Ως «αμερικανική υπόθεση» περιγράφεται από παράγοντες της αγοράς η απόκτηση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης.
Στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με πληροφορίες, υποβλήθηκαν μόνο δύο προσφορές, αμφότερες αμερικανικών συμφερόντων.
Την Πέμπτη εξέπνευσε η προθεσμία, στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, για την κατάθεση των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την απόκτηση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου (τουλάχιστον 67%) του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης:
Προσφορές υπέβαλαν τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):
-Η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS-EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
-Η LIBERTY PORT HOLDINGS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. (θυγατρική QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT).
Πρόκειται, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Καθημερινής», για αμερικανικών συμφερόντων σχήματα.
Τα άλλα δύο σχήματα που είχαν προκριθεί, αλλά δεν κατέθεσαν τελικά δεσμευτικές προσφορές, είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και η κοινοπραξία Cameron S.A., Goldair Cargo και Bollore Africa Logistics.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια σε κρίσιμο γεωπολιτικά και οικονομικά κόμβο, κάτι που ενισχύθηκε επιπλέον μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και την αναταραχή στην ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι έχει ενταχθεί στο πλαίσιο της ελληνοαμερικανικής αμυντικής συνεργασίας (Συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας – MDCA) και το χρησιμοποιούν αμερικανικές και νατοϊκές ένοπλες δυνάμεις.
Την ίδια ώρα, εκεί αναπτύσσεται στην Αλεξανδρούπολη ο υπεράκτιος τερματικός σταθμός επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) από την Gastrade.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News