Εντός του Ιουλίου αναμένεται να εγκαινιαστεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης, η οποία θα εκτελείται μέσω Μυτιλήνης, όπως γνωστοποίησε την Τρίτη ο Γιάννης Πλακιωτάκης.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής παρέπεμψε για περισσότερες λεπτομέρειες στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) και στην εταιρεία που θα εκτελεί τα δρομολόγια.
Ο κ. Πλακιωτάκης, ο οποίος επισκέφτηκε το πρωί της Τρίτης το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επισήμανε ακόμα ότι συνεχίζεται και φέτος η ακτοπλοϊκή σύνδεση της πόλης με τις Σποράδες, ενώ επεκτείνεται -για τη θερινή περίοδο- και εκείνη με τη Λήμνο και τη Μυτιλήνη.
«Τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε εγκαινιάσει 18 νέες (ακτοπλοϊκές) γραμμές, ενισχύοντας τη σύνδεση της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας και των νησιών μεταξύ τους, ενώ αυξήσαμε το κονδύλιο των άγονων γραμμών, από τα 90 εκατ. το 2019 στα 130 εκατ. το 2020 και στα 138 εκατ. κατά τη διάρκεια του διαστήματος 2021-2023. Αυτό έχει ενδυναμώσει σε πολύ σημαντικό βαθμό τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ είμαστε σε διαδικασία διαβούλευσης με την ΕΕ, ώστε να δρομολογήσουμε πράσινα πλοία στην ακτoπλοΐα, σύμφωνα βέβαια και με τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες», διευκρίνισε.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο ξεκινά επίσης άλλο ένα δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Σμύρνη με στάση στη Λήμνο, ενώ ήδη ξεκίνησε και η σύνδεση Μυτιλήνης-Σμύρνης με δρομολόγιο της ναυτιλιακής εταιρείας IZDENIZ, συμφερόντων του μητροπολιτικού δήμου της Σμύρνης.
Σε ερώτημα για τις πληθωριστικές πιέσεις, την ενεργειακή κρίση και τον ενδεχόμενο αντίκτυπό τους στην ακτοπλοΐα, όπου ήδη σημειώνεται αύξηση ναύλων, ο υπουργός επισήμανε ότι το ζήτημα της ακρίβειας είναι σύνθετο και «δεν αφορά μόνο την ακτοπλοΐα ή τόσο την ακτοπλοΐα». Υπενθύμισε ότι τα τελευταία χρόνια, με στοχευμένες παρεμβάσεις και μέτρα, η κυβέρνηση έχει ενισχύσει νοικοκυριά και επιχειρήσεις με ποσά που υπερβαίνουν τα έξι δισ. ευρώ. Οπως είπε, η κυβέρνηση δεν έχει μεν λύσει το πρόβλημα, όπως και κανένας στον κόσμο, αλλά θα δώσει κάθε διαθέσιμο ευρώ, που μπορεί να ενισχύσει την ελληνική κοινωνία.
Ο κ. Πλακιωτάκης ξεναγήθηκε στον χώρο της προβλήτας 6, όπου βρίσκονται οι δύο νέες γερανογέφυρες, τύπου «New Panamax», που παρέλαβε πρόσφατα η ΟΛΘ ΑΕ, επισημαίνοντας ότι χάρη σε αυτές επιτυγχάνεται ενίσχυση των δυνατοτήτων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Υπενθύμισε πως οι συγκεκριμένες γερανογέφυρες αποτελούν μέρος του προγράμματος υποχρεωτικών επενδύσεων της ΟΛΘ ΑΕ, που βρίσκεται σε εξέλιξη, το οποίο αναβαθμίζει την προοπτική του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε επίπεδο εμπορικής κίνησης αλλά και στο γεωπολιτικό πεδίο στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου.
«Εχουμε εξαιρετική συνεργασία με την διοίκηση του ΟΛΘ, με σκοπό την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος χωρίς προβλήματα», είπε ο κ. Πλακιωτάκης, ενώ αναφερόμενος στην κρουαζιέρα επισήμανε ότι η υπό εφαρμογή στρατηγική για την αναβάθμισή της ήδη αποδίδει σημαντικά αποτελέσματα, αφού το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι πλέον λιμάνι άφιξης και τερματισμού κρουαζιέρας, αποφέροντας σημαντικά οφέλη στην τοπική οικονομία και κοινωνία.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News