Σε έναν φίλο που μένει στην Λεύκα στον Πειραιά μέσα σε ένα μήνα τού έκλεψαν δύο φορές τους καταλύτες του αυτοκινήτου του ·και μία φορά της μητέρας του, σύνολο τρεις. Οι καταλύτες έχουν πλατίνα, παλλάδιο και ρόδιο, πολύτιμα μέταλλα που από ένα παλαιό αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού βγάζουν πάνω από 100 ευρώ. Εκτός αν ο κλεμμένος καταλύτης βγει στην αγορά των μεταχειρισμένων οπότε το θύμα της κλοπής μπορεί να βρεθεί στη θέση να αγοράζει τον δικό του.
Κάποιοι θα έχετε παρατηρήσει – στην περίπτωση που είσαστε μοτοσικλετιστές, από την μπροστινή ρόδα που έχει πέσει μέσα – τις στρογγυλές τρύπες στη μέση των δρόμων. Οι οποίες σκεπαζόντουσαν από ένα καπάκι που κλάπηκε και πήγε στο σκραπατζίδικο.
Αν είσαστε πεζοί και τα στρογγυλά καπάκια των δρόμων δεν σας πολυαφορούν, σας αφορούν τα τετράγωνα καπάκια των πεζοδρομίων. Συνήθως οι τρύπες των κλεμμένων σηματοδοτούνται από κάποιο χάρτινο κουτί ή κώνο. Μέχρι να αντικατασταθούν και να κοστίσουν 540.000 ευρώ, όσο υπολόγισε ο Δήμος Αθηναίων ότι κόστισαν τα καπάκια που αγοράστηκαν για να αντικαταστήσουν τα κλεμμένα.
Εκτός αν οι κλοπές μετάλλων σας έχουν ήδη τραβήξει την προσοχή επειδή: το πόδι σας χάθηκε στην τρύπα από την σχάρα του δρόμου που σηκώσανε, είστε επιβάτης τρένου που ακινητοποιήθηκε επειδή είχαν κλέψει τα καλώδια ή είστε φιλότεχνος που είδε ένα αγαπημένο μεταλλικό άγαλμα να έχει κάνει φτερά και να έχει μείνει το βάθρο.
Κλοπές υπήρχαν και θα υπάρχουν. Οι παλιότεροι θα θυμούνται με κάποια νοσταλγία τους οδηγούς αυτοκινήτων τη δεκαετία του ’80 που έβγαιναν από το αμάξι κρατώντας το κασετόφωνο του αυτοκινήτου από ένα χερούλι σαν τσαντάκι. Υπάρχει όμως μια διαφορά. Αντίθετα με τα κασετόφωνα κανένας δεν πρόκειται να σε σταματήσει στον δρόμο και να σου πει: «Φιλαράκι ενδιαφέρεσαι για ράδιο, πλατίνα ή ρόδιο;». Για να πουληθούν τα μέταλλα των καταλυτών, στο μαντέμι χρειάζεται κλεπταποδόχος.
Αν οι καταλύτες μπορούν να πουληθούν και μεταχειρισμένοι, τα καπάκια, οι σχάρες και τα σύρματα δεν μπορούν. Ο κλεπταποδόχος χρειάζεται εγκαταστάσεις για να τα λειώσει και αγοραστές που θα τα μεταφέρουν και θα τα μεταπωλήσουν. Κάτι που κάνει την αγορά του κλεμμένου μετάλλου ευάλωτη.
Οχι όμως και εύκολη να χτυπηθεί. Υπάρχουν βιομηχανικές περιοχές στην ευρύτερη Αττική, όπου για λόγους ασφαλείας οι εργαζόμενοι στη βιομηχανία πήγαιναν και ερχόντουσαν σε κονβόι. Είναι όμως από τις αστυνομικές επιχειρήσεις που πρέπει να γίνουν. Ενα τόσο αντικοινωνικό αλλά και ευάλωτο σύστημα όπως η κλοπή μετάλλων δεν επιτρέπεται να υπάρχει.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News