπικό ζευγάρι, ο πρίγκιπας Γουίλιαμ και η Κέιτ Μίντλετον. Εκτός από ρατσιστές παρουσιάζονται ως συμβιβασμένοι, ψυχροί και κενοί, έτσι όπως ακολουθούν τη βασιλική νόρμα. Αυτό είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον και ως ένα βαθμό χρήσιμο σκέλος του δεύτερου μέρους της σειράς, παρότι ωστόσο είναι εντελώς μονόπλευρο —απουσιάζει η γνώμη της άλλης πλευράς. Βλέπουμε μόνο ένα γνωστό πλάνο του πρίγκιπα Γουίλιαμ να απαντά «δεν είμαστε καθόλου ρατσιστές στην οικογένειά μας» σε δημοσιογράφο που τον ρώτησε κατά την επίσκεψή του σε σχολείο του ανατολικού Λονδίνου το 2021. 

Πειστική είναι και η ενότητα για τις ψευδείς ειδήσεις στις ταμπλόιντ εφημερίδες και η καλλιέργεια του μίσους από λογαριασμούς του Twitter σε διατεταγμένη υπηρεσία. Ενώ ενδιαφέρουσα είναι η ανάλυση της «εξάρτησης» και της αλληλεπίδρασης των μελών της βασιλικής οικογένειας με φυλλάδες όπως η Sun και η Daily Mirror. Το πώς οι πρίγκιπες δηλαδή φοβούνται την κίτρινη δημοσιογραφία για να μην χάσουν τη δημοφιλία τους και παράλληλα την αξιοποιούν με διαρροές και καρφώματα μεταξύ τους. 

Αυτό που προκαλεί γέλιο -αλλά και θλίψη- είναι η αυταπάτη των πρωταγωνιστών για τον ρόλο που επιτελούν. Και, δυστυχώς, στο δεύτερο μέρος το βλέπουμε κυρίως από την Μέγκαν Μαρκλ. Η δούκισσα του Σάσεξ παραλληλίζει διαρκώς τον εαυτό της με την εμβληματική πριγκίπισσα Νταϊάνα, την αδικοχαμένη μητέρα του συζύγου της.

Παράλληλα και οι δύο, Χάρι και Μέγκαν, προβάλλουν την αποδοχή και τα φλας που συγκέντρωνε η Μέγκαν όταν ασκούσε ακόμη τα καθήκοντά της ως δούκισσα στη λογική του «δείτε τι χάσατε» προς την βασιλική οικογένεια. Μάλιστα μετά από τα πλάνα μιας επίσκεψης στην Αφρική το ηθικό δίδαγμα προς τους θεατές είναι ότι η Μέγκαν ήταν η μόνη που θα μπορούσε να αλλάξει την εικόνα του Μπάκιγχαμ στην Κοινοπολιτεία, ώστε να ξεχαστούν οι εποχές της εκμετάλλευσης και της δουλείας.

Το οξύμωρο είναι ότι το ζευγάρι από τη μια αποδομεί τη βασιλική οικογένεια και περιγράφει πώς γλίτωσε από αυτή και από την άλλη νομιμοποιεί απολύτως τον ρόλο της, σημειώνοντας ότι οι ίδιοι είχαν πολλά να προσφέρουν σε εκείνη. Και το πρόβλημα είναι πώς δεν αφήνουν τους άλλους να πουν μια καλή κουβέντα. Τα λένε μόνοι τους και τελικά αυτοθαυμάζονται. Για παράδειγμα, η Μέγκαν μιλάει για τις «θυσίες» που έχει κάνει: «όχι μόνο για τη χώρα μου, αλλά και για μια χώρα που δεν ήταν η δική μου».

«Μέγκαν και Χάρι» αγγίζουν τα όρια της φαιδρότητας όταν περιγράφουν με αγωνία πώς απέδρασαν από τη Βρετανία και μετά από τον Καναδά για να ξεφύγουν από τους παπαράτσι —που πλησίαζαν τη μάντρα ή τα κάγκελα της κάθε φρουρούμενης έπαυλης που έμεναν. Μάλιστα, σε μια από αυτές τις αγωνιώδεις πτήσεις προς την ελευθερία τους βλέπουμε στο εσωτερικό του λιαρ τζετ ενός επιχειρηματία που τους φυγαδεύει με προορισμό την έπαυλή του στο Μπέβερλι Χιλς. 

Το υπερσύγχρονο ιδιωτικό αεροσκάφος που τους γλίτωσε από τον κίνδυνο διαθέτει άνετα κρεβάτια και δίπλα σε ένα από αυτά κάθεται κουλουριασμένος ένας συμπαθέστατος σκύλος -στο φορητό κρεβατάκι του- που τον πήραν μαζί τους. Βλέποντας το πλάνο μου ήρθαν στο μυαλό οι οικογένειες που έφευγαν με τα κατοικίδια τους -συνήθως ένα γατάκι μέσα σε ένα κλουβί- από την Μαριούπολη ή τη Χερσώνα για να ξεφύγουν από τις βόμβες του Πούτιν. Η πραγματικότητα όσων βίωσαν αληθινό κίνδυνο το 2022, ίσως γιατί είναι τόσο πρόσφατη, αναδεικνύει ακόμη περισσότερο τις υπερβολές, τον ναρκισσισμό και τις υστερίες που παρουσίασαν ως ζήτημα «ζωής ή θανάτου» η Μέγκαν και ο Χάρι.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...