Ο Σεμπαστιάν Λεμπ, αυτός ο απόλυτος τροπαιούχος στον κόσμο των ράλι, δεν είχε και πολύ μεγάλη σχέση με το άθλημα όταν ήταν μικρός. Για γυμναστής πήγαινε το αγόρι μας, μάλιστα είχε βγει και τέσσερις φορές πρωταθλητής Αλσατίας, καθώς και πέμπτος στο γαλλικό πρωτάθλημα. Eξ ου και τα μπράτσα που διατηρούνται μέχρι και σήμερα, αν το έχετε παρατηρήσει. Μετά, σταμάτησε το σχολείο στα δεκαοκτώ του και ύστερα από κάνα δυο χρόνια ξεκίνησε να παρακολουθεί μαθήματα για ηλεκτρολόγος.
Βασικά, αυτό. Είχε ήδη αρχίσει να εργάζεται ως τέτοιος σε μια εταιρεία, τη Sosalec, που ειδικεύεται σε υπόγειες καλωδιώσεις. Μεταξύ των συναδέλφων του ήταν γνωστό ότι οδηγούσε γρήγορα. Ισως και ανεύθυνα, όπως λέγεται. Τόσο ήξεραν, τόσο έλεγαν. Ο 21χρονος Σεμπαστιάν δεν χρειαζόταν πιστοποίηση, ήξερε ότι «το ’χε». Ρίχνει στο βρόντο τα μαθήματα και μια μεγάλη καριέρα (sic) υποσχόμενου ηλεκτρολόγου και ρίχνει όλο του το ενδιαφέρον στους αγώνες. Αρχικά με ένα Saxo της Citroën – εταιρεία με την οποία έμελλε να συνδεθεί για πολλά χρόνια αργότερα ως επαγγελματίας.
Τα υπόλοιπα είναι λίγο-πολύ γνωστά. Ο άνθρωπος που, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, ταυτίζεται με το οδηγικό ζεν ακόμα και όταν πηγαίνει δίχως αύριο, έχει βάλει παχιά, ανεξίτηλη σφραγίδα στα στατιστικά του σπορ. Ετσι, ενδεικτικά, έχει κατακτήσει το πρωτάθλημα του WRC περισσότερες από οποιονδήποτε άλλον στην ιστορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, έχει κερδίσει 935 ειδικές διαδρομές, έχει ανέβει στο βάθρο 120 φορές και έχει συμμετάσχει σε 183 αγώνες. Και όλα τα παραπάνω χωρίς να συνυπολογιστούν οι συμμετοχές του στο Ράλι Ντακάρ, στο Πρωτάθλημα Ράλικρος και σε άλλα.
Ο άνθρωπος, στα σαράντα οκτώ του χρόνια πλέον, είναι η πιο μυθική μορφή στον χώρο. Και, απ’ ό,τι φαίνεται, έχει ακόμα όρεξη. Αρχές Σεπτέμβρη, λοιπόν, ο οδηγός που είναι συμπαθής σε όλους, ταχύτατος και ήρεμος ακόμα κι όταν θα έπρεπε να δαγκώνει ταυτότητα, θα είναι στα ελληνικά χώματα για το Ακρόπολις. Αυτή τη φορά με την ομάδα της M-Sport Ford, στο τιμόνι του υβριδικού Ford Puma, στην κορυφαία κατηγορία Rally 1.
Για την ιστορία, το αυτοκίνητο (η πρώτη φορά που ως βάση χρησιμοποιείται ένα SUV από τη Ford), εννοείται είναι τετρακίνητο, αποδίδει 380 ίππους, διαθέτει ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 PS, και η συνδυαστική ισχύς στις ειδικές διαδρομές «μπορεί», όπως λέει επισήμως η εταιρεία, «να ξεπερνά κατά περίπτωση τους 500 ίππους». Η επιτάχυνση στα 0-100 υπολογίζεται στα 3,2 δευτερόλεπτα, ενώ η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός σειριακού κιβωτίου 5 σχέσεων.
Στον εθνικό μας αγώνα ο Γάλλος έχει ήδη μπει στο πάνθεον. Εχει αναδειχθεί νικητής τρεις φορές (2005, 2008 και 2012) και, αν μη τι άλλο, είναι το βαρύ, μεγάλο όνομα που δίνει επιπλέον ενδιαφέρον σε έναν αγώνα-διαβατήριο για τη χώρα.
Αν τυχόν βαριέστε να ακολουθήσετε χώματα και ειδικές διαδρομές, υπάρχει και η υπερειδική «ΕΚΟ Super Stage», το βράδυ της Πέμπτης, στις 8 Σεπτεμβρίου, στο ΟΑΚΑ, στην Καλογρέζα. Και στη συνέχεια οι δεκαέξι ειδικές διαδρομές, τα 303 αγωνιστικά χιλιόμετρα και το ατελείωτο γκάζι ίσως είναι η καλύτερη ευκαιρία για να μπει μάχιμα και ζεστά τούτο το περίεργο φθινόπωρο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News