«Σκοτώστρες» δεν είναι τα γρήγορα αυτοκίνητα, «σκοτώστρες» είναι οι οδηγοί που πολλές φορές αγνοούν το Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και οδηγούν απερίσκεπτα και ένα τροχαίο όπως αυτό με τη Ferrari 488 Pista του Τζώρτζη Μονογυιού δεν έχει να κάνει με το αν ένα αυτοκίνητο κάνει για τους ελληνικούς δρόμους, αλλά με το γεγονός ότι και τα super cars πρέπει να ακολουθούν τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς, υπογραμμίζει ο οδηγός αγώνων αυτοκινήτου, Αναστάσιος Μαρκουίζος, γνωστότερος ως Ιαβέρης.
Οπως επισημαίνει ο Ιαβέρης σε δηλώσεις του στο ethnos.gr, «τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα γίνονται με αυτοκίνητα πολύ χαμηλού κόστους και πολύ χαμηλού κυβισμού και ιπποδύναμης. Είναι ελάχιστα τα τροχαία ατυχήματα που πραγματοποιούνται με super cars πάνω από 200 άλογα».
Τα τροχαία δυστυχήματα, τονίζει, «δεν έχουν να κάνουν με το αυτοκίνητο αλλά με τη συμπεριφορά των οδηγών. «Δεν φταίει ούτε η Ferrari, ούτε το Ford. Φταίει ο οδηγός, αυτός που συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο. Θέλω να πω ότι έχει να κάνει, ξεκάθαρα, με τη συμπεριφορά των ατόμων και όχι με το αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο αν το βάλω σε μια άκρη, δεν σκοτώνω κανέναν».
Οι περισσότεροι κάτοχοι super cars στην Ελλάδα. παρατηρεί, είναι άνθρωποι μεγάλης οικονομικής επιφάνειας, ώστε να μπορούν άλλωστε να αγοράσουν αυτά τα αυτοκίνητα, παρά οδηγοί αγώνων αυτοκινήτου.
«Αυτά τα αυτοκίνητα απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις και χειρισμούς όταν είναι στην πίστα. Τόσο η Ferrari που διαλύθηκε όσο και το [προηγούμενο] τροχαίο του [τράπερ] Mad Clip, είναι αντίστοιχες περιπτώσεις που μας κάνουν να “στοχεύουμε στο δέντρο και να χάνουμε το δάσος”. Και δεν είναι αυτοκίνητα τα οποία έχουμε για να κυκλοφορούμε σε ανοιχτής κυκλοφορίας δρόμους με υπερβολικές ταχύτητες. Πρέπει να ακολουθούμε όλοι τον ΚΟΚ και ακόμη περισσότερο διότι μέσα σε κατοικημένες περιοχές, ο κώδικας είναι ήδη πολύ γρήγορος (επιτρέπει υψηλές για τις συνθήκες ταχύτητες). Πρέπει να έχεις την ενσυναίσθηση να μην σκοτώσεις κανέναν».
Ζητούμενο δεν είναι ούτε να μπει κόφτης σε αυτά τα αυτοκίνητα. «Και αν υποθέσουμε ότι έμπαινε κόφτης, πού θα έμπαινε; Στα πόσα χιλιόμετρα;» διερωτάται ο Ιαβέρης για να συμπληρώσει:
Ακόμη και «με 50 χλμ. ανά ώρα αν κοπανήσεις πάνω σε ένα δέντρο, δεν θα βγεις από μέσα. Υπάρχουν τροχαία ατυχήματα και με 30 χλμ, αν δεν φοράς ζώνη, είσαι νεκρός. Στα 100 χλμ. δεν υπάρχει τίποτα και μην ξεχνάτε ότι η ταχύτητα πρόσκρουσης και του Μad Clip ήταν κάτω από 100 χλμ».
Ολα τα super cars έχουν εξαιρετικά συστήματα ασφαλείας και διαθέτουν μεταξύ άλλων ζώνες τεσσάρων σημείων και μηχανισμούς παθητικής ασφάλειας. «Ωστόσο αν ξεφύγεις από τα όρια, δεν μπορεί να σε προστατέψει το αυτοκίνητο», ξακαθαρίζει.
«Χαίρομαι που δεν θρηνήσαμε και κανένα άλλο θύμα. Ξέρεις τι είναι να περνάς από το σημείο με την οικογένειά σου το απόγευμα και επειδή ο άλλος θέλει να εκτονωθεί να σε φάει λάχανο;» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ιαβέρης και για μία ακόμη θίγει το ζήτημα της έλλειψης οδικής παιδείας από τη συντριπτική πλειονότητα των οδηγών και όχι μόνο.
«Λείπει από όλους, τόσο από τους πολίτες όσο και από τους πολιτικούς και όσους συμπεριλαμβάνονται σε αυτούς. Και η παιδεία δεν είναι μόρφωση. Είναι η παιδεία που διαμορφώνεται μέσα στο σπίτι. Οι συμπεριφορές, είμαι καλός άνθρωπος, έχω ενσυναίσθηση που σημαίνει “βάζω τον εαυτό μου στα παπούτσια του άλλου” και συνειδητοποιώ πόσο τον προβληματίζω και του δημιουργώ προβλήματα στη ζωή του. Σεβασμός στους άλλους. Αυτό είναι η παιδεία». Και η έλλειψή της οφείλεται, ακριβώς στους γονείς, δεδομένου ότι διαμορφώνεται σε μικρή ηλικία.
«Αν βλέπω τον μπαμπά μου να μιλάει στο κινητό, τη μάνα μου να τρέχει με μεγάλες ταχύτητες, τον θείο μου να μουτζώνει, βλέπω τους παππούδες μου να βρίζουν, να καπνίζουν και να οδηγούν και έρχεται και ο δάσκαλος και κάνει το ίδιο, έχεις μια εικόνα που σου διαμορφώνει μια αντίληψη “έλα μωρέ δεν βαριέσαι”», σημειώνει ενδεικτικά.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News