Οι ισραηλινοί δικαστές δεν απείλησαν με τη σπάθη, όπως έκανε ο βασιλιάς Σολομών στο περιστατικό της Παλαιάς Διαθήκης με τις δύο πόρνες και το ένα και διαφιλονικούμενο μωρό. Απλώς διέταξαν αμνιοπαρακέντηση και κατόπιν τεστ DNA του γεννηθέντος μωρού: στο Ισραήλ ξετυλίγεται αυτές τις ημέρες μια υπόθεση που ταλαιπωρεί δύο γυναίκες, μία που φέρει εμφύτευμα εμβρύου από εξωσωματική γονιμοποίηση και τώρα είναι ετοιμόγεννη, και μία δεύτερη, μη εγκυμονούσα, η οποία ενδέχεται να είναι η πραγματική μητέρα…
Το περιστατικό αφορά μια κλινική ονόματι «Ασούτα», κοντά στο Τελ Αβίβ. Οι δυο γυναίκες πέρασαν από τον ίδιο θάλαμο της κλινικής τις ίδιες ημέρες. Ομως η πρώτη, αυτή που κατέστη έγκυος, τον περασμένο μήνα πήγε σε άλλο εργαστήριο και ήλεγξε το DNA του εμβρύου. Εκεί διαπιστώθηκε ότι με το εμφυτευμένο στη μήτρα της έμβρυο η ίδια και ο σύζυγός της δεν είχαν καμία βιολογική σχέση. Η γυναίκα κυοφορούσε ξένο μωρό!
Η κλινική περιόρισε τη λίστα των πιθανών πραγματικών γονέων και ειδοποίησε ένα άλλο ζευγάρι ότι ίσως είναι εκείνοι οι βιολογικοί γονείς του εμβρύου. Στη συνέχεια, η υπόθεση «τίνος είναι το μωρό» απασχόλησε τα media. Ξέσπασε δημόσια διαμάχη μεταξύ των δύο ζευγαριών, με τους υποτιθέμενους βιολογικούς γονείς να λένε ότι θα ζητήσουν την επιμέλεια του παιδιού, ενώ η ετοιμόγεννη και ο σύζυγός της ορκίστηκαν να παλέψουν για να το κρατήσουν κοντά τους.
Τα δικαστήρια απεφάνθησαν ότι η εξέταση DNA πρέπει να επαναληφθεί μόλις η εγκυμονούσα γεννήσει. Τότε, ακόμη και αν εντοπιστούν οι βιολογικοί γονείς του μωρού μεταξύ 40 (!) υποψηφίων, η γυναίκα θα κρατήσει το μωρό της. Και αυτό επειδή στο Ισραήλ η παρένθετη μητρότητα προϋποθέτει τη γραπτή συγκατάθεση της γυναίκας που προσφέρει τη μήτρα της – και τέτοιο έγγραφο δεν υπάρχει στη συγκεκριμένη, σκανδαλώδη περίπτωση.
Οι ειδικοί, όπως έγραψε η Corriere della Sera, είναι πεπεισμένοι ότι η υπόθεση θα φθάσει στο Ανώτατο Δικαστήριο του Ισραήλ, όπου οι δικαστές θα αναγκαστούν να αντιμετωπίσουν το ζήτημα της μητρότητας, αν δηλαδή είναι μόνο βιολογική υπόθεση κ.λπ.
♦ Πέρα από τον μύθο της Παλαιάς Διαθήκης, τροφή για σκέψη δίνει και το αριστούργημα του Μπρεχτ «Ο κύκλος με την κιμωλία»: εκεί, στη σολομώντεια λύση του υποτιθέμενου «δικαστή» του έργου, η βιολογική μητέρα γίνεται βίαιη απέναντι στο παιδί της (το οποίο διεκδικεί, αν και το είχε εγκαταλείψει), ενώ εκείνη που το περιμάζεψε από τα αζήτητα κοιτάει να το προστατέψει και ας το χάσει για πάντα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News