Στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι το 2024 θεωρείται δεδομένο ότι θα κάνουν την εμφάνιση τους ιπτάμενα ταξί. Αλλωστε δεν είναι μυστικό ότι τέτοιου είδους οχήματα πραγματοποιούν ήδη δοκιμαστικές πτήσεις στη γαλλική πρωτεύουσα. Η χρήση ηλεκτροκίνητων αυτόνομων ή επανδρωμένων με πιλότο ιπτάμενων οχημάτων κρίνεται ιδανική για την μεταφορά επιβατών κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων στις δύσκολα προσβάσιμες με αυτοκίνητο κεντρικές περιοχές του Παρισιού.
Οπως αναφέρουν σε δημοσίευμα τους οι Times του Λονδίνου τη χρήση ιπτάμενων ταξί εξετάζουν και οι Αρχές του Λος Αντζελες που θα φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2028.
Η εταιρεία της Σίλικον Βάλεϊ Archer Aviation δηλώνει έτοιμη να κατασκευάσει ένα στόλο ηλεκτροκίνητων ιπτάμενων οχημάτων που θα είναι έτοιμα να υποδεχτούν επιβάτες σε δύο χρόνια. Σύμφωνα με την εταιρεία το κόστος της μεταφοράς θα ιδιαίτερα χαμηλό σχεδόν ανταγωνιστικό με αυτό της μεταφοράς με ένα συμβατικό ταξί στον δρόμο.
Το σκάφος της Archer Aviation απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα και μπορεί να πετά με ταχύτητα περίπου 240 χλμ./ώρα έχοντας αυτονομία περίπου 100 χλμ. με μια φόρτιση. «Τα ιπτάμενα ταξί θα αλλάξουν εντελώς τον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε» δηλώνει ο Ανταμ Γκολντστάιν, διευθύνων σύμβουλος της Archer Aviation.
Το Λος Άντζελες θεωρείται ιδανική πόλη για τη χρήση ιπτάμενων ταξί επειδή διαθέτει πολλά μεγάλα ανοικτά πάρκινγκ στα οποία μπορούν τα σκάφη να μεταφέρουν και να επιβιβάζουν επιβάτες. Διαθέτει επίσης πολλές ταράτσες κτιρίων κατάλληλες για τον ίδιο σκοπό. Ο δήμαρχος του Λος Αντζελες, Ερικ Γκαρσέτι, στηρίζει την χρήση ιπτάμενων ταξί και βοήθησε στη δημιουργία μιας επιτροπής που θα θέσει τους κανόνες λειτουργίας και πτήσεων αυτών των οχημάτων. Εκτός από την Archer Aviation υπάρχουν και άλλες εταιρείες της Καλιφόρνια που έχουν εκδηλώσει την πρόθεση τους να παρέχουν υπηρεσίες ιπτάμενων ταξί νωρίτερα από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων.
Υπάρχουν αρκετά ανοικτά ζητήματα γύρω από την χρήση ιπτάμενων ταξί που σχετίζονται με την θεσμοθέτηση των κανόνων πτήσης τους, τα θέματα ασφάλειας και ειδικά εκείνα των βραδινών πτήσεων, το κόστος για τους επιβάτες και την ηχορύπανση, για την επίλυση των οποίων εκτιμάται ότι θα χρειαστούν μερικά ακόμη χρόνια διεργασιών αλλά είναι βέβαιο ότι το νερό έχει μπει στο αυλάκι και είναι απλά θέμα χρόνου η εμφάνιση αυτών των οχημάτων στους αιθέρες των μεγαλουπόλεων.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News