Αφήνοντας πίσω τους τη βοή της γαλλικής πρωτεύουσας, οι πελάτες διασχίζουν αρχικά ένα κατάφυτο μονοπάτι, στη συνέχεια εισέρχονται στο μοναδικό αρχιτεκτόνημα του Ζαν Νουβέλ, και αφού ανεβούν με το ασανσέρ στον τελευταίο όροφο, βγαίνουν σε μία τεράστια ταράτσα, όπου βρίσκονται ξαφνικά πρόσωπο με πρόσωπο με τον Πύργο του Αϊφελ. «Είναι σαν να έχεις το κατεξοχήν σύμβολο του Παρισιού σχεδόν στο πιάτο», εξηγεί στο ρεπορτάζ του ο Μπόρχα Ερμόσο της El Pais.
«Αναμφίβολα είναι και ο πύργος ένα από τα συστατικά αυτού του μενού», δηλώνει από την πλευρά του ο Αλέν Ντουκάς, ο σεφ με τα περισσότερα αστέρια Michelin στον κόσμο, είκοσι ένα συνολικά και με εστιατόρια στη Γαλλία, στο Μονακό, στις ΗΠΑ, στη Βρετανία, στην Ιαπωνία, στην Ταϊλάνδη, στην Κίνα στη Σιγκαπούρη και στο Κατάρ.
Πριν από λίγους μήνες ο πάπας της κλασικής γαλλικής κουζίνας και υπέρμαχος της βιωσιμότητας και των τοπικών προϊόντων, αποφάσισε να ενώσει τις δυνάμεις του με τον καταλανό φίλο του και εξίσου περίφημο σεφ Αλμπέρτ Αντριά για να στήσουν μαζί το ADMO, ένα εφήμερο εστιατόριο στην ταράτσα του Musée du Quai Branly, όπου στεγάζονται δεκάδες χιλιάδες τεχνουργήματα από την Αφρική, την Ασία, την Ωκεανία και την Αμερική.
To ADMO υποδέχτηκε τους πρώτους πελάτες του την περασμένη Τρίτη ενώ οι δύο κορυφαίοι σεφ έχουν στο πλευρό τους σε αυτό το φιλόδοξο γαστρονομικό και επιχειρηματικό τους εγχείρημα, τον σεφ Ρομάν Μεντέρ, δεξί χέρι του Ντουκάς, και τον Βενσάν Σαπερόν, chef de cave της Dom Pérignon. Την ομάδα συμπληρώνει η Ζεσικά Πρεαλπατό, καλύτερη ζαχαροπλάστισσα στον κόσμο το 2019 σύμφωνα με τη λίστα 50 Best. Ολοι μαζί φέρουν την ευθύνη για ένα μενού με πέντε πιάτα το μεσημέρι και επτά το βράδυ, το οποίο διατίθεται στην τιμή των 380 ευρώ, χώρια τα (γαλλικά και ισπανικά) κρασιά.
«Το μαντέψατε. Το ADMO απευθύνεται κυρίως σε εύπορους ή μάλλον πολύ εύπορους πελάτες που μπορούν να ξοδέψουν χίλια ευρώ για ένα δείπνο για δύο κάτω από τα λαμπερά φώτα του μεγάλου πύργου, στον χώρο που συνήθως καταλαμβάνει το Les Ombres, το εστιατόριο του μουσείου», σημειώνει ο ισπανός δημοσιογράφος. «Δεν είναι ακριβό», απαντά ο Αλεν Ντουκάς, ο οποίος δικαιολογεί την τιμή του μενού, επικαλούμενος το πολυμελές προσωπικό του εστιατορίου και, φυσικά, την εξαιρετική ποιότητά του.
Ωστόσο οι Αντριά και Ντουκάς, οι οποίοι πέρα από σεφ είναι επίσης επιχειρηματίες, γνωρίζουν πως το εγχείρημά τους δεν πρόκειται να ευοδωθεί εάν δεν καταφέρουν να προσελκύσουν τους λάτρεις της υψηλής γαστρονομίας, όχι μόνον του Παρισιού και της Γαλλίας, αλλά και των ΗΠΑ, της Βρετανίας, της Ιαπωνίας και της Ρωσίας που επισκέπτονται την Πόλη του Φωτός.
«Δεν θα είναι εύκολο, ο πήχης βρίσκεται πολύ ψηλά και, ξέρετε, οι καλοφαγάδες γνωρίζουν πολλά, έχουν δοκιμάσει τα πάντα, δεν σταματούν να ταξιδεύουν, είναι απαιτητικοί, είναι περίεργοι και έχουν υπερβολικές προσδοκίες. Θα εισέλθουν από αυτήν την πόρτα και θα ρωτήσουν “τι καινούργιο υπάρχει;”. Και εμείς θα πρέπει να προσπαθήσουμε να τους εκπλήξουμε γιατί βρισκόμαστε στο Παρίσι, γιατί είμαστε εμείς οι τέσσερις και γιατί είμαστε φιλόδοξοι. Και πρέπει να ελπίζουμε ότι ο πελάτης θα φεύγει έχοντας μείνει έκπληκτος από την εμπειρία, όχι από τον λογαριασμό», ανέφερε ο Ντουκάς.
Σε κάθε περίπτωση ο κορυφαίος γάλλος σεφ (επάνω) θεωρεί πως το όλο εγχείρημα δύναται να αναζωογονήσει τον κόσμο της γαστρονομίας γενικότερα. «Μιλάμε για μία βιομηχανία. Ας μην το ξεχνάμε αυτό. Οπως ακριβώς υπάρχει μία βιομηχανία της υψηλής ραπτικής, υπάρχει και μια βιομηχανία της υψηλής γαστρονομίας. Και η υψηλή γαστρονομία συμπαρασύρει όλες τις κουζίνες και τα μικρά εστιατόρια, δεν ντρέπομαι να το πω: ορίστε, καμία μετριοφροσύνη, είμαστε εμείς που οδηγούμε τη βιομηχανία και είμαστε λίγοι. Δεν είμαστε πολλοί στην κορυφή του παγόβουνου, η γαστρονομία λειτουργεί κυρίως κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όταν ένας σεφ ετοιμάζει ένα μενού των 25 ευρώ, το φροντίζει λιγότερο από ένα μενού των 500 ευρώ. Αντιθέτως. Η Mercedes κατασκευάζει μεγάλα αυτοκίνητα, κατασκευάζει και τα Smart. Και τα Smart είναι φανταστικά. Το ίδιο συμβαίνει και με τους σεφ», είπε.
Πάντως, όσον αφορά ειδικά το ADMO, εάν συνεχίσουν να είναι καθημερινά γεμάτα τα τραπέζια του (υπάρχει ήδη λίστα αναμονής) μέσα σε εκατό ημέρες στο ταμείο του θα εισρεύσουν από εννιά έως δέκα εκατομμύρια ευρώ, σημειώνει ο δημοσιογράφος της El Pais.
Γιατί, όμως, κάνει λόγο μόνο για εκατό ημέρες; Γιατί τόσο πρόκειται να διαρκέσει αρχικά το εφήμερο ADMΟ, μετά από 100 ημέρες θα πάψει να υπάρχει και στην ταράτσα του Musée du Quai Branly θα αρχίσει να λειτουργεί εκ νέου το Les Ombres. Οσον αφορά τη συνέχεια… «Wait and see», απαντά ο Ντουκάς.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News