Μετά το μεγάλο σεισμό και το τσουνάμι του 2011, η Toyota, ένας μεγάλος παίχτης στην αυτοκινητική σκακιέρα που ξέρει να προβλέπει κινήσεις αλλά και να σηκώνεται όταν βρίσκεται στο καναβάτσο, είχε φροντίσει να εκπονήσει ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Σκοπός του ήταν η επάρκεια της τροφοδοτικής της αλυσίδας με τσιπ. Καθώς τα αυτοκίνητα είναι πλέον γεμάτα από οθόνες και εγκεφάλους, η πρώτη «ύλη» για τους επεξεργαστές είναι απαραίτητη. Ωστόσο η Covid-19 απορρόφησε μεγάλες ποσότητες από τσιπ σε κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις ή κονσόλες παιχνιδιών και η αυτοκινητοβιομηχανία άρχισε να δέχεται ελλείψεις. Η τάση άρχισε να εμφανίζεται από τα τέλη της περασμένης χρονιάς όταν η Apple αναγκάστηκε να φρενάρει την παραγωγή των iPhone ενώ και οι τελευταίας γενιάς κονσόλες των Xbox και PlayStation δεν μπορούσαν να καλύψουν τη ζήτηση.
Σε αυτοκινητικό επίπεδο, ήδη, μεγάλες εταιρείες όπως οι General Motors, Ford, Nissan, Daimler, BMW, Renault και Volkswagen έχουν επισήμως ανακοινώσει πως μπήκαν σε φάση περιορισμού της παραγωγής αυτοκινήτων τους λόγω των μειωμένων αποθεμάτων.
Και τώρα, όπως γράφει το BBC, η Toyota, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σε επίπεδο συνολικής παραγωγής στον κόσμο, δηλώνει πως προτίθεται να μειώσει κατά 360.000 αυτοκίνητα την παραγωγή της τον επόμενο μήνα – ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 40%. Μέχρι σήμερα η Toyota είχε καταφέρει να μη μειώσει τη δραστηριότητά της αλλά πλέον το «καμπανάκι» χτύπησε και τη δική της πόρτα.
Σε πρώτο χρόνο, οι μεγαλύτερες αγορές, όπως σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Κίνα και Ιαπωνία, θα πληγούν από τη μειωμένη παραγωγή. Οι επικεφαλής της εταιρείας ευελπιστούν πως θα καταφέρουν να ισοσταθμίσουν τις απώλειες μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ωστόσο, άλλες φωνές από το χώρο της τεχνολογίας και των υπολογιστών, όπως ο επικεφαλής της γνωστής Intel, λένε πως η έλλειψη στην παγκόσμια αγορά των ημιαγωγών θα ενταθεί στο δεύτερο μισό της χρονιάς ενώ η κανονικότητα στην προμηθευτική αλυσίδα δε θα επανέλθει μέχρι το τέλος του 2022. Ίσως και του 2023.
Τέλος, ενόψει της νέας εξέλιξης, ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, ζήτησε έγκριση χρηματοδότησης 37 δισ. δολαρίων για την αύξηση παραγωγής τσιπ στις ΗΠΑ. Ολα αυτά την ίδια στιγμή που η αξία της μετοχής της Toyota μειώθηκε την περασμένη Πέμπτη κατά 4,4% – τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση που είδε ποτέ από το Δεκέμβριο του 2018.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News