359
| Shutterstock

Στο μικροσκόπιο η δράση των φιλορώσων influencers στην Ευρώπη

Protagon Team Protagon Team 9 Ιουνίου 2022, 11:37
|Shutterstock

Στο μικροσκόπιο η δράση των φιλορώσων influencers στην Ευρώπη

Protagon Team Protagon Team 9 Ιουνίου 2022, 11:37

Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη της ανεξάρτητης οργάνωσης Institute for Strategic Dialogue, που εστιάζει στον εντοπισμό 12 «παραγόντων» επιρροής σε οκτώ δυτικές χώρες οι οποίοι «διαδίδουν φιλορωσική παραπληροφόρηση» και έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν περισσότερους από 2 εκατ. ακολούθους στο Διαδίκτυο, αναφέρεται η γαλλική Le Monde.

Πρόκειται μάλιστα για παράγοντες που κάνουν θραύση στα social media και εμφανίστηκαν κυρίως μετά την εισβολή στην Ουκρανία από τη Ρωσία στις 24 Φεβρουαρίου.

Η γαλλική εφημερίδα αναφέρει ότι μεταξύ αυτών των παραγόντων είναι και δύο Γαλλίδες, με πιο δημοφιλή την Αν Λορ Μπονέλ (Anne-Laure Bonnel), η οποία συστήνεται μάλιστα ως ερευνήτρια.

Η δεύτερη εξ αυτών, η Κριστέλ Νεάν (Christelle Néant), είναι η ιδρύτρια του φιλορωσικού ειδησεογραφικού ιστότοπου Donbass Insider, παρούσα τακτικά στο κανάλι RT και ακολουθουμένη από περισσότερα από 40.000 άτομα στο κανάλι της στο YouTube και 26.000 στην ομάδα της στο Telegram.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το φαινόμενο επηρεάζει ολόκληρο τον κόσμο και αφορά τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, την Ιταλία ή ακόμα και την Ισπανία, ενώ η αύξηση της δημοτικότητας για αυτούς τους influencers είναι μερικές φορές ιλιγγιώδης.

Ενα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι αυτό της Αλίνα Λιπ (Alina Lipp), μιας 29χρονης Γερμανίδας, πρώην μέλους του Γερμανικού Κόμματος των Πρασίνων, η οποία, ενώ μέχρι πρόσφατα ήταν σχεδόν άγνωστη στο Διαδίκτυο, σήμερα το κανάλι της στο Telegram αριθμεί πάνω από 141.000 μέλη!

Σε πλατφόρμες όπως το YouTube, τουλάχιστον τρεις influencers καταφέρνουν να έχουν έσοδα από αυτή τη δραστηριότητα, όπως η Ισπανίδα Λίου Σιβάγια (Liu Sivaya), η οποία κερδίζει, για παράδειγμα, έως και 2.000 δολάρια τον μήνα, χάρη στις διαφημίσεις που τοποθετούνται μπροστά στα βίντεό της, και ο Αμερικανός Πάτρικ Λάνκαστερ (Patrick Lancaster).

Οπως σημειώνεται, το περιεχόμενο αυτών των influencers δεν κοινοποιείται μόνο από δημοφιλείς φιλορωσικές και φιλοκινεζικές ομάδες στο Facebook, αλλά και από λογαριασμούς κοντά στη ρωσική ή την κινεζική κυβέρνηση, όπως η Ρωσική Πρεσβεία στο Παρίσι, που τους επέτρεψαν να προσεγγίσουν ένα νέο κοινό, που υπολογίζεται σε περισσότερους από 18 εκατομμύρια χρήστες. Ωστόσο, σύμφωνα με την εφημερίδα, η σχέση μεταξύ αυτών των κρατών και των επιρροών δεν έχει αποδειχθεί. Μάλλον πρόκειται για ασυντόνιστες ενέργειες που πραγματοποιούνται από ομάδες υποστήριξης οι οποίες βλέπουν σε αυτούς τους λογαριασμούς ένα πρόσθετο μέσο επηρεασμού της κοινής γνώμης.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...