Νέα τροπή πήραν οι έρευνες για το αεροπορικό δυστύχημα στην Κίνα, όπου σκοτώθηκαν και οι 132 επιβαίνοντες, στις 22 Μαρτίου, μετά την εξέταση του μαύρου κουτιού της πτήσης.
Σύμφωνα με την Wall Street Journal, το αεροπλάνο της China Eastern Airlines συνετρίβη «από πρόθεση» αυτού που βρισκόταν στο πιλοτήριο εκείνη τη στιγμή και είχε τον έλεγχο του αεροσκάφους, είτε οι πιλότοι είτε κάποιος που είχε μπει με τη βία.
Η αμερικανική εφημερίδα επικαλείται αμερικανούς αξιωματούχους που δεν κατονομάζει, οι οποίοι ερευνούν τα αίτια του δυστυχήματος.
«Το αεροπλάνο έκανε αυτό που του είπε κάποιος στο πιλοτήριο», είπε χαρακτηριστικά μία πηγή στην εφημερίδα.
Τα μαύρα κουτιά εστάλησαν στις ΗΠΑ για ανάλυση, καθώς το αεροσκάφος ήταν της αμερικανικής εταιρείας Boeing.
Από τη στιγμή που δεν εντοπίστηκε μηχανικό πρόβλημα, οι ερευνητές έστρεψαν την προσοχή τους στο πλήρωμα.
Υποψίες υπήρχαν από την πρώτη στιγμή, καθώς εντοπίστηκαν περίεργα στοιχεία στα ραντάρ. Σύμφωνα με το εξειδικευμένο site FlightRadar24, το αεροσκάφος έχασε μέσα σε λιγότερο από ένα λεπτό περίπου 21.250 πόδια (6.477 μ.). Κατόπιν, έπειτα από σύντομη άνοδο, άρχισε να χάνει ξανά ύψος, 4.625 πόδια (1.410 μ.), σύμφωνα με τον ιστότοπο, για να βρεθεί στα 3.225 πόδια (983 μ.) από το έδαφος, δευτερόλεπτα πριν συντριβεί. Λίγο πριν αρχίσουν οι περίεργες αυξομειώσεις ύψους, ο πύργος ελέγχου έχασε την επαφή με τους πιλότους.
Ηταν το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στην Κίνα, τα τελευταία 28 χρόνια.
Η πτήση MU5735 της China Eastern Airlines, εταιρείας με έδρα τη Σαγκάη, είχε απογειωθεί από την κινεζική μητρόπολη Κουνμίνγκ (στα νοτιοδυτικά) και είχε προορισμό την Καντόνα (στα νότια), σε απόσταση περίπου 1.300 χιλιομέτρων.
Το 737-800, με 123 επιβάτες και εννέα μέλη πληρώματος, «έχασε την επαφή» με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας «πάνω από την πόλη Γουτζού», στην ορεινή περιοχή της Γκουάνγκσι. Βίντεο που είχε μεταδοθεί από κινεζικά και ινδικά ΜΜΕ έδειχνε ένα αεροσκάφος να πέφτει κάθετα.
Στα μέσα Απριλίου, η κινεζική αεροπορική εταιρεία ξεκίνησε και πάλι τις πτήσεις των αεροσκαφών 737-800, τα οποία πετούν από το 1997 με πολύ καλό ιστορικό ασφαλείας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News