«Αυτός ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι ένας επιφανειακός μοντερνισμός. Είναι μια βαθιά τομή, ένας βαθύς κοινωνικός εκσυγχρονισμός. Είναι μία επιλογή η οποία έχει επίκεντρο τον άνθρωπο, τη ζωή του και γι΄ αυτό και η ψηφιακή μετάβαση είναι τελικά μετάβαση σε μία πιο δυναμική οικονομία και σε μία πιο δίκαιη κοινωνία», τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του το απόγευμα της Τετάρτης στην εκδήλωση για την παρουσίαση της εφαρμογής Gov.gr Wallet.
Πρόκειται για τη νέα επίσημη εφαρμογή της Ελληνικής Δημοκρατίας για τη δημιουργία, την αποθήκευση και τον έλεγχο γνησιότητας των ψηφιακών αντιγράφων της αστυνομικής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης στο κινητό τηλέφωνο. Τα δύο έγγραφα θα μπορούν να αποθηκευτούν στο λεγόμενο ψηφιακό πορτοφόλι, όπως είχε συμβεί και με το πιστοποιητικό εμβολιασμού για τον κορονοϊό, και θα είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα. Οι πολίτες θα μπορούν επομένως να τα χρησιμοποιούν για κάθε αντίστοιχη νόμιμη χρήση εντός της επικράτειας.
Αναφερόμενος στη δυνατότητα που υπάρχει μέσα από το gov.gr για το σχεδιασμό μιας σειράς νέων διαδικασιών με αποκλειστικό ψηφιακό αποτύπωμα, όπως αυτή του εμβολιασμού, το Power Pass, το Fuel Pass, αλλά και μια σειρά υπηρεσιών που προστίθενται στο ψηφιακό χαρτοφυλάκιο, όπως η ψηφιακή μεταβίβαση οχήματος, η Αυλη Συνταγογράφηση και το Ψηφιακό Βιβλιάριο Υγείας για παιδιά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε πως «η τεχνολογία, λοιπόν, δεν είναι μόνο στην υπηρεσία του πολίτη, στη μείωση της γραφειοκρατίας, στην εξάλειψη των ουρών στα γκισέ, αλλά στην υπηρεσία μιας δίκαιης κοινωνικής πολιτικής, η οποία ακριβώς μπορεί να υλοποιηθεί σήμερα, επειδή έχουμε στη διάθεσή μας αυτές τις πολύ σημαντικές κατακτήσεις».
Ο Πρωθυπουργός επεσήμανε ότι αυτό το οποίο γίνεται σήμερα δεν ήταν καθόλου δεδομένο μέχρι και πριν από κάποια χρόνια. «Νομίζω ότι είναι ένα συλλογικό κέρδος για τον τρόπο λειτουργίας της κρατικής μηχανής, για την Δημόσια Διοίκηση και μια κατάκτηση της χώρας -όχι της κυβέρνησης- που θα μας συνοδεύει για πολλά χρόνια ακόμα», υπογράμμισε.
Τόνισε πως το κράτος πλέον έχει αποδείξει τις δυνατότητες του και έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων πολιτών, καθώς τρία χρόνια μετά η συνεργασία ανάμεσα σε τρία υπουργεία και εν προκειμένω στα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών και Μεταφορών –οι επικεφαλής των οποίων παρουσίασαν το Gov.gr Wallet– αποδεικνύει πως έχει εμπεδωθεί η διαλειτουργικότητα δεδομένων του Δημοσίου σπάζοντας τα στεγανά που υπήρχαν.
«Η προφανής επιτυχία της ψηφιακής επανάστασης, που διευκολύνει κατά πολύ την εξυπηρέτηση των πολιτών, επιταχύνει τη μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή και μειώνει δραστικά την γραφειοκρατία δεν ήταν καθόλου αυτονόητη εξέλιξη», παρατήρησε ακολούθως ο ίδιος.
