1049
| CreativeProtagon

ΗΠΑ: Ψήφος για τις αμβλώσεις και τον πληθωρισμό

Protagon Team Protagon Team 7 Νοεμβρίου 2022, 17:32
|CreativeProtagon

ΗΠΑ: Ψήφος για τις αμβλώσεις και τον πληθωρισμό

Protagon Team Protagon Team 7 Νοεμβρίου 2022, 17:32

Σχεδόν 10 δισεκατομμύρια δολάρια ξόδεψαν οι Δημοκρατικοί και οι Ρεπουμπλικανοί ενόψει των ενδιάμεσων εκλογών στις ΗΠΑ. Πρόκειται για ένα ιλιγγιώδες ποσό το οποίο υπερβαίνει τόσο τις δαπάνες των δύο κομμάτων κατά τις προηγούμενες ενδιάμεσες εκλογές όσο και τα χρήματα που δαπανήθηκαν για τις προεδρικές εκλογές του 2020, έγραψε ο Guardian.

Και οι δύο πλευρές –και μαζί οι σκιώδεις χρηματοδότες τους– κατέβαλαν υπέρογκα ποσά σε τηλεοπτικές, ψηφιακές και έντυπες διαφημίσεις, ωστόσο η εστίασή τους υπήρξε πολύ διαφορετική, σύμφωνα με τον συντάκτη της αμερικανικής ηλεκτρονικής έκδοσης της βρετανικής εφημερίδας Ανταμ Γκάμπατ.

Για τους Δημοκρατικούς, οι αμβλώσεις αποτέλεσαν κύριο ζήτημα: Σε σύγκριση με τις ενδιάμεσες εκλογές του 2018 το κόμμα ξόδεψε σχεδόν 20 φορές περισσότερα χρήματα σε διαφημίζεις που σχετίζονται με το δικαίωμα στην άμβλωση, ανέφερε το αμερικανικό δημόσιο ραδιόφωνο NPR.

Από την πλευρά τους οι Ρεπουμπλικανοί εξέπεμψαν μηνύματα όπως ότι ο πληθωρισμός, η εγκληματικότητα και η φορολογία είναι εκτός ελέγχου.

Ο μέσος Αμερικανός ο οποίος θα άνοιγε την τηλεόραση συχνά θα έβλεπε τους εκπροσώπους των δύο κομμάτων να μιλάνε ο ένας πάνω στον άλλον για διαφορετικά πράγματα. Το αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν η δημιουργία μιας τεταμένης ατμόσφαιρας.

Αμβλώσεις

Το γυναικείο εκλογικό σώμα βρέθηκε στην προμετωπίδα της κούρσας για πολλούς υποψήφιους αφότου το ελεγχόμενο από τους συντηρητικούς Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ ανέτρεψε το δικαίωμα στις αμβλώσεις σε ομοσπονδιακό επίπεδο τον Ιούνιο.

Οι Δημοκρατικοί «έτρεξαν» περισσότερες από 240 διαφημίσεις που σχετίζονται με τις αμβλώσεις, επιδιώκοντας να επιστήσουν την προσοχή στις ακραίες θέσεις πολλών ρεπουμπλικανών υποψηφίων. Σε μεγάλο βαθμό οι διαφημίσεις αυτές επικεντρώθηκαν στις προσωπικές ιστορίες γυναικών που έκαναν εκτρώσεις.

Μία από τις ισχυρές διαφημίσεις αυτής της κατηγορίας προβλήθηκε στη Νότια Καρολίνα, όπου ο Δημοκρατικός Τζο Κάνινγχαμ διεκδικεί την πρωτιά έναντι του ρεπουμπλικανού κυβερνήτη της πολιτείας Χένρι ΜακΜάστερ.

Στο συγκεκριμένο βίντεο μια γυναίκα, η Φραν, κατέθεσε ότι σε ηλικία 12 ετών βιάστηκε από δύο άνδρες. Αργότερα ανακάλυψε ότι ήταν έγκυος. Mπόρεσε να κάνει έκτρωση χάρη στην «απόφαση Ρόου εναντίον Γουέιντ» η οποία είχε ληφθεί τότε από το Ανώτατο Δικαστήριο, νομιμοποιώντας την άμβλωση στις ΗΠΑ.

