864
Από ρεκόρ σε ρεκόρ η τιμή της αμόλυβδης και έπεται συνέχεια... | INTIMEnews

Ξεφεύγει η τιμή της βενζίνης – «Καμπάνες» €15.000 σε τρία πρατήρια για αισχροκέρδεια

Protagon Team Protagon Team 20 Μαΐου 2022, 15:16
Από ρεκόρ σε ρεκόρ η τιμή της αμόλυβδης και έπεται συνέχεια...
|INTIMEnews

Ξεφεύγει η τιμή της βενζίνης – «Καμπάνες» €15.000 σε τρία πρατήρια για αισχροκέρδεια

Protagon Team Protagon Team 20 Μαΐου 2022, 15:16

Πρόστιμα συνολικού ύψους 15.000 ευρώ επιβλήθηκαν σε τρία παρατήρια υγρών καυσίμων -δύο στην Καλαμάτα και ένα στο Αιγάλεω, την ώρα που η τιμή της βενζίνης σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, «φλερτάροντας» πια και στην Αθήνα με τα 2,5 ευρώ/λίτρο (στα νησιά έχει ήδη ξεπεράσει ακόμη και τα 2,6 ευρώ/λίτρο).

Οπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, κατά τους ελέγχους της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) διαπιστώθηκε ότι τα εν λόγω πρατήρια παραβίαζαν τις κείμενες διατάξεις περί αθέμιτης κερδοφορίας (Νόμος 4818/2021). Ειδικότερα, τα δύο πωλούσαν diesel κίνησης σε τιμή υψηλότερη της θεωρητικής τιμής πώλησης, ενώ το ίδιο έκανε το τρίτο με την αμόλυβδη βενζίνη.

Σε συνέντευξή στον Real FM, o υπουργός Ανάπτυξης άφησε να εννοηθεί ότι το επίδομα του fuel pass θα επεκταθεί και για τον μήνα Ιούνιο. «Είμαστε από πάνω μήνα, μήνα και βλέπουμε την εξέλιξη. Πιστεύω πως τελικά ναι» θα επεκταθεί η ισχύς του μέτρου στήριξης για τα καύσιμα, δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης, γνωστοποιώντας παράλληλα ότι ήδη είναι σε εξέλιξη έκτακτοι έλεγχοι στα 30 πρατήρια με τις υψηλότερες τιμές αλλά και στις εταιρείες μεταφοράς.

«Η κατάσταση στα καύσιμα είναι πάρα πολύ δύσκολη. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Έχουμε ξεκινήσει ως υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων τη μεγαλύτερη έρευνα που μπορούμε στα διυλιστήρια, όπου κάναμε έφοδο με όλη την υπηρεσία του υπουργείου και στα Ελληνικά Πετρέλαια και στη Motor Oil και περιμένουμε να δοθούν τα στοιχεία μέχρι τις 23 του μηνός για να μπορεί να τα επεξεργαστεί η υπηρεσία, όπως έχουμε ξεκινήσει έκτακτους ελέγχους στα 30 πρώτα πρατήρια της χώρας, εννοώ με τις υψηλότερες τιμές. Το ίδιο και στις εταιρείες μεταφοράς. Αρα, αυτή τη στιγμή που μιλάμε η υπηρεσία μας ελέγχει το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας των καυσίμων», θέλησε να σημειώσει ο υπουργός Ανάπτυξης, για να προσθέσει:

«Ολα αυτά που κάνουμε εμείς καλώς τα κάνουμε και με τη μεγαλύτερη δυνατή αυστηρότητα για να συγκρατήσουμε περαιτέρω άνοδο των τιμών. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα έχουμε αυξημένες τιμές στα καύσιμα. Οι τιμές στα καύσιμα αυξάνονται για αντικειμενικούς λόγους. Διότι συμβαίνουν ταυτόχρονα η άνοδος της τιμής του αργού πετρελαίου, η πτώση της αξίας του ευρώ σε σχέση με το δολάριο και η έλλειψη βενζίνης επειδή δεν εξάγουν τα Ρωσικά διυλιστήρια».

«Παραδοσιακά ο μήνας με τις υψηλότερες τιμές στα καύσιμα κάθε χρόνο είναι ο Μάιος. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι τον Μάιο κάνουν όλοι τις πολύ μεγάλες αγορές καυσίμων για να συμπληρώσουν και να γεμίσουν τις δεξαμενές τους εν όψει θέρους και έτσι έχει πολύ μεγάλη ζήτηση. Αν δείτε τον κύκλο καυσίμων, ο χειρότερος μήνας είναι ο Μάιος, γι΄ αυτό και βλέπετε και τις πολύ μεγάλες τιμές τώρα», προσπάθησε να εξηγήσει, εκτιμώντας ότι «ο λογικά θα είναι κάπως χαμηλότερα το καλοκαίρι».