Πιερρακάκης: Ο πολίτης κερδίζει ευκολία, ασφάλεια, ταχύτητα, θωράκιση των συναλλαγών
Η εφαρμογή Gov.gr Wallet είναι διαθέσιμη από το απόγευμα της Τετάρτης για τους πολίτες που έχουν ΑΦΜ με λήγοντα αριθμό τον 1 ανακοίνωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης στο πλαίσιο της παρουσίασης της εφαρμογής Gov.gr Wallet, για να προσθέσει πως χάρη σε αυτή ο πολίτης κερδίζει ευκολία, ασφάλεια και ταχύτητα.
Στην παρουσίαση της εφαρμογής ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε βήμα βήμα το πώς μπορούν να «κατεβάζουν» οι πολίτες την εφαρμογή. «Κατεβάζω την εφαρμογή από το wallet.gov.gr, κάνω login μέσω TaxisNet ή κωδικών web banking και επιβεβαιωτικό SMS, εκδίδω κάθε έγγραφο με ένα επιβεβαιωτικό SMS».
Οπως τόνισε σε περίπτωση ελέγχου επιδεικνύεται το QR code του ψηφιακού εγγράφου, κατόπιν αφού ο ελεγκτής σκανάρει το QR, εγκρίνει ο πολίτης τον έλεγχο και αναφέρει ή δείχνει τον 6-ψήφιο κωδικό που εμφανίζεται στον ελεγκτή. Ο ελεγκτής εισάγει τον 6-ψήφιο στην εφαρμογή του και μόνο τότε εμφανίζεται το έγγραφο στη συσκευή του πολίτη.
Ο κ. Πιερρακάκης μίλησε για τα επόμενα βήματα, κάνοντας λόγο για μεταβατική περίοδο, για επίδειξη και «ψηφιακά αντίγραφα» σε τραπεζικά ιδρύματα και παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας. «Δημιουργούμε ένα σύστημα το οποίο θα ισχύει από την 1η Οκτωβρίου για τις τράπεζες και τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αλλά και για όποιους φορείς χρειάζεται η επίδειξη της ταυτότητας. Θα δημιουργείται ψηφιακό ίχνος αντί για αντίγραφα ταυτότητας κι έτσι πλέον θα μπορεί να γίνει με ψηφιακό τρόπο κάτι που μας έχει ταλαιπωρήσει με το χαρτί σε φυσική μορφή».
Κλείνοντας την παρουσίαση ο υπουργός ευχαρίστησε και τους συναρμόδιους υπουργούς αλλά στάθηκε ιδιαίτερα στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, λέγοντας ότι «αυτό το πρότζεκτ από όταν είσαστε αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν και είναι στην καρδιά σας αφορά το δικό σας όραμα και ακριβώς για αυτόν τον λόγο γίνεται και σήμερα πράξη».
Θεοδωρικάκος: Μεγάλη διευκόλυνση για τους πολίτες και για το έργο της ΕΛ.ΑΣ.
«Σήμερα κάνουμε ένα νέο σημαντικό βήμα στην ψηφιακή μεταρρύθμιση του κράτους. Ενα πολύ σημαντικό βήμα στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των πολιτών σε σημεία που σχετίζονται με το έργο και της Ελληνικής Αστυνομίας. Η ψηφιακή εφαρμογή με την οποία περνούν η ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης στο κινητό μας, είναι ασφαλώς μια μεγάλη διευκόλυνση για τους πολίτες, αλλά και για το έργο της ΕΛ.ΑΣ.», τόνισε από την πλευρά του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, στο πλαίσιο της ίδιας εκδήλωσης.
«Από τώρα οι πολίτες θα μπορούν να βεβαιώνουν σε οποιαδήποτε ευκαιρία τους είναι αναγκαίο, την ταυτότητά τους, μέσω της εφαρμογής στο κινητό και θα μπορούν να χρησιμοποιούν αυτή την εφαρμογή και για τα ταξίδια τους στο εσωτερικό της χώρας» πρόσθεσε, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής «το μέλλον θα μας φέρει πιο κοντά και στα ταξίδια προς, τουλάχιστον, τις χώρες Σένγκεν, εφ΄όσον η Ευρωπαϊκή Ενωση υιοθετήσει μια τέτοια πρόταση».
