«Hθελα να επιστρέψω στο πώς ήταν τα πράγματα στην αρχή. Ο Φινέας κι εγώ γράφαμε μουσική με την κιθάρα του, στο σπίτι των γονιών μας, και μετά προσκαλούσαμε αμέσως τον κόσμο να την ακούσει». Κάπως έτσι, δίχως να περάσει μήνες στο στούντιο, χωρίς προγραμματισμό και οργάνωση, η Μπίλι Αϊλις κυκλοφόρησε απροειδοποίητα την περασμένη Πέμπτη δύο καινούργια τραγούδια, προκαλώντας ρίγη ενθουσιασμού στους εκατομμύρια οπαδούς της, δύο μπαλάντες, με την ίδια να τραγουδάει και τον Φίνεας Ο’Κόνελ, τον μεγαλύτερο αδερφό της και έμπιστο συνεργάτη της από την αρχή της καριέρας της, να παίζει κιθάρα.
Η εικοσάχρονη αμερικανίδα τραγουδίστρια και τραγουδοποιός, φαινόμενο της παγκόσμιας ποπ μουσικής σκηνής, χάρισε στους θαυμαστές της το «TV» και το «The 30th», δύο «guitar songs», όπως τα χαρακτηρίζει η ίδια. Σε συνέντευξη που έδωσε στον ραδιοφωνικό παραγωγό Ζέιν Λόου και στο Apple Music είπε πως τα εν λόγω τραγούδια είναι το μοναδικό ακυκλοφόρητο υλικό που διαθέτει.
«Ευελπιστούμε να κυκλοφορήσουμε έναν δίσκο κατά τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς. Αλλά, δεν μου αρέσει να το λέω, ξέρω ότι είναι απογοητευτικό, το “Tv” και το “The 30th” είναι τα μόνα δύο τραγούδια που έχουμε. Αλλά αυτά τα τραγούδια είναι πραγματικά επίκαιρα για μένα και δεν ήθελα να περιμένω να γεράσουν», εξήγησε η Αϊλις, η οποία πριν από έναν μήνα περίπου έγραψε ιστορία ως η νεότερη σόλο headliner που εμφανίστηκε ποτέ στην κεντρική σκηνή του Γκλάστονμπερι.
Στο «TV» δεν θέλει να μιλήσει με κανέναν, θέλει μόνο βλέπει τηλεόραση ή να πνιγεί στην πισίνα για να μην δει τον άνθρωπο που έχει ερωτευτεί να φεύγει. Βλέπει «Survivor» μόνο και μόνο για να δει κάποιον να υποφέρει, σκέφτεται πως μάλλον θα έπρεπε να κοιμηθεί, να βουλιάξει στον καναπέ «ενόσω όλοι προδίδουν ο ένας τον άλλον». Διαπιστώνει επίσης πως όλοι οι φίλοι της έχουν χαθεί, επειδή «Αυτό συμβαίνει όταν ερωτεύεσαι/ Δεν έχεις χρόνο, τους αφήνεις όλους πίσω/ Λες στον εαυτό σου “Δεν πειράζει, έχεις απλά ερωτευτεί». Δεν παραλείπει, ωστόσο, να σημειώσει ή μάλλον να τραγουδήσει πως «Το Διαδίκτυο έχει τρελαθεί βλέποντας αστέρες του κινηματογράφου σε δίκη, ενώ ανατρέπουν την Roe v. Wade», αναφερόμενη, προφανώς, στο δικαστικό σίριαλ με πρωταγωνιστές τον Τζόνι Ντεπ και την Αμπερ Χερντ και στην απόφαση που από το 1973 έως και πριν από έναν μήνα διασφάλιζε το δικαίωμα των Αμερικανίδων στην άμβλωση.
«Εγραψα αυτόν τον στίχο μερικές εβδομάδες πριν από την επίσημη ανατροπή της απόφασης. Και μετά συνέβη. Ακριβώς την ημέρα του Γκλάστονμπερι. Ηρθε η μαμά μου και μου είπε “τη ανέτρεψαν”. Ηταν σαν να σαν να μας πλάκωσε μια τραγωδία. Θέλω να πω, δεν υπήρξε σχεδόν καμία αντίδραση. Είχα αυτή τη μη ρεαλιστική ελπίδα ότι δεν θα συνέβαινε. Και τώρα ζούμε πραγματικά σε έναν τρομακτικό κόσμο», ανέφερε σχετικά η Μπίλι Αϊλις στη συνέντευξη.
Μια γεύση αυτού του μελαγχολικού τραγουδιού, στο οποίο εκφράζει τη γνώμη της και για την επικαιρότητα, όπως συνηθίζει, η νεαρή δημιουργός έδωσε ζωντανά, κατά τη διάρκεια της περιοδείας της ανά τον κόσμο που άρχισε τον περασμένο Φεβρουάριο και θα ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Μάλιστα καθώς τελειώνει το τραγούδι ακούγονται οι φωνές των θαυμαστών της, που τραγουδούν μαζί της «maybe I’m the problem», «Ισως είμαι εγώ το πρόβλημα».
Οσον αφορά το «The 30th» είναι ένα πιο δυσερμήνευτο τραγούδι που γράφτηκε στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς, το πρώτο μετά το «Happier than ever», το δεύτερο άλμπουμ της Αϊλις που κυκλοφόρησε πέρυσι τον Ιούλιο: «Γράψαμε το “The 30th» την 30η Δεκεμβρίου. Κάτι συνέβη την 30η Νοεμβρίου και ήταν απερίγραπτο. Εκατσα κι έγραψα όλες αυτές τις σκέψεις, το χρειαζόμουν», είπε. Οι στίχοι αναφέρονται σε ένα ατύχημα, σε μια διακομιδή και σε μια νοσηλεία. «Σε ένα κρεβάτι νοσοκομείου θυμάμαι πως είπες ότι φοβούσουν και φοβόμουν και εγώ», τραγουδάει.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News