Η αίθουσα σκοτεινιάζει, από τα ηχεία ακούγεται η Gymnopédie No 1 και στην οθόνη ο Χόμερ, ναι ο Χόμερ Σίμπσον, ο πρωταγωνιστής της εμβληματικής animated σειράς «The Simpsons», τσεκάρει στο ημερολόγιό του τα γενέθλια της Μαρτζ, στις 2 Οκτωβρίου, ακούγοντας Ερίκ Σατί. Εχει καιρό ακόμη για να βρει τι έκπληξη θα κάνει στη γυναίκα του για τη γιορτή της. Στο μελαγχολικό και χιονισμένο Σπρίνγκφιλντ είναι Πρωτοχρονιά.
Πάμε πάλι, όμως, πίσω στο Παρίσι. Στις 2 Οκτωβρίου έβρεχε. Ηταν η ημέρα ή μάλλον η νύχτα, που ο οίκος Balenciaga παρουσίασε στο Théâtre du Châtelet, τη νέα του συλλογή για τη σεζόν Καλοκαίρι 2022, εισάγοντας ένα νέο μοναδικό concept, που μετέτρεψε την πασαρέλα σε χολιγουντιανή εκδήλωση. Εμπνευστής, ο πάντα ευρηματικός καλλιτεχνικός διευθυντής του, Ντέμνα Γκβασάλια, που έκανε ένα παιδικό του όνειρο πραγματικότητα φέρνοντας τους θρυλικούς Simpsons στην πασαρέλα.
Μετά από 18 μήνες αποκλεισμών και μέτρων που επέβαλαν την τήρηση αποστάσεων και απομόνωσης, η περίφημη παρισινή Εβδομάδα Μόδας έγινε για πρώτη φορά και πάλι ζωντανά στη γαλλική πρωτεύουσα, με τον οίκο Balenciaga να ξεχωρίζει. Διότι δεν είναι και μικρό πράγμα να παρουσιάζει την κολεξιόν σου η παρέα των Σίμπσον! Για χάρη τους, λοιπόν, στήθηκε μια φανταστική πασαρέλα στην ταινία, που έφτιαξαν οι δημιουργοί της σειράς σε συνεργασία με τον εμπνευσμένο καλλιτεχνικό διευθυντή του κορυφαίου οίκου μόδας, ενώ στην πραγματική επίδειξη, που είχε προηγηθεί, ο Γκβασάλια επέλεξε φέτος να θολώσει τα όρια ανάμεσα στους καλεσμένους και τα μοντέλα, βάζοντάς τους να περπατήσουν σε ένα κόκκινο χαλί.
Η ράπερ Cardi B και ο σύζυγός της Offset, η Κιμ Καρντάσιαν, η Ιζαμπέλ Ιπέρ και διάσημα μοντέλα από τη Ναόμι Κάμπελ μέχρι την Αμπερ Βαλέτα, παρακολουθούν, λοιπόν, τη χαρά της Μαρτζ Σίμπσον όταν δοκιμάζει το φόρεμα του Balenciaga, που φθάνει με μεγαλοπρέπεια στην πόλη της κάπου στα βάθη των ΗΠΑ, όμως δεν μπορεί να χαρεί πάνω από 20 λεπτά, αφού το κόστος της τουαλέτας είναι αβάστακτο και πρέπει να επιστραφεί. Ο Ντέμνα Γκβασάλια έχει τότε μια λαμπρή ιδέα. Θα πάει ο ίδιος στο Σπρίνγκφιλντ, την πιο καταθλιπτική πόλη του κόσμου, όπως τον ενημερώνουν οι συνεργάτες του, και θα τους αλλάξει τη διάθεση.