Ο κ. Θεοδωρικάκος επισήμανε ότι η νέα ψηφιακή εφαρμογή έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά μέτρων που αφορούν υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ., οι οποίες, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχουν πάρει ψηφιακή μορφή: Διαδικασία για το γνήσιο της υπογραφής, ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης απώλειας ταυτότητας, αίτηση ανανέωσης άδειας κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου, αίτηση χορήγησης αντιγράφου αποσπάσματος από το βιβλίο αδικημάτων, συμβάντων, συλλήψεων, συστάσεων και παραπόνων της ΕΛ.ΑΣ..
Αμέσως μετά σημείωσε: «Οι καταγγελίες πολιτών για εγκλήματα τα οποία συμβαίνουν στον κυβερνοχώρο, όλα αυτά πλέον, εδώ και αρκετούς μήνες, γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο. Έπαψαν να είναι αιτίες για να πηγαίνουν οι πολίτες της χώρας στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής τους. Εξυπηρετούνται πλέον πολύ πιο πρακτικά και ουσιαστικά, χωρίς να δαπανώνται δυνάμεις αστυνομικών και χωρίς οι πολίτες να χάνουν χρόνο».
Ως κορυφαία στην ψηφιακή μεταρρύθμιση που αφορά την ΕΛ.ΑΣ., χαρακτήρισε ο υπουργός την προώθηση της ψηφιοποίησης της επίδοσης 1,5 εκατομμυρίου δικογράφων ετησίως. «Απελευθερώνονται 1.500 αστυνομικοί καθημερινά, που επιστρέφουν από τον Σεπτέμβριο στο βασικό τους καθήκον – την ασφάλεια του πολίτη», υπογράμμισε.
Σε ό,τι αφορά το δελτίο ταυτότητας, ο κ. Θεοδωρικάκος σημείωσε ότι «η ψηφιακή μορφή του, υπογραμμίζει ότι ακριβώς η ψηφιακή καταγραφή της ταυτότητας στο κινητό μας, προστίθεται στην πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης να επεκταθεί η διάρκεια ισχύος των διαβατηρίων στα δέκα χρόνια. Πρόκειται για αποφάσεις που διευκολύνουν τους πολίτες, μειώνουν σημαντικά το διοικητικό κόστος και την γραφειοκρατία. Ταυτόχρονα, εξοικονομούν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, και για τους πολίτες, και για το κράτος».
«Συνεχίζουμε λοιπόν, σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το έργο των ψηφιακών μεταρρυθμίσεων στην ΕΛ.ΑΣ., με ένα ξεκάθαρο στόχο και ένα σαφές σχέδιο: Να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση του πολίτη, να κάνουμε πράξη μια Αστυνομία σύγχρονη, αποτελεσματική απέναντι σε κάθε μορφή εγκκλήματος και βίας, και πάνω απ’ όλα φιλική απέναντι στους πολίτες. Φιλική ιδιαίτερα απέναντι στους νέους ανθρώπους», κατέληξε.
Καραμανλής: Σεβασμός στον πολίτη
«Ενας από τους πρώτους στόχους που έθεσε η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ήταν η μετάβαση του κράτους στην ψηφιακή εποχή. Κι αυτός ο μετασχηματισμός δεν ήταν, ούτε είναι εύκολος. Τίποτε απ’ όσα είδαμε σήμερα, ή το προηγούμενο διάστημα, αλλά και όσα θα δούμε στο εγγύς μέλλον, δεν θα ήταν εφικτό αν δεν βγαίναμε από τον ψηφιακό μας μεσαίωνα. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επί διακυβερνήσεως ΝΔ και μετά από 38 ολόκληρα χρόνια κατάφερε να αποκτήσει νέο πληροφοριακό σύστημα. Αλλάξαμε εμείς, για να μπορέσουμε να αλλάξουμε την καθημερινότητα των πολιτών.
