Ας υποθέσουμε ότι στις 21 Μαΐου ο ΠΑΟΚ κατακτά το Κύπελλο στο ποδόσφαιρο, πράγμα κομματάκι δύσκολο, δεδομένης της κατάστασης στην οποία βρίσκεται. Και ξεκινά μία ομάδα οπαδών με προορισμό την Ακρόπολη, προκειμένου να κρεμάσει από τον βράχο πανηγυρικό πανό. Και αυτό είναι κομματάκι δύσκολο, γιατί ακόμα και οι χουλιγκάνοι σέβονται την ιερότητα του μνημείου. Ας πούμε όμως ότι το αποφασίζουν. Υπάρχει περίπτωση να τα καταφέρουν;
Δεν έχω εύκολη απάντηση. Μπορεί να περνούσαν με άνεση και να έγραφαν με σπρέι στα τείχη. Ισως να έπαιζαν ξύλο με τους φύλακες και κάποιος να καλούσε το Ιππικό, δηλαδή τα ΜΑΤ και η ιστορία της Ακροπόλεως θα αποκτούσε ακόμα μία σελίδα με περιγραφή βίας –δεν έχει και λίγες. Πάντως οπαδοί του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού έχουν ανοίξει πανό στην Ακρόπολη, αλλά δεν το έχουν τοποθετήσει πάνω στα τείχη.
Το θέμα, λοιπόν, με το πανό στην Ακρόπολη, έχει δύο διαστάσεις. Η πρώτη αφορά το ΚΚΕ, που μπορεί να σου εξηγήσει ότι τίποτα δεν είναι πιο ιερό από τον αγώνα των λαών για ειρήνη και κοινωνική δικαιοσύνη. Στην τελική, θα σου πουν ότι και η Ακρόπολη σηκώθηκε πάνω στα κορμιά των σκλάβων που κουβάλησαν και λάξευσαν το μάρμαρο για τη λατρεία μιας ψεύτικης θεάς, σε έναν κόσμο με εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. (Υπάρχουν και πολλά άπλυτα του Περικλή και του Φειδία, αλλά αυτά θα τα εμφανίσει αν φτάσει το θέμα στη Βουλή.)
Ομως η δεύτερη διάσταση αφορά τη φύλαξη του χώρου. Θα μπορούσε, αλήθεια, να περιφρουρηθεί αποτελεσματικά ο χώρος; Δύσκολο, υπό την έννοια της αποτροπής. Δεν γίνεται, δηλαδή, να υπάρχει δύναμη φύλαξης της Ακρόπολης από μεγάλες ομάδες που θέλουν να εισβάλλουν. Ο,τι και αν κάνεις, αν μαζευτούν εκατό άτομα και θέλουν να μπουκάρουν, θα το πετύχουν. Ενδεχομένως να υπάρχει και η συνεργασία κάποιων φυλάκων σε φάση αφύπνισης της ταξικής συνείδησης. Ας πούμε, λοιπόν, ότι δεν μπορεί να αποτραπεί η εισβολή. Τι γίνεται μετά; Διότι δεν μιλάμε για κουκουλοφόρους, αλλά για στελέχη του ΚΚΕ που, αν μη τι άλλο, θα υπάρχουν και σε κάμερες. Ζητείται λογαριασμός; Κατατίθεται, έστω, μία εξώδικος διαμαρτυρία, κάτι, τέλος πάντων, όπου να υπενθυμίζεται ότι αυτό είναι παράνομο;
Δεν πρέπει να υπάρχει, παγκοσμίως, μνημείο αντίστοιχης εμβέλειας, το οποίο να είναι τόσο εύκολα προσβάσιμο για επικοινωνιακή εκμετάλλευση. Το μόνο καλό σε αυτό είναι ότι εμπλουτίζει το τουριστικό προϊόν μας. Με μια ματιά, ο τουρίστας τα βλέπει όλα. Την αρχαία και τη σύγχρονη Ελλάδα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News