Σε έναν ακόμα ελληνικό μύθο κινδυνεύει να μετατραπεί η περίφημη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία κινείται και αυτή στο σύμπαν της ελληνικής αναβλητικότητας.
Η αξιολόγηση των δασκάλων και των καθηγητών υπήρξε βασική προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης το καλοκαίρι του 2019. Ομως πρώτα αναβλήθηκε, τον Φεβρουάριο του 2020, όταν η Νίκη Κεραμέως απέφυγε να την εντάξει σε νομοσχέδιο για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση –«πρώτα επιμόρφωση μετά αξιολόγηση», ήταν το ευφυολόγημα που τότε επιστρατεύτηκε– έπειτα, καλοκαίρι του 2021, παρουσιάστηκε τελικά από την υπουργό Παιδείας, με τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη να την περιγράφει στη Βουλή ως «ώριμο αίτημα της κοινωνίας» –που όντως είναι–, ακολούθησαν μετά οι αναμενόμενες αντιδράσεις από τους συνδικαλιστές δασκάλους και καθηγητές και κάπως έτσι φτάσαμε πια, προεκλογικά, η αξιολόγηση να οδεύει προς νέα αναβολή, όπως αποκάλυψε σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της την Τετάρτη η «Καθημερινή».
Σύμφωνα με την εφημερίδα, η πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας ήταν η αξιολόγηση των 150.000 εκπαιδευτικών να γινόταν κατά την τρέχουσα σχολική περίοδο, όμως «η εφαρμογή του εγχειρήματος κρίνεται ιδιαίτερα δύσκολη, ενώ θεωρούνται αναμενόμενες και οι αντιδράσεις σε περίοδο, μάλιστα, προεκλογική».
Η «Καθημερινή» σημείωσε ότι μπορεί να υπάρξει αξιολόγηση σε… δόσεις ξεκινώντας από την προσεχή άνοιξη, ίσως δηλαδή και μετά τις εθνικές κάλπες.
Οπως φαίνεται, κρίσιμος παράγοντας είναι το λεγόμενο πολιτικό κόστος, καθώς είναι προφανές ότι κανείς στο υπουργείο, ούτε φυσικά στην κυβέρνηση, δεν επιθυμεί μια σύγκρουση με μια μεγάλη δεξαμενή ψηφοφόρων όπως είναι οι δεκάδες χιλιάδες δάσκαλοι και καθηγητές.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News