«Η απόφαση Ρόου εναντίον Γουέιντ» μου έδωσε την ευκαιρία να γίνω εκπαιδευτικός, μητέρα και γιαγιά», δήλωσε η ίδια.

Στην Πενσιλβάνια, οι Δημοκρατικοί έχουν καταγγείλει επανειλημμένα τον Μεχμέτ Οζ, έναν γνωστό από την ΤV πολέμιο της άμβλωσης γιατρό ο οποίος διεκδικεί έδρα στη Γερουσία με το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα. Σε διαφήμιση που κυκλοφόρησε στα μέσα Οκτωβρίου ένας συνάδελφος του Οζ από την ίδια πολιτεία περιέγραψε τι συνέβαινε πριν από την κατοχύρωση του δικαιώματος στην άμβλωση σε ομοσπονδιακό επίπεδο.

Στις εκτρώσεις αυτές που γίνονταν σε συνθήκες παρανομίας –«στα πίσω σοκάκια» ήταν η χαρακτηριστική έκφραση που χρησιμοποίησε– «πολύ συχνά οι γυναίκες έχαναν τη ζωή τους», κατέθεσε ο γιατρός. «Νόμιζα ότι αφήσαμε πίσω μας τις ημέρες αυτές. Τελικά όχι».

Ο Ερικ Σουόλουελ, υποψήφιος βουλευτής με τους Δημοκρατικούς στην Καλιφόρνια, βρέθηκε πίσω από το πλέον σοκαριστικό σποτ της εκλογικής περιόδου, έγραψε ο Guardian.

Στο εν λόγω βίντεο το δείπνο μιας οικογένειας έλαβε άδοξο τέλος όταν δύο αστυνομικοί συνέλαβαν τη μητέρα για «παράνομη διακοπή εγκυμοσύνης». Οταν ο σύντροφος της επιχείρησε να παρέμβει οι αστυνομικοί τον σημάδεψαν με τα όπλα τους, ενώ τα μικρά παιδιά του ζευγαριού ούρλιαζαν.

«Οι εκλογές έχουν συνέπειες. Σταματήστε την ποινικοποίηση της άμβλωσης από τους Ρεπουμπλικανούς», ήταν το μήνυμα της καμπάνιας.

Οι Ρεπουμπλικανοί, αντίθετα, ξόδεψαν ένα μικρό μόνο μέρος του συνολικού ποσού που διέθεσαν οι Δημοκρατικοί σε διαφημίσεις για τις αμβλώσεις. Οι υποψήφιοι του κόμματος αντιμετώπισαν τη συγκεκριμένη ατζέντα υποστηρίζοντας –«συχνά ψευδώς» κατά τον Guardian– ότι οι υποψήφιοι των Δημοκρατικών είναι οι ακραίοι και ότι οι ίδιοι είναι μετριοπαθείς.

Αυτή ήταν και η προσέγγιση του διαφημιστικού μηνύματος του Ρεπουμπλικανού Μπλέικ Μάστερς τον Σεπτέμβριο. Η πλευρά του υποψήφιου για μία έδρα στη Γερουσία από την Αριζόνα ισχυρίστηκε ψευδώς ότι ο αντίπαλος του, ο Μαρκ Κέλι των Δημοκρατικών, ανάβει το «πράσινο φως» στις εκτρώσεις ακόμη και για γυναίκες οι οποίες βρίσκονται στους τελευταίους μήνες της κύησης, και ότι ο πρώτος θα επιδιώξει μία «συμβιβαστική πρόταση», παρότι οι Ρεπουμπλικανοί έχουν υποστηρίξει εισηγήσεις ακόμη και για την πλήρη απαγόρευση των υπηρεσιών διακοπής κύησης, δίχως εξαιρέσεις για τις εγκυμοσύνες που οφείλονται σε βιασμό ή αιμομιξία.

