Τριάντα χρόνια «φούρναρης» είναι ο βρετανός Κιθ Εντουαρντς, ένας μηχανικός και οδηγός αγώνων. Με το αυτοκίνητο που βλέπετε έχει «σπάσει» το κεφάλι του, χαλαλίσει ώρες ύπνου και επενδύσει τα ωραία του λεφτά. Στόχος του, σε βαθμό εμμονικό όσον αφορά το βάρος κάθε βίδας, «παξιμαδιού» και αγωνιστικής συμβολής, η αναζήτηση εκείνων των χιλιοστών του δευτερολέπτου που θα μπορούσαν να συνεισφέρουν σε ένα ταχύτερο χρόνο, σε μια ανάβαση.
Και, φαντάσου, αυτό το S1 Sport Quattro δεν ξεκίνησε καν ως ορίτζιναλ. Η Audi, άλλωστε, το 1983, είχε κατασκευάσει μόλις 214 αντίτυπα, με μόλις 164 εξ αυτών προορισμένα σε πελάτες.
Το συγκεκριμένο, ωστόσο, ξεκίνησε πιο σεμνά και ταπεινά. Ως ένα κανονικό, μη γνήσιο, οικογενειακό αυτοκίνητο. Τα πρώτα χρόνια πέρασαν με ελάχιστη χρήση. Ο ιδιοκτήτης του αρχικά σκεφτόταν να το πουλήσει καθώς υπήρχαν διάφορα ακόμα αυτοκίνητα στο γκαράζ του. Όμως, μία ωραία πρωΐα, του σφήνωσε η ιδέα να αρχίσει να το προετοιμάζει για έναν τοπικό αγώνα αναβάσεων. Ηταν ο κύβος που ερρίφθη σε ένα δρόμο που δεν είχε τελειωμό. Απειρες εργατοώρες, κοντέινερς ακριβών εξαρτημάτων και μία τελειοθηρία που, κανονικά, ο Κιθ έπρεπε να την κοιτάξει με έναν καλό ψυχοθεραπευτή, μετέτρεψαν ένα απλό κουπέ σε μια οργισμένη πολεμική μηχανή που «όργωσε» για τα επόμενα χρόνια πρωταθλήματα σε βρετανικές και ευρύτερες ευρωπαϊκές ανηφοριές.
Κάποια δε στιγμή, για να γίνει πιο ανταγωνιστικό, ο Εντουαρντς έκανε την αποφασιστική και μανουριάρικη κίνηση. Μείωσε το μεταξόνιο, την απόσταση, δηλαδή, μεταξύ των δύο αξόνων. Το Quattro έγινε κοντύτερο. Ετσι, άλλωστε, δεν έμεινε γνωστή στην ιστορία η έκδοση που έβγαλαν οι Γερμανοί με το αυτοκίνητο που άλλαξε το ρου των ραλί; Το «κοντό». Ή, αλλιώς, SWB – βλέπε Short Wheel Base.
Τα υπόλοιπα ανήκουν στο εκτεταμένο βιογραφικό του. Αγώνες επί αγώνων, νίκες, κάνα δυο εκατομμύρια θεάσεις στο Tube αλλά και μία τιμητική πρόσκληση για συμμετοχή, το 2018 και 2019, στην πιο θρυλική ανάβαση επί αμερικανικού εδάφους, τον «αγώνα στα σύννεφα», στο Κολοράντο Σπρινγκς, στην εμβληματική, επικίνδυνη και άκρως τεχνική διαδρομή του Pikes Peak.
Τα σχέδια προέβλεπαν να ταξιδέψει ξανά το «κοντό» μέχρι το «Αμέρικα» και μέσα στο 2020. Ωστόσο, περιορισμοί λόγω Κόβιντ, αυξημένο κόστος και λίγος διαθέσιμος χρόνος ανάγκασαν τον κύριο Εντουαρντς να πάρει τη μεγάλη απόφαση και να αποχωριστεί το καμάρι του. Για πρώτη φορά, λοιπόν, μετά από τριάντα χρόνια, βγαίνει στο «σφυρί» μία από τις πιο διάσημες και εξονυχιστικά προετοιμασμένες ρέπλικες των τελευταίων ετών.
Εντελώς εγκυκλοπαιδικά, οι προδιαγραφές μιλούν για 2,2 λίτρα από τον εμβληματικό πεντακύλινδρο της Audi, σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων και φουλ look από τα αυτοκίνητα του Group B. Μαζί παίρνετε προίκα με 18 κιβώτια από το ιστορικό του αυτοκινήτου, πολλή χαρτούρα με φόρμες συμμετοχής και όλα όσα πιστοποιούν μια πορεία με πολλές νίκες, ηχητικά σκασίματα και δύναμη που τρομάζει.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News