Απ’ όλα έχει ο μπαξές. Η «δεξαμενή» με αγγελίες του συγκεκριμένου εντύπου είναι μεγάλη και βαθιά. Θεωρείται πως διαθέτει το εκτενέστερο δίκτυο καταχωρήσεων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Πολύ πράμα, κάποια 40.000 αυτοκίνητα βρίσκονται διαθέσιμα διά πάσαν νόσον, ασθένειαν και πορτοφόλι. Οι τιμές ξεκινούν από το γνωστό ‘’no-reserve’’, όπου δεν υπάρχει συγκεκριμένη τιμή και, θεωρητικά, μπορεί να βρεις μια πραγματική ευκαιρία αφού μπαίνει πολύς κόσμος μέσα και «μπιντάρει», μέχρι περιπτώσεις πανάκριβων κλασικών που αγγίζουν τα €12 εκατ. Ξεροκαταπίνω.
Τέλος πάντων, μέσα στο κατακαλόκαιρο, ήταν, φαίνεται, η ευκαιρία να εντοπίσουν ποια ήταν εκείνα για τα οποία έψαξε περισσότερο ο κόσμος. Ο οποίος κόσμος δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητος. Όπως έγραψαν στο κύριο άρθρο, «παρά τις παγκόσμιες προκλήσεις (σ.σ. Covid, ύφεση, ηλεκτροκίνηση κλπ) και τις ιδιαιτερότητες της κάθε αγοράς, φαίνεται να υπάρχει ένα υγιές και ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για κλασικά αυτοκίνητα».
Για να μη μακρυγορώ, στην κορυφή της λίστας βρίσκεται εκείνο το θρυλικό Ford Escort RS 2000. Δεν έχω σκοπό να ξύσω πληγές, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει άνθρωπος που να παρακολούθησε αγώνα από το Ακρόπολις, τα χρόνια των Ascona, των Fiat 131, των Talbot, σε στέκια όπως πάλαι ποτέ, του Ιαβέρη στη Μιχαλακοπούλου, σε βιντεοκασέτες της εποχής ή, ακόμα καλύτερα, σε ειδικές διαδρομές στα ελληνικά χώματα, και να μην έχουν κατακάτσει, μαζί με τον κουρνιαχτό της σκόνης, οι εικόνες του θρυλικού Escort βαθιά μέσα στο μυαλό του. Φαίνεται, λοιπόν, πως κάτι ανάλογο ισχύει ακόμα και τώρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο αφού, μόλις πριν δύο μήνες, τέλη Ιουνίου, ένα λευκό RS, με έδρα την Πορτογαλία, μοντέλο ’77, με το εργοστασιακό X Pack με τα φαρδιά φτερά, πουλήθηκε, παρακαλώ, έναντι €44.625
Επειδή έχουν κι άλλα σειρά, στη 2η θέση των πιο δημοφιλών αναζητήσεων βρέθηκε η Σειρά 3 της BMW. Οι μισές από αυτές ήταν για μοντέλα με το μαγικό σηματάκι ‘’Μ’’, του αξιοσέβαστου Μ division. Πιθανότατα, όπως σχολιάζεται, η αυξημένη αναζήτηση των BMW συσχετίζεται και με τη φετινή επέτειο των 50 ετών από το πρώτο μοντέλο του παραπάνω τμήματος της βαυαρικής εταιρείας. Και μάλλον έτσι εξηγείται γιατί το γκουγκλάρισμα σε αγγελίες της BMW βρέθηκε σε πιο υψηλή θέση ακόμα και σε σχέση με το αντίστοιχο για τις Porsche 911 – ένα μοντέλο που είναι παραδοσιακά ψηλά.
Συγκεκριμένα, μία M3 E36 3.2 Evolution, του 1995, σε έκδοση κάμπριο (που δεν είναι και η πιο περιζήτητη δεδομένου του χαρακτήρα μιας Μ3) πουλήθηκε έναντι €15.470
Ταυτόχρονα, ενώ η δημοφιλία περιπτώσεων όπως η Jaguar E-Type παραμένει σταθερή στις προτιμήσεις, εμφανίστηκαν νέοι «παίκτες» στο Top 10, όπως, για παράδειγμα, το VW Golf GTi (Μk1). Συγκεκριμένα, ένα τέτοιο, όμορφο και περιποιημένο, μαύρο, του ’82, με 151.552 χιλιόμετρα άλλαξε χέρια για €29.750. Αλήθεια, θα τα δίνατε;
Για να έχετε μία συνοπτική εικόνα, αυτά είναι τα 10 δημοφιλέστερα για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς:
- Ford Escort
- BMW 3 Series
- MGB
- Triumph Stag
- VW Golf
- Porsche 911
- Land Rover (Series 1, 2 και 3)
- Jaguar E-type
- Ford Capri
- Ford Cortina
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News