Τον εφιάλτη του Μαρτίου του 2021, όταν το θηριώδες «Ever Given» προσάραξε στη Διώρυγα του Σουέζ, θυμήθηκαν οι Αιγύπτιοι το βράδυ της Τετάρτης.
Πριν ενάμισι χρόνο, το γιγάντιο φορτηγό πλοίο έκλεισε για έξι ημέρες το στρατηγικό πέρασμα, προκαλώντας μποτιλιάρισμα 369 πλοίων και απώλειες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την Αίγυπτο και άλλες χώρες.
Αυτή τη φορά, όμως, οι Αιγύπτιοι -και η παγκόσμια ναυσιπλοΐα- ήταν πιο τυχεροί και καλύτερα προετοιμασμένοι, χάρη στο «Ever Given».
Το βράδυ της Τετάρτης, όπως ανακοίνωσε η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (ΑΔΣ), το μήκους 252 μέτρων και πλάτους 45 μέτρων πετρελαιοφόρο «Affinity V» προσάραξε και έκλεισε τη θαλάσσια οδό για περίπου πέντε ώρες και μάλιστα στο νότιο τμήμα της, σχεδόν στο ίδιο σημείο όπου είχε γίνει το περσινό έμφραγμα.
Με τη βοήθεια πέντε ρυμουλκών, το πλοίο με εκτόπισμα 64.000 τόνων, απεγκλωβίστηκε και η κίνηση των πλοίων άρχισε να αποκαθίσταται προς μεγάλη ανακούφιση των αρμοδίων.
Σύμφωνα με τις αρχές, μηχανικό πρόβλημα προκάλεσε την προσάραξη του πλοίου. Το γεγονός ότι μετέφερε φορτίο ίσο μόνο με το 40% της χωρητικότητάς του, διευκόλυνε πολύ τα ρυμουλκά.
3/ VIDEO UPDATE: #AFFINITYV is freed!
She got grounded, freed, maybe-grounded again, and now very gingerly under tow southbound in the #SuezCanal.
Cause unclear. But I've narrated an animation of the initial incident. pic.twitter.com/tM9Mc2FZzB
— John Scott-Railton (@jsrailton) September 1, 2022
Η Διώρυγα συγκαταλέγεται στις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες εμπορικές οδούς στον κόσμο. Τα 193 της χιλιόμετρα συνδέουν την Ευρώπη με την Ασία και από αυτήν περνάει περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου και το 30% των εμπορευμάτων που διακινούνται σε παγκόσμια κλίμακα διά θαλάσσης.
Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο Vessel Finder, το πετρελαιοφόρο υπό σημαία Σιγκαπούρης, είχε αποπλεύσει από λιμάνι της Πορτογαλίας με προορισμό το λιμάνι Γιάνμπου της Ερυθράς Θάλασσας, στη Σαουδική Αραβία.
Uh oh.
Another ship blocking the Suez Canal. pic.twitter.com/hLTZQLpoyr— Wall Street Silver (@WallStreetSilv) September 1, 2022
Το συμβάν είναι το πρώτο του είδους αφότου πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το «Ever Given», εκτοπίσματος σχεδόν 200.000 τόνων, απέκλεισε τη Διώρυγα για αρκετές ημέρες όταν προσάραξε σε μια όχθη της εν μέσω αμμοθύελλας τον Μάρτιο του 2021. Η επιχείρηση απεγκλωβισμού του είχε διαρκέσει έξι ημέρες και είχε στοιχίσει τη ζωή σε έναν εργαζόμενο της ΑΔΣ.
#BREAKING: Shipping traffic data suggests the #AffinityV has run aground in the Suez Canal causing navigation to be halted.
Another unconfirmed photo from the scene. pic.twitter.com/6s2f4IX9Gh
— Moshe Schwartz (@YWNReporter) August 31, 2022
Σύμφωνα με τα δεδομένα της ΑΔΣ, η Αίγυπτος είχε διαφυγόντα έσοδα από 12 ως 15 εκατ. δολάρια κάθε ημέρα κλεισίματος. Ασφαλιστές υπολόγισαν ότι οι ζημίες ήταν αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια ημερησίως.
Head of Suez Canal Authority Lt-Gen Osama Rabie announced success of rescue units & tugs in saving & floating 64,000-ton fuel tanker AFFINITY,which ran aground at the 143 km,143 channel due to a technical malfunction at its rudder: Suez Canal Authority
(Pic:Suez Canal Authority) pic.twitter.com/nsKwDFm2cI
— ANI (@ANI) September 1, 2022
Τον Ιούλιο, η Αρχή ανακοίνωσε έσοδα-ρεκόρ ύψους επτά δισεκ. δολαρίων το οικονομικό έτος 2021-2022, αφού αύξησε αρκετές φορές τα κόμιστρα για τη διέλευση των πλοίων.
Ο αιγύπτιος πρόεδρος Αμπντελ Φάταχ αλ Σίσι ενέκρινε τον Μάιο σχέδιο για τη διαπλάτυνση και το βάθεμα του νότιου τμήματος της Διώρυγας. Τα έργα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2023.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News