Η αμερικανίδα συγγραφέας Τζόις Κάρολ Oουτς αφιέρωσε το μυθιστόρημα «Blonde» στη «μυθική ντίβα» του Χόλιγουντ, Μέριλιν Μονρόε. Από αυτό το βιβλίο προέκυψε η ομώνυμη ταινία του αυστραλού σκηνοθέτη Αντριου Ντόμινικ, με πρωταγωνίστρια την κουβανοϊσπανίδα ηθοποιό Αννα ντε Αρμας. Επειδή το φιλμ θα παρουσιαστεί στο επόμενο Φεστιβάλ Βενετίας, η Repubblica μίλησε με τη συγγραφέα του βιβλίου για τη Μονρόε. Το ογκώδες μυθιστόρημα της Οουτς χαρακτηρίστηκε «συγκλονιστικό» καθώς «προσπάθησε να αποτυπώσει τα μαρτύρια της ντίβας». Η ίδια η συγγραφέας του φαίνεται ότι «νιώθει κάποια ανάγκη να προστατεύσει και να συμπονέσει τη σταρ» έγραψε το ιταλικό Μέσο.
Η Οουτς είπε ότι πάντα έγραφε αντλώντας έμπνευση από τους «αμερικανικούς χαρακτήρες», έτσι την τράβηξε και η Μονρόε. Για την ακρίβεια, μία φωτογραφία της Νόρμα Τζιν Μπέικερ σε ηλικία 16 Μαΐων. «Ηταν πολύ όμορφη, δηλαδή και όμορφη και λαμπερή, τι να πρωτοδιαλέξεις… Είχε τα μαλλιά της ακόμη σκούρα και ήταν στολισμένα με άνθη» είπε με γλαφυρό τρόπο η Οουτς. Και συμπλήρωσε τη φράση της για να δείξει τα κοινά σημεία με τη δική της περίπτωση: «Νομίζω ότι είχε μόλις παντρευτεί. Μου θύμισε τη μητέρα μου, η οποία δεν είχε γνωρίσει ποτέ τον πατέρα της διότι είχε πεθάνει νωρίς. Ετσι αποφάσισα να εξερευνήσω την οικεία ζωή ενός κοριτσιού από την Αμερική και από τη συγκεκριμένη κοινωνική τάξη. Ηταν ένα ορφανό που εξέπεμπε ενέργεια, ελπίδα, την ανάγκη της αγάπης».
Η αμερικανίδα συγγραφέας είπε στην ιταλική εφημερίδα ότι δεν είχε κατά νου να συγγράψει «έπος» 700 σελίδων, ωστόσο το «μεταμοντέρνο μινιμαλιστικό μυθιστόρημα» του αρχικού πρότζεκτ μεταμορφώθηκε ακριβώς σε αυτό: σε ένα «αμερικανικό έπος». Ναι, είπε, η Οουτς, «συνειδητοποίησα ότι αυτή ήταν η πραγματική πρόκληση για εμένα». Η Repubblica τη ρώτησε για ποιον λόγο οι άνδρες που περιστοίχισαν τη Μονρόε δεν αναφέρονται στο βιβλίο της με τα ονόματά τους. Να, ο Τζο Ντι Μάτζιο, λόγου χάρη, έγινε «ο πρώην αθλητής» και ο Αρθουρ Μίλερ «ο θεατρικός συγγραφέας».
Υπονοώντας ότι τα ονόματα είναι προσωπεία και υπό συνθήκες καταπίπτουν, η Οουτς απάντησε ότι και η Νόρμα Τζιν έχασε το δικό της, την ίδια την ταυτότητά της, μπαίνοντας σε έναν καινούργιο κόσμο. Εκεί οι άνθρωποι που γνώρισε μαγνητίστηκαν από αυτήν, όπως και αυτή από εκείνους. Ομως «ήταν ένας κόσμος ολισθηρών επιφανειών, σχέσεων και συμμαχιών με ημερομηνία λήξεως». Κανείς τους δεν ενδιαφέρθηκε για τη Νόρμα Τζιν, όλοι μαγνητίστηκαν από τη Μέριλιν Μονρόε.
«Κυρία Οουτς», τη ρώτησαν οι Ιταλοί, «ο R.F. του βιβλίου είναι ο Ρόμπερτ Κένεντι»; «Μάλιστα. Είναι πιθανόν η Μέριλιν να είχε σχέση όχι μόνο με τον πρόεδρο, αλλά και μαζί του», απάντησε.
Η περίπτωση του προκλητικού περισσότερο παρά αταίριαστου δεσμού των Μίλερ και Μονρόε απασχόλησε τη Repubblica. Ρώτησε τη συγγραφέα πώς της φάνηκε η μεταστροφή της Μονρόε στον Ιουδαϊσμό την εποχή του γάμου της με τον διάσημο αμερικανό θεατρικό συγγραφέα. Ελαβε την εξής απάντηση: «Είναι πολύ χαρακτηριστικό μιας γυναίκας που προσπαθεί απεγνωσμένα να απολαύσει τον άντρα της, τον οποίο εξάλλου αποκαλούσε “μπαμπά” ώστε να την αγαπήσει».
Η Οουτς δήλωσε ότι τα φιλμ της Μονρόε που προτιμά η ίδια είναι τα «Νιαγάρας» και «Μερικοί το προτιμούν καυτό» και ότι η Μονρόε ήταν «εξαιρετική ηθοποιός» και όχι απλώς σούπερ σταρ του Χόλιγουντ, αφού «πάντα είχε την έφεση να μαθαίνει καινούργια πράγματα και να βελτιώνεται».
Για το επίμαχο ζήτημα, την αυτοκτονία της ηθοποιού, η Οουτς έγραψε στο βιβλίο της ότι θα μπορούσε να είχε σωθεί από μια ζωή γεμάτη μοναξιά, πόνο και από το τραγικό φινάλε με τα βαρβιτουρικά. Στη συνέντευξη υπαινίχθηκε ότι η Νόρμα Τζιν και η Μέριλιν Μονρόε ήταν δύο διαφορετικές περσόνες λέγοντας ότι «ο μόνος τρόπος [για να σωθεί] ήταν να αποκηρύξει τη Μέριλιν Μονρόε, όμως δεν τα κατάφερε επειδή ήταν κάτι στο οποίο δεν μπορούσε να αντισταθεί».
Τέλος, εξύμνησε το φιλμ του Ντόμινικ χαρακτηρίζοντάς το «πολύ διαφορετικό από όλες τις άλλες ταινίες για τη Μέριλιν». Για τον ίδιο τον σκηνοθέτη είπε ότι προορίζεται να κάνει σπουδαία καριέρα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News