Ένα μεγάλο μέρος των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αφορά βεβαίως τα μεγάλα έργα που έχουν μακροπρόθεσμο ορίζοντα σχεδιασμού και υλοποίησης, όπως ο ΒΟΑΚ, η Πατρών – Πύργου, ο Ε-65, οι επεκτάσεις του Μετρό στην Αθήνα, το Μετρό Πειραιά, το νέο Μετρό Θεσσαλονίκης και τόσα άλλα έργα που υλοποιούμε αυτή τη στιγμή. Γιατί, φυσικά και είναι απαραίτητος ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός και ασφαλώς πολύ σημαντικά τα εμβληματικά έργα. Ομως ακόμη πιο σημαντικός είναι ο σεβασμός στον πολίτη. Να μην τον ταλαιπωρεί το κράτος. Να μην τον εκδικείται με πολύπλοκες, χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Παρακολουθείστε την εκδήλωση παρουσίασης του Gov.gr Wallet:
Πώς κατεβάζουν οι πολίτες την εφαρμογή
Το Gov.gr Wallet διατίθεται μέσα από τα app stores των λογισμικών iOS και Android και η χρήση του θα είναι δυνατή τμηματικά σύμφωνα με το τελευταίο ψηφίο στον ΑΦΜ του πολίτη αρχής γενομένης την Τετάρτη από τον αριθμό 1, την Πέμπτη το 2 κ.ο.κ..
Εναλλακτικά, οι πολίτες μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή μέσω της σελίδας wallet.gov.gr.
Για την ασφαλή πρόσβαση στην εφαρμογή, η ταυτοποίηση του πολίτη γίνεται σε πρώτο επίπεδο με τους κωδικούς στο Taxisnet και κατόπιν με την καταχώρηση κωδικού μιας χρήσης (OTP – One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται σε αριθμό κινητού τηλεφώνου που ανήκει επιβεβαιωμένα στον πολίτη.
Για το κατέβασμα και την χρήση της εφαρμογής είναι απαραίτητη η σύνδεση στο Διαδίκτυο.
Συχνές ερωτήσεις
1. Τι είναι η ψηφιακή ταυτότητα και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης;
Τα νέα ψηφιακά αντίγραφα του δελτίου ταυτότητας και της άδειας οδήγησης, τα οποία αποτελούν κύριο κομμάτι της εφαρμογής Gov.gr Wallet, σύμφωνα με το άρθρο 80 του Ν.4954/2022 είναι ψηφιακά έγγραφα πλήρως ισάξια με τα έγχαρτα έγγραφα, για κάθε νόμιμη χρήση εντός της Ελληνικής επικράτειας. Δεν αποτελούν διεθνή ταξιδιωτικά έγγραφα.
2. Από πότε είναι διαθέσιμη η εφαρμογή Gov.gr Wallet;
Η εφαρμογή Gov.gr Wallet είναι διαθέσιμη από τις 27 Ιουλίου 2022. Η πρόσβαση και χρήση της εφαρμογής θα είναι δυνατή τμηματικά σύμφωνα με το τελευταίο ψηφίο στον ΑΦΜ του πολίτη αρχής γενομένης την 27η Ιουλίου από τον αριθμό 1, την Πέμπτη 28/07 το 2 κ.ο.κ..
3. Απαιτείται σύνδεση στο Διαδίκτυο για την χρήση της εφαρμογής;
Κατά την χρήση της εφαρμογής, όπως για παράδειγμα, την δημιουργία ψηφιακών αντιγράφων δελτίου ταυτότητας ή άδειας οδήγησης καθώς και κατά την διάρκεια επαλήθευσης ενός ψηφιακού εγγράφου, είναι απαραίτητη η σύνδεση στο Διαδίκτυο.
4. Γιατί απαιτείται να ενεργοποιήσω τη δυνατότητα να λαμβάνω ειδοποιήσεις στο κινητό μου από το Gov.gr Wallet;
Η λειτουργία ειδοποιήσεων (Push Notifications) είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία της εφαρμογής, διότι μέσω αυτής λαμβάνετε τα αιτήματα συγκατάθεσης σε περίπτωση ελέγχου ενός ψηφιακού εγγράφου σας ή σε περίπτωση αιτήματος υπογραφής ενός εγγράφου μέσω του docs.gov.gr.