Το σχετικό βίντεο, το οποίο «βρίθει ανακριβιών», είναι ενδεικτικό της τακτικής που ακολουθήθηκε στα προεκλογικά τηλεοπτικά σποτ σε εθνικό επίπεδο, έγραψε ο Ανταμ Γκάμπατ.

Κόστος ζωής

Οι καμπάνιες με επίκεντρο την αύξηση του κόστους ζωής και άλλα ζητήματα της οικονομικής ατζέντας, όπως το φορολογικό και ο πληθωρισμός, απορρόφησαν το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων για την προβολή των θέσεων και των υποψηφίων του κόμματος του Τραμπ.

Οι Ρεπουμπλικανοί προώθησαν διαφημιστικά μηνύματα σε όλη τη χώρα τα οποία κατηγορούν τον Τζο Μπάιντεν για την άνοδο του πληθωρισμού, ο οποίος έφτασε σε υψηλό 40 ετών τον Ιούνιο (9,1%), βάζοντας συχνά στο στόχαστρο την παρέμβαση του προέδρου των ΗΠΑ για την ανακούφιση των Αμερικανών από τις συνέπειες της πανδημίας της Covid-19 με ένα πακέτο μέτρων που άγγιξε τα 1,9 τρισ. δολάρια.

Τον Σεπτέμβριο, οι διαφημίσεις για τον πληθωρισμό αντιπροσώπευαν το 32% του συνόλου των διαφημίσεων υπέρ του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος, σύμφωνα με το Wesleyan Media Project.

Οι Δημοκρατικοί δεν έχουν κάνει και πολλά για να αντικρούσουν την κριτική που αποτυπώνεται σε σποτ όπως τα παραπάνω, παρατήρησε ο δημοσιογράφος του Guardian.

Το Wesleyan Media Project ανέφερε ότι το ζήτημα του πληθωρισμού βρέθηκε στο επίκεντρο μόλις του 8% των διαφημίσεων των Δημοκρατικών και των υποστηρικτών τους.

Το κόμμα φάνηκε να προσεγγίζει πιο ζεστά τη συγκεκριμένη θεματική αργά, προωθώντας μερικές σχετικές διαφημίσεις προς το τέλος της προεκλογικής περιόδου, συμπεριλαμβανομένης μιας στο Νιου Χάμσαϊρ, «την οποία», κατά τον Γκάμπατ, «υπονόμευσαν ελαφρώς οι όχι και τόσο πειστικές ερμηνείες των ηθοποιών»:

«Μένει να δούμε ποια στρατηγική είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο», επισήμανε ο ο δημοσιογράφος στο άρθρο του το οποίο δημοσιεύτηκε λίγες ημέρες προτού ανοίξουν οι κάλπες στις ΗΠΑ.

«Τις εβδομάδες που ακολούθησαν της απόφασης του Ανωτάτου Δικαστηρίου να ανατρέψει τη νομολογία που καθιερώθηκε με την απόφαση Ρόου εναντίον Γουέιντ, το δικαίωμα στην άμβλωση εξελίχθηκε σε ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα για τους ψηφοφόρους. Εχοντας επενδύσει σημαντικά στην ατζέντα αυτή, οι Δημοκρατικοί εκτίμησαν ότι η τακτική τους αυτή θα φανεί στην ψήφο των πολιτών.

Ωστόσο οι δημοσκοπήσεις έδειξαν ότι καθώς ο πληθωρισμός και οι τιμές του φυσικού αερίου αυξάνονταν η οικονομία εξελίχθηκε σε μείζων ζήτημα για τους πολίτες. Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ορισμένοι Δημοκρατικοί, συμπεριλαμβανομένου του Μπέρνι Σάντερς, ζήτησαν από το κόμμα να επικεντρωθεί στις πολιτικές για την ανάκαμψη της οικονομίας με τις σχετικές διαφημίσεις που “έτρεξαν” καθυστερημένα να αντανακλούν τις συγκεκριμένες ανησυχίες των ψηφοφόρων. Οι υποστηρικτές των Δημοκρατικών ελπίζουν ότι τα μηνύματα αυτά δεν εστάλησαν πολύ αργά», συνόψισε ο Ανταμ Γκάμπατ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...