Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία η τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης για την επάρκεια και τη σήμανση των προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού». «Ναι» ψήφισαν η Νέα Δημοκρατία και το Κίνημα Αλλαγής, «παρών» δήλωσαν ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ και η Ελληνική Λύση, ενώ το ΜέΡΑ25 ψήφισε «όχι».
Σύμφωνα με το ΑΠΕ ΜΠΕ, το κείμενο της τροπολογίας είχε ως εξής:
Αρθρο 1
Διασφάλιση της επάρκειας και της επαρκούς σήμανσης των προϊόντων που συμμετέχουν στο παρατηρητήριο τιμών προϊόντων «Καλάθι του νοικοκυριού» – Προσθήκη παρ. 2 α στο άρθρο 87 του ν. 4986/2022
Στο άρθρο 87 του ν. 4986/2022 (Α’ 204), προστίθεται παρ. 2α ως εξής:
«2α. Οι υπόχρεοι της παρ. 1 τοποθετούν ευκρινές ειδικό σήμα στον χώρο πώλησης (ράφι) των προϊόντων που συμμετέχουν στο “καλάθι του νοικοκυριού”, καθώς και ευκρινή κατάλογο των προϊόντων που συνθέτουν το “καλάθι του νοικοκυριού” σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος, που συμπεριλαμβάνει τις τιμές στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα.
Επιπρόσθετα, οι υπόχρεοι της παρ. 1 διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα που συμμετέχουν στο “καλάθι του νοικοκυριού” βρίσκονται στα καταστήματά τους σε επάρκεια και διατίθενται απρόσκοπτα στο καταναλωτικό κοινό.
Για κάθε παράβαση της παρούσας επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους από χίλια (1.000) έως πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ σύμφωνα με την απόφαση της παρ. 6».
Γεωργιάδης: Μειώθηκαν οι τιμές
Μειώσεις τιμών, από την πρώτη στη δεύτερη εβδομάδα, επέφερε το «καλάθι του νοικοκυριού», όπως δείχνουν τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σύμφωνα με όσα μιλώντας στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο αρμόδιος υπουργός Αδωνις Γεωργιάδης.
«Δεν θριαμβολογώ. Αυτό μπορεί να αλλάξει την επόμενη εβδομάδα. Γι΄αυτό, θα είμαστε από πάνω και θα πηγαίνω στο σόου, που με κατηγορεί η αντιπολίτευση, κάθε Τετάρτη, στην αλυσίδα που έχει τις φθηνότερες τιμές. Εύχομαι να εναλλάσσεται αυτή η αλυσίδα, και να μπορούμε να πηγαίνουμε σε διαφορετικά σούπερ μάρκετ», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Ο κ. Γεωργιάδης είχε σχολιάσει λίγα λεπτά νωρίτερα την κριτική που δέχεται ότι επιδίδεται σε καθημερινό επικοινωνιακό σόου με το «καλάθι του νοικοκυριού», τη στιγμή που η κοινωνία συνεχίζει να μαστίζεται από την ακρίβεια.
«Τα αποτελέσματα από το καλάθι του νοικοκυριού είναι μετρήσιμα. Οσο ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα με κατηγορείτε για τηλεοπτικό σόου, το τελικό αποτέλεσμα του καλαθιού μετριέται μόνο σε ένα μέρος, στην τιμή στο ράφι. Αν η τιμή στο ράφι πέφτει, το αν εγώ κάνω σόου ή αν πάω να τραγουδήσω στο σούπερ μάρκετ ή αν πάω να κάνω push ups στο σούπερ μάρκετ, αν πάω να βάψω έναν τοίχο στο σούπερ μάρκετ, είναι αδιάφορο στον καταναλωτή. Τον καταναλωτή τον ενδιαφέρει αν θα μπορέσει να πάρει τα προϊόντα που θέλει σε φθηνότερη τιμή», «απάντησε» ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε ότι στο e-katanalotis, αναρτώνται και οι τιμές της προηγούμενης εβδομάδος, προκειμένου να γίνεται σύγκριση.
Οπως λοιπόν ενημέρωσε την επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, από τα 644 προϊόντα που περιέχει το «καλάθι», και είναι ίδια με την προηγούμενη εβδομάδα, σε δύο προϊόντα σημειώθηκε αύξηση, σε 101 προϊόντα μείωση και σε 541 προϊόντα σταθερή τιμή.
Από τα δε νέα προϊόντα που μπήκαν στο καλάθι του νοικοκυριού, σημειώθηκε μείωση, «γι΄αυτό και τα καλάθια στο σύνολο, έχουν μείωση, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News