480
Φωτογραφία του λιμένος Αλεξανδρουπόλεως από την Ημέρα Διακεκριμένων Επισκεπτών της άσκησης «Defender Europe 21» πριν από ενάμιση χρόνο | INTIMEnews

Aνατροπή: «Δεν πωλείται» το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Protagon Team Protagon Team 7 Νοεμβρίου 2022, 13:23
Φωτογραφία του λιμένος Αλεξανδρουπόλεως από την Ημέρα Διακεκριμένων Επισκεπτών της άσκησης «Defender Europe 21» πριν από ενάμιση χρόνο
|INTIMEnews

Aνατροπή: «Δεν πωλείται» το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Protagon Team Protagon Team 7 Νοεμβρίου 2022, 13:23

Ανατροπή στην παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, καθώς με απόφαση της κυβέρνησης, ο σχετικός διαγωνισμός ακυρώνεται…

Οι τρέχουσες γεωπολιτικές εξελίξεις, με την περαιτέρω αναβάθμιση της στρατηγικής σημασίας της Αλεξανδρούπολης μετά και τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, αλλά και το προφίλ των ενδιαφερομένων επενδυτών οδηγούν την κυβέρνηση σε ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για το μεγαλύτερο λιμάνι της Θράκης.

Πληροφορίες μάλιστα που επικαλείται η εφημερίδα «Τα ΝΕΑ», αναφέρουν για την ακύρωση του διαγωνισμού ότι πρόκειται για κεντρική πολιτική απόφαση, σε συντονισμό με το υπουργείο Οικονομικών και το ΤΑΙΠΕΔ.

Στην τελική φάση, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, είχαν περάσει με δεσμευτικές προσφορές δύο επενδυτικά σχήματα –Quintana Infrastructure & Development και κοινοπραξία Black Summit Financial, Euroports, EFA Group, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ–, ωστόσο θεωρείται πλέον βέβαιο ότι μένουν μόνο οι ανακοινώσεις για την ακύρωση του διαγωνισμού.

Συγκεκριμένα, όπως γράφουν «Τα ΝΕΑ», μετά την ενίσχυση της Αλεξανδρούπολης μέσω της ένταξής της στο πλαίσιο της συμφωνίας αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας (MDCA) Ελλάδας – ΗΠΑ, οι επιπτώσεις από την εισβολή της Μόσχας στα ουκρανικά εδάφη έδωσαν νέες διαστάσεις στη σημασία του λιμανιού – ως συνδέσμου της Ανατολικής Μεσογείου με τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα.

«Να γίνουμε περιφερειακός και διεθνής κόμβος μεταφοράς ενέργειας προς την Ευρώπη» έχει πει χαρακτηριστικά ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε παλαιότερη επίσκεψή του στην Αλεξανδρούπολη. Και αυτό, δηλαδή η ενεργειακή πολιτική της χώρας στη βάση όσων εξελίσσονται σε διεθνές επίπεδο και της νέας στρατηγικής της ΕΕ, επισημαίνει στο δημοσίευμα της η εφημερίδα, βάρυνε στην απόφαση μη αποκρατικοποίησης.

Μόλις πριν από λίγους μήνες, ο Εconomist μιλούσε για υποδομή με στρατηγική σημασία καθώς επίσης περί «ευαίσθητης στιγμής» για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, με βάση τρία δεδομένα: η γεωγραφία του λιμανιού το καθιστά ελκυστικό για τους σχεδιαστές logistics του ΝΑΤΟ, έχει καλές οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις, οι ΗΠΑ το χρησιμοποιούν για στρατιωτικές αποστολές, θα μπορούσε να εξελιχθεί και σε ενεργειακό κόμβο μέσα από τα σχέδια για δύο πλωτούς τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση θέλει συνολικά ένα νέο επιχειρησιακό πλάνο για το λιμάνι, βάζοντας άρα στο τραπέζι την επεξεργασία νέων πρωτοβουλιών για την αξιοποίηση διαφόρων χρήσεων του λιμένα.

Τους προηγούμενους μήνες –σημειώνεται επίσης στο δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα ΝΕΑ»– υπήρξαν διαδοχικές αναβολές στη διαγωνιστική διαδικασία, οι οποίες φαίνεται να σχετίζονταν με την ετοιμότητα των ενδιαφερομένων και την πληρότητα των φακέλων τους, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, και όχι με τις νεότερες εξελίξεις. Ούτε αυτές σηματοδοτούν ένα συνολικό «φρένο» στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.

Αντίθετα, όπως έχει διαμηνυθεί και από στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, επιδιώκεται έμφαση στην περιφερειακή ανάπτυξη «με αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων που έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες». Εξ ου και ο στόχος είναι να μην πέφτουν οι ρυθμοί σε ό,τι αφορά οποιαδήποτε μεγάλη υποδομή, ακίνητα, αλλά και έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Στο πλαίσιο αυτό βρίσκεται σε τελικό στάδιο η διαδικασία για τη ΛΑΡΚΟ και προχωρούν οι διαδικασίες για τα λιμάνια Καβάλας και Ηγουμενίτσας, τις Γούρνες Ηρακλείου, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, την Αττική Οδό κ.ά.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...