Οσον αφορά το ενδεχόμενο μείωσης των φόρων στα καύσιμα, ο κ. Γεωργιάδης αφού υπενθύμισε πως «έχουμε πάρει το μεγαλύτερο χρηματοδοτικό μέτρο ενίσχυσης για το ρεύμα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με πολύ μεγάλη διαφορά και δεν υπάρχει καμία χώρα στην Ευρώπη που να πληρώνει για το ρεύμα αυτά που πληρώνει η Ελλάδα»,  σημείωσε ότι μόλις τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες έχουν προχωρήσει σε μείωση του φόρου στα καύσιμα. «Οι υπόλοιπες δεν το έχουν κάνει για τους ίδιους λόγους που δεν το κάνουμε και εμείς», συμπλήρωσε, απαντώντας στο σχετικό αίτημα που διατυπώνει η αντιπολίτευση:

«Τι λέει ο ΣΥΡΙΖΑ; Να μειώσουμε τους φόρους, να μειώσουμε το ΦΠΑ και να αυξήσουμε τα επιδόματα. Δηλαδή, να μειώσουμε τα έσοδα του κράτους και να αυξήσουμε τις δαπάνες. Αυτό το λέει σε μία χώρα που έχει το μεγαλύτερο λόγο χρέους προς το ΑΕΠ σε όλο τον κόσμο. Το λέει σε μία εποχή που τα επιτόκια δανεισμού στο δεκαετές και για την Ελλάδα και για τις άλλες χώρες έχουν αυξηθεί πολύ και το λέει σε μία στιγμή που συζητείται το αν η κεντρική τράπεζα θα αυξήσει ή όχι τα επιτόκια, που αν το κάνει, θα προκαλέσει νέο γύρο αυξήσεως των επιτοκίων των χωρών. ‘Αρα, στα σοβαρά λέει κάποιος ότι θεωρεί καλή ιδέα να πάει μία χώρα με το μεγαλύτερο λόγο χρέους προς το ΑΕΠ να διακινδυνεύσει τη δημοσιονομική της σταθερότητα και να τεθεί μέσα σ’ αυτήν την πρωτοφανή καταιγίδα που περιγράφουμε, στο στόχαστρο των αγορών; Τα θεωρούμε σοβαρά; Ή δεν έχουμε συνειδητοποιήσει εμείς στην Ελλάδα μετά από αυτά που περάσαμε, ότι αν μπει η χώρα στο στόχαστρο των αγορών τελικά αυτός που την πληρώνει είναι ο συνταξιούχος, ο πολίτης και ο φτωχός; Το έχουμε ζήσει πριν από 10 χρόνια. Δεν είναι μακριά».

Αναφορικα τέλος με την είσπραξη των προστίμων που επιβάλλονται για αισχροκέρδεια, ο κ. Γεωργιάδης διευκρίνισε ότι πρόστιμα τα εισπράττει η ΑΑΔΕ.

«Με βάση τα στοιχεία της, τα περισσότερα έχουν εισπραχθεί ήδη. Δηλαδή οι εταιρίες στις οποίες επιβάλαμε πρόστιμα, δεν προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη, τα πλήρωσαν. Και έπεται “βροχή” προστίμων», προανήγγειλε.

«Δεν χαίρομαι να βάζω πρόστιμα, αλλά είμαστε αναγκασμένοι να στείλουμε ένα σαφές μήνυμα στην αγορά ότι δεν θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση να πάει κάποιος να κερδίσει πάνω σε αυτή την κρίση. Το μήνυμα από την κυβέρνηση και από εμένα προσωπικά είναι πολύ σαφές. Και ο λόγος που πήγαμε και στα διυλιστήρια προχθές, που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ αυτό, είναι γιατί θέλω να εξηγήσω σε όλους ότι δεν πρόκειται να κυνηγήσουμε απλώς τους μικρούς και να αφήσουμε τους μεγάλους. Δεν υπάρχει κανένας μας, όσο μεγάλος και να είναι που να εξαιρείται αυτή τη στιγμή από την υποχρέωση να μην κερδοσκοπήσει», διεμήνυσε ο  υπουργός Ανάπτυξης.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...