5. Πώς αποθηκεύω τα ψηφιακά έγγραφα στο κινητό μου;
Αφού ταυτοποιηθείτε στην εφαρμογή μέσω των κωδικών TaxisNet ή των κωδικών web banking και επιβεβαιώσετε τον αριθμό κινητού τηλεφώνου σας με το σχετικό OTP SMS, μπορείτε να δημιουργήσετε και αποθηκεύσετε τα σχετικά έγγραφα απλά και γρήγορα: πατώντας σε κάθε έγγραφο, εισάγετε αμέσως μετά τον σχετικό κωδικό επιβεβαίωσης τον οποίο θα λάβετε μέσω OTP SMS.
Σε περίπτωση που ανακαλέσετε το ψηφιακό έγγραφο (δηλαδή το διαγράψετε), μπορείτε να επαναλάβετε τη διαδικασία δημιουργίας του ψηφιακού εγγράφου και πάλι.
Σε συσκευές iOS, μπορείτε να αποθηκεύσετε τα έγγραφα και στο Wallet της συσκευής / λειτουργικού συστήματος.
6. Ποιοι και πώς θα μπορούν να ελέγξουν τη γνησιότητα των ψηφιακών πιστοποιητικών;
Το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα σύμφωνα με το άρθρο 80 του Ν.4954/2022, ως εκ τούτου, όποιος ή όποια ελεγκτής δικαιούται να ελέγξει τα φυσικά έγγραφά σας, μπορεί επίσης να ελέγξει και να επαληθεύσει τα ψηφιακά.
Ο έλεγχος εγκυρότητας του εγγράφου πραγματοποιείται δείχνοντας στον ελεγκτή το QR code του εκάστοτε εγγράφου. Αφού ο ελεγκτής «σκανάρει» με τη δική του συσκευή το QR code σας, τότε θα πρέπει να δώσετε (ή όχι) έγκριση για τον έλεγχο αυτό μέσα από την εφαρμογή του Gov.gr Wallet. Εφόσον δώσετε έγκριση, τότε θα εμφανιστεί ένας 6-ψήφιος κωδικός τον οποίο μπορείτε να αναφέρετε ή δείξετε στον ελεγκτή σας. Μόνο – και μόνον τότε – όταν ο ελεγκτής εισάγει επιτυχώς τον κωδικό αυτό, θα μπορεί να δει τα στοιχεία του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης σας.
7. Τι θα μπορώ να κάνω με το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και την ψηφιακή άδεια οδήγησης;
Εφόσον το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε για κάθε αντίστοιχη νόμιμη χρήση εντός της επικράτειας. Εξαιρούνται τα διεθνή ταξίδια (εντός και εκτός Schengen).
Για την χρήση του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας για συναλλαγές με τραπεζικά ιδρύματα ή παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας ισχύει η μεταβατική περίοδος μέχρι την 1η Οκτωβρίου 2022, όπως και έχει οριστεί στην σχετική ΚΥΑ.
Επιπλέον, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Gov.gr Wallet μπορείτε να υπογράφετε ψηφιακά κάθε έγγραφο στο docs.gov.gr, δηλαδή: Υπεύθυνη Δήλωση, Εξουσιοδότηση, Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου (ψηφιακό γνήσιο της υπογραφής σε ελληνικά και αγγλικά) ή Ιδιωτικό Συμφωνητικό με άλλα φυσικά πρόσωπα.
8. Υπάρχει κάποια διαδικασία για την οποία θα εξακολουθώ να χρειάζομαι την έγχαρτη ταυτότητα ή το έγχαρτο δίπλωμα;
Το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και η ψηφιακή άδεια οδήγησης είναι πλήρως ισάξια ως προς την ισχύ τους με τα φυσικά έγγραφα, ως εκ τούτου δεν υπάρχει κάποια χρήση του δελτίου ταυτότητας που απαιτεί την παρουσίαση του φυσικού δελτίου, πλην της μεταβατικής περιόδου για τραπεζικά ιδρύματα ή παρόχους κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας.
9. Έχασα την έγχαρτη ταυτότητα ή/και το έγχαρτο δίπλωμα αφού είχα δημιουργήσει τα αντίστοιχα ψηφιακά πιστοποιητικά. Πρέπει να κάνω κάτι;
Μπορείτε να δηλώσετε την απώλεια δελτίου ταυτότητας ψηφιακά μέσω του gov.gr και τη σχετική υπηρεσία (Δήλωση απώλειας αστυνομικού δελτίου ταυτότητας) ή στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα.
