403
Το σχέδιο των Τούρκων προβλέπει μέσα σε μία δεκαετία όλα τα λιμάνια και όλα τα αεροδρόμια της χώρας να συνδέονται σιδηροδρομικά | Burak Kara/Getty Images

Τουρκία: Πώς επωφελείται από τον πόλεμο στην Ουκρανία

Protagon Team Protagon Team 14 Σεπτεμβρίου 2022, 19:58
Το σχέδιο των Τούρκων προβλέπει μέσα σε μία δεκαετία όλα τα λιμάνια και όλα τα αεροδρόμια της χώρας να συνδέονται σιδηροδρομικά
|Burak Kara/Getty Images

Τουρκία: Πώς επωφελείται από τον πόλεμο στην Ουκρανία

Protagon Team Protagon Team 14 Σεπτεμβρίου 2022, 19:58

Τον Φεβρουάριο του 2022 οι άμεσες ξένες επενδύσεις στην Τουρκία ανέρχονταν συνολικά σε μόλις 464 εκατ. δολάρια, όμως η αξία τους αυξήθηκε σημαντικά μήνα με το μήνα εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με τη Handelblatt, αντί για τη φθηνή αλλά αβέβαιη παράδοση εμπορευμάτων από τη μία άκρη της Γης στην άλλη, το ζητούμενο πλέον είναι οι μικρές αποστάσεις. Και καθώς πολλές τουρκικές επιχειρήσεις αντιλήφθηκαν από νωρίς, ηδη από τις αρχές της πανδημίας, τις δυνατότητές τους για αύξηση των συναλλαγών, ίδρυσαν νέα παραρτήματα. Αντί να μπουν σε lockdown λόγω της Covid-19, αναζήτησαν τα κενά στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και τα γέμισαν με τουρκικά προϊόντα.

Ιδια τακτική ακολουθήθηκε και εν μέσω των αναταράξεων που προκάλεσε στην παγκόσμια οικονομία ο πόλεμος στην Ευρώπη.

Αποτελεί γεγονός, άλλωστε, ότι οι εξαγωγές της Τουρκίας αυξάνονται σταθερά τα τελευταία δύο χρόνια, παρ’όλο που ο πληθωρισμός έχει δυσκολέψει την επιχειρηματική δραστηριότητα, προσέθεσε η γερμανική εφημερίδα.

Σε αυτό το πλαίσιο, γερμανικές επιχειρήσεις ελπίζουν σε νέες συναλλαγές με την Τουρκία, τα λιμάνια της οποίας γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά στη Μαύρη Θάλασσα, επεσήμανε η Handelblatt.

Στην Τουρκία οδηγεί και ο «Μεσαίος Διάδρομος» του Νέου Δρόμου του Μεταξιού, ο οποίος συνδέει σιδηροδρομικά την Κίνα με την Ευρώπη, μέσω Καζακστάν, Κασπίας Θάλασσας, Αζερμπαϊτζάν και Γεωργίας. Αλλωστε η τουρκική κυβέρνηση –μαζί με τους Κινέζους– έχει επενδύσει πολλά στον «Μεσαίο Διάδρομο».

Το 2016 ολοκλήρωσε τη σήραγγα Μαρμαράι, μήκους 31 χιλιομέτρων στα νότια της Κωνσταντινούπολης, η οποία συνδέει σιδηροδρομικά την Ασία και την Ευρώπη, ενώ, συνολικά τα τελευταία 20 χρόνια, η Τουρκία κατασκεύασε 1.085 χιλιόμετρα νέων σιδηροδρομικών γραμμών. Το ίδιο διάστημα, περισσότερα από 6.400 χιλιόμετρα παλαιών σιδηροδρομικών γραμμών ανανεώθηκαν, κατά το ρεπορτάζ.

Το σχέδιο της χώρας προβλέπει μέσα σε μία δεκαετία όλα τα λιμάνια και όλα τα αεροδρόμια της χώρας να συνδέονται σιδηροδρομικά.

Σύμφωνα με την οικονομική εφημερίδα, η Αγκυρα αξιοποιεί το διευρυνόμενο αυτό δίκτυο και επωφελείται τόσο από τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, και τις συνέπειες του, όσο και από τα προβλήματα της Κίνας με την εφοδιαστική αλυσίδα. Μαζί της επωφελούνται και γερμανικές εταιρείες του κλάδου των logistics, για τις οποίες η χώρα που βρίσκεται στην «πόρτα» της ΕΕ γίνεται πολύ σημαντική για την προμήθεια αγαθών.

Ωστόσο, εάν το χειμώνα υπάρξουν ελλείψεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη, η πολιτική πίεση από τις Βρυξέλλες προς τον Ερντογάν να προσχωρήσει στις χώρες που επάβελαν κυρώσεις στη Μόσχα ενδέχεται να αυξηθεί, προειδοποίησε η Handelblatt.

«Και τότε οι γερμανικές επιχειρήσεις στη χώρα θα πρέπει να σκεφτούν προσεκτικά το πόσο προσοδοφόρα είναι η δραστηριοποίησή τους εκεί», κατέληξε.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...