Ο γεωργιανός Ντέμνα ξέρει άλλωστε από αυτά, αφού έχει μεγαλώσει στη Σοβιετική Ενωση, σε χρόνια καταθλιπτικά, όπως αφήνει να εννοηθεί στην ταινία. Πάει λοιπόν μαζί με το συνεργείο του στο Σπρίνγκφιλντ, προσκαλεί όλη την παρέα στο Παρίσι (το πετυχαίνει με «τυράκι» να δοκιμάσουν τις λιχουδιές του KFC) και από τη μια στιγμή στην άλλη οι Σίμπσονς κάνουν το ντεμπούτο τους στο μόντελινγκ, και μάλιστα όχι ό,τι κι ό,τι, αλλά σε ένα ντεφιλέ της πρώτης γραμμής!
Πρώτος και καλύτερος, ο Χόμερ με φουσκωτό μπουφάν ανοίγει την επίδειξη -μπουκωμένος ακόμα με κοτομπουκιές από το παριζιάνικο KFC-, ακολουθεί βαρύς και ασήκωτος ο σερίφης Κλάνσι Βίγκουμ κραδαίνοντας στο χέρι του μια μπαγκέτα αντί για περίστροφο, ακολουθούν ο Μο ο μπάρμαν και ο πιτσιρικάς Μπαρτ Σίμπσον κάνοντας skateboard με τη σανίδα του, οι Πάτι και Σέλμα Μπουβιέ, ο Χούλιο με τη μαμά τού Σκίνερ.
Η Λίζα Σίμπσον φοράει κόκκινη τουαλετα και άσπρες πέρλες στον λαιμό όπως και το μωρό, που σκάει μύτη κάτω από το φουστάνι της ντυμένο ασορτί, ο Γουέιλον Σμίδερ αποφασίζει τελικά να εμφανιστεί κι αυτός με κόκκινη σέξι τουαλέτα, σε στιλ Τζέσικα Ράμπιτ αντί για μαύρο κοστούμι –γιατί όχι έστω για μια φορά, μονολογεί στο βεστιάριο, που τον έχει αφήσει ο Ντέμνα να διαλέξει ο ίδιος το μοντέλο του- και ακολουθούν οι δίδυμες Σέρι και Τέρι, που κάνουν τα κόλπα τους στην πασαρέλα.
Την επίδειξη κλείνει η εορτάζουσα Μαρτζ Σίμπσον με ένα λαμπερό χρυσαφί φόρεμα, και η Ανα Γουίντουρ (δηλαδή το καρτούν της), που παρακολουθεί την επίδειξη καθισμένη στην πρώτη σειρά μαζί με τους παρατρεχάμενούς της, δακρύζει από ενθουσιασμό. (Εννοείται ότι εφόσον η κολεξιόν ενθουσιάζει την πάπισσα τη μόδας, ενθουσιάζονται και οι ακόλουθοί της…) Τότε η διπλανή της (το κλου της ταινίας) σκύβει και μαζεύει τα δάκρυα σε ένα μπουκαλάκι, στο οποίο κολλάει την ετικέτα «Wintour No 9». Τρέμε Σανέλ…
Η ξεκαρδιστική δεκάλεπτη ταινία κινουμένων σχεδίων, με την οποία έκλεισε η εκδήλωση, ήταν ιδέα του Γεωργιανού Ντέμνα Γκβασάλια, ο οποίος από παιδί, όταν ακόμη ζούσε στην τότε Σοβιετική Ενωση, λάτρευε τους Σίμπσονς. Ενδιαφέρον όμως έχει ότι οι δημιουργοί της δεν έχασαν την ευκαιρία να σατιρίσουν τα πάντα, από τη σειρά του Netflix «Η Εμιλι στο Παρίσι», μέχρι τους απαίδευτους αμερικανούς τουρίστες, που πάνε στη γαλλική πρωτεύουσα για να μπουκωθούν με τηγανητές φτερούγες σε αλυσίδες της πατρίδα τους, αλλά και ολόκληρο το σύστημα της μόδας, ακόμη και τον ίδιο τον Γκβασάλια, και τις υπέρογκες τιμές του οίκου Balenciaga. Δείτε τη, είναι ένα μικρό αριστούργημα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News