Αντιστοίχως, μπορείτε να δηλώσετε την απώλεια της άδειας οδήγησης στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα, ΚΕΠ, ή στα γραφεία της εκάστοτε Διεύθυνσης Μεταφορών της Περιφέρειάς σας.
Μόλις πραγματοποιηθεί η σχετική δήλωση και εφόσον έχετε εκδώσει ψηφιακό δελτίο ταυτότητας, αυτόματα παύει η ισχύς και του ψηφιακού αντιγράφου.
10. Σε περίπτωση που κάποιος κλέψει το κινητό μου, πρέπει να κάνω κάτι για να ακυρώσω τα ψηφιακά πιστοποιητικά που είχα αποθηκεύσει;
Μπορείτε να ανακαλέσετε την ισχύ του ψηφιακού δελτίου ταυτότητας ή και της ψηφιακής άδειας οδήγησης μέσω της σχετικής υπηρεσίας στο gov.gr.
Μόλις πραγματοποιηθεί η σχετική δήλωση, αυτόματα παύει η ισχύς και των ψηφιακών αντιγράφων.
11. Το δελτίο ταυτότητας ή η άδεια οδήγησης μου κρατείται προσωρινά από κάποιον φορέα, πχ. επειδή πραγματοποιώ τη στρατιωτική μου θητεία ή από την Ελληνική Αστυνομία λόγω παραβίασης του ΚΟΚ. Μπορώ να εκδώσω ψηφιακό δελτίο ταυτότητας ή ψηφιακή άδεια οδήγησης;
Σε περίπτωση που έχετε ήδη εκδώσει ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης και πρέπει να κρατηθεί το φυσικό έγγραφο προσωρινά, τότε μόλις η κράτηση δηλωθεί συστημικά από τον φορέα ή οργανισμό που πραγματοποιεί την κράτηση, πραγματοποιείται ανάκληση της ισχύους και του ψηφιακού.
Σε περίπτωση που δεν έχετε εκδώσει ήδη ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας ή της άδειας οδήγησης, τότε μόλις η κράτηση δηλωθεί συστημικά από τον φορέα ή οργανισμό που πραγματοποιεί την κράτηση, δεν μπορείτε να εκδώσετε ψηφιακό αντίγραφο έως ότου σας επιστραφεί το φυσικό έγγραφο.
Επιτρέπεται να εκδώσετε ψηφιακό δελτίο ταυτότητας ή ψηφιακή άδεια οδήγησης μόνο εφόσον το αντίστοιχο φυσικό σας έγγραφο είναι σε ισχύ και το έχετε στην κατοχή σας.
12. Τι είναι η διαδικασία Quick Scan και γιατί να τη χρησιμοποιήσω;
Η λειτουργία Quick Scan είναι ένας τρόπος γρηγορότερης και απλούστερης επαλήθευσης των εγγράφων σας κρατώντας πάντα το ίδιο επίπεδο ασφάλειας και ιδιωτικότητας. Σε περιπτώσεις που η ταχύτητα είναι απαραίτητη ή υπάρχει συνωστισμός, για παράδειγμα κατά τη διάρκεια επιβίβασης σε αεροσκάφος ή εισόδου σε συναυλιακό χώρο, ενεργοποιώντας το Quick Scan δίνετε «προέγκριση» μόνο για τον αμέσως επόμενο έλεγχο εντός των επόμενων πέντε λεπτών από τη στιγμή ενεργοποίησης της λειτουργίας. Έτσι, κατά τον έλεγχο του QR code δεν απαιτείται η έγκριση της σχετικής ειδοποίησης ξανά και ο ελεγκτής βλέπει απευθείας τα στοιχεία του ψηφιακού σας εγγράφου.
13. Δεν μπορώ να εκδώσω το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας μου και λαμβάνω μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή. Τι πρέπει να κάνω;
Εάν δεν μπορείτε να εκδώσετε το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας και λαμβάνετε συνεχώς μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή, παρακαλούμε ξεκινήστε ένα αίτημα υποστήριξης μέσω του wallet.gov.gr/support.
Εάν δεν έχετε εκδώσει δελτίο ταυτότητας ή εάν το δελτίο ταυτότητάς έχει δηλωθεί ως απολεσθέν, τότε δεν μπορείτε να εκδώσετε ψηφιακό δελτίο ταυτότητας έως ότου εκδοθεί το νέο δελτίο.
14. Δεν μπορώ να εκδώσω την ψηφιακή άδεια οδήγησης μου και λαμβάνω μηνύματα αποτυχίας ή τα στοιχεία που παρουσιάζονται δεν είναι ακριβή. Τι πρέπει να κάνω;
Εάν δεν μπορείτε να εκδώσετε την ψηφιακή άδεια οδήγησης και λαμβάνετε συνεχώς μηνύματα αποτυχίας έκδοσης, κατά πάσα πιθανότητα, δεν έχει ενημερωθεί η άδεια οδήγησής σας με το ΑΦΜ σας. Για να πραγματοποιήσετε την ενημέρωση του ΑΦΜ παρακαλούμε επισκεφθείτε την υπηρεσία drivers-vehicles.services.gov.gr και ακολουθήστε τα σχετικά βήματα. Μόλις ενημερωθεί η άδεια οδήγησης με το ΑΦΜ σας, θα μπορείτε να εκδώσετε και την ψηφιακή άδεια οδήγησης.
Εάν δεν έχετε εκδώσει δελτίο ταυτότητας ή εάν το δελτίο ταυτότητάς έχει δηλωθεί ως απολεσθέν, τότε δεν μπορείτε να εκδώσετε ψηφιακή άδεια οδήγησης έως ότου εκδοθεί το νέο δελτίο.
15. Δεν μπορώ να επαληθεύσω ένα ψηφιακό έγγραφο είτε ως ελεγχόμενος (πχ. δεν λαμβάνω ειδοποιήσεις) ή ελεγκτής (πχ. αποτυγχάνουν οι κλήσεις μου). Τι πρέπει να κάνω;
Παρακαλούμε βεβαιωθείτε πως στις ρυθμίσεις της συσκευής σας η λήψη ειδοποιήσεων για το Gov.gr Wallet είναι ενεργοποιημένη και ότι το δίκτυο στο οποίο βρίσκεστε δεν περιορίζει τις κλήσεις του Gov.gr Wallet. Σε περίπτωση που υπάρχει παρατεταμένο πρόβλημα κατά τη διάρκεια ελέγχου, μπορείτε πάντα να χρησιμοποιήσετε την λειτουργία «Quick Scan».
Ακόμη, εάν το πρόβλημα συνεχίζει μπορείτε να σβήσετε και να εγκαταστήσετε εκ νέου την εφαρμογή.
Τέλος, εάν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα το οποίο δεν έχει επιλυθεί με τα παραπάνω βήματα, μπορείτε να στείλετε την ερώτηση ή το αίτημα υποστήριξής σας μέσω του wallet.gov.gr/support.
16. Λαμβάνω συνέχεια ειδοποιήσεις ελέγχου ενός ψηφιακού εγγράφου μου ή μου ήρθε μια ειδοποίηση ελέγχου ενώ δεν το περίμενα. Τι πρέπει να κάνω;
Σε περίπτωση που λάβετε μία ή περισσότερες ειδοποιήσεις ενώ δεν έχετε επιδείξει σε κάποιον ελεγκτή το ψηφιακό σας έγγραφο, τότε μπορείτε πολύ απλά, εύκολα και γρήγορα να ανακαλέσετε το υφιστάμενο ψηφιακό έγγραφο μέσα από τη σχετική επιλογή στην εφαρμογή και να το επανεκδώσετε.
17. Έχω μία ερώτηση η οποία δεν καλύπτεται από τις συχνές ερωτήσεις, ένα αίτημα υποστήριξης, ή σχόλια και παρατηρήσεις για την εφαρμογή. Που μπορώ να απευθυνθώ;
Μπορείτε να στείλετε την ερώτηση ή το αίτημα υποστήριξής σας μέσω του wallet.gov.gr/support.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News