«Πάμε να δημιουργήσουμε μία νέα καθημερινότητα», είπε τη Δευτέρα στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας για την επαφή του πολίτη με τον ΕΦΚΑ και τη σειρά παρεμβάσεων στον τρόπο λειτουργίας του Φορέα, όπως για παράδειγμα με το νέο 24ωρο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο, την ενίσχυση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και τη νέα υπηρεσία myEFKAlive.
Ο ΕΦΚΑ είναι το πιο δύσκολο από τα δύσκολα, είναι η Κόπρος του Αυγείου, παρατήρησε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης που δήλωσε αποφασισμένος να προχωρήσει το σχέδιο για τη «νέα εποχή» του Φορέα, με σημείο αιχμής τη δραστική μείωση των εκκρεμών συντάξεων.
Ερωτηθείς πότε βλέπει βελτίωση της κατάστασης και την πρώτη αισθητή μείωση στον αριθμό των δεκάδων χιλιάδων εκκρεμών συντάξεων, ο υπουργός εκτίμησε ότι από το φθινόπωρο θα πρέπει να αναμένεται μία πρώτη αποκλικάκωση, ειδικά με την εμπλοκή των πιστοποιημένων λογιστών και δικηγόρων στη διαδικασία απονομής, την ψηφιοποίηση των υποδομών του ΕΦΚΑ και την άμεση διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων όλων των Ταμείων.
«Στόχος μας», τόνισε ο υπουργός Εργασίας, «είναι από τις 20.000 συντάξεις που εκδίδονται το μήνα, το επόμενο τρίμηνο να ανέβουμε στις 30.000 το μήνα».
Ακόμα όμως και στο δύσκολο και απαιτητικό ξεκίνημα αυτής της προσπάθειας, υπάρχουν φωνές αντίδρασης που ζητούν το «πάγωμά» της.
Πρόκειται για αντιδράσεις που υπογορεύονται από το στενό συντεχνιακό συμφέρον, αποσκοπώντας ουσιαστικά στη διαιώνιση της σημερινής προβληματικής κατάστασης σε βάρος χιλιάδων ασφαλισμένων.
Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό, με προσφυγή τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων ΙΚΑ-ΤΕΑΜ και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής ζητούν να «παγώσει» άμεσα η σύμπραξη πιστοποιημένων λογιστών και δικηγόρων για το ξεμπλοκάρισμα του προβλήματος των εκκρεμών συντάξεων.
Οξύμωρη από μόνη της, η στάση των δύο Ομοσπονδιών δεν έχει καμία λογική, καθώς από τη μία καταγγέλλουν την έλλειψη προσωπικού (για την ταχύτερη έκδοση των συντάξεων και όχι μόνο) και από την άλλη κάνουν τα πάντα για να μην μπει πιστοποιημένο προσωπικό στον ΕΦΚΑ! Και προδικάζουν την αποτυχία του όλου εγχειρήματος πριν καν αποδειχθεί στη πράξη η αποτελεσματικότητά του.
Εμμένοντας στις ιδεοληψίες τους και σε νοοτροπίες περασμένων δεκαετιών, οι αντιδρώντες μεταξύ άλλων, αποσιωπούν το γεγονός ότι οι πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι θα ελέγχονται για τα σχέδια αποφάσεων και των βεβαιώσεων που θα εκδίδουν από τις ίδιες τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ και σε περίπτωση που αποδειχθεί δόλος ή αμέλεια, θα επιβάλλονται αυστηρά διοικητικά πρόστιμα. Οπως και ότι η εκπαίδευση τους θα πραγματοποιηθεί από τους ίδιους τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ και όχι από κάποιους που δεν γνωρίζουν τη συνταξιοδοτική διαδικασία.
«Πόνεσαν» και οι πειθαρχικοί
Αντιδράσεις, όμως, προκαλούν και οι πειθαρχικοί έλεγχοι που δρομολογήθηκαν -με εντολή του υπουργού Εργασίας- για κακή εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και για ελλιπή συντήρηση των υποδομών (κλιματιστικά, ανταλλακτικά, ελλείψεις σε αναλώσιμα) στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ (ελλείψεις για τις οποίες διαμαρτύρονταν εσχάτως οι ίδιοι οι εργαζόμενοι!), με τον Σύλλογο Εργαζομένων ΟΓΑ να φθάνει στο σημείο να χαρακτηρίζει ανεπιθύμητο τον Κωστή Χατζηδάκη και να τον κατηγορεί για «βοναπαρτισμό» και «δεσποτισμό».
Ισως όμως να είναι και η πρώτη φορά που, αγνοώντας το όποιο πολιτικό κόστος, υπουργός έσπευσε από τη πρώτη στιγμή να αναδείξει και να αντιμετωπίσει τα προβλήματα και όχι να τα κρύψει κάτω από το χαλί.
Εξ ου και η απόφασή του να συγκρουστεί με όσους επιμένουν να φωνασκούν ότι για όλα στον ΕΦΚΑ φταίει ότι δεν υπάρχει αρκετό προσωπικό, την ώρα που στον Οργανισμό εργάζονται πάνω από 8.000 υπάλληλοι!
Βάζοντας όμως το μαχαίρι στο κόκκαλο και ζητώντας τη διενέργεια πειθαρχικών ελέγχων για μειοψηφίες και νοοτροπίες που προσβάλλουν τη νοημοσύνη των πολιτών, αλλά και τη σκληρή δουλειά της πλειοψηφίας των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ, αντί για ένα «επιτέλους» ο υπουργός Εργασίας άκουσε τις κατηγορίες των συνδικαλιστών που του απέδωσαν «φασίζουσα αντίληψη και νοοτροπία»!
Στο διά ταύτα όμως, είναι προφανές ότι με την άμεση διερεύνηση πειθαρχικών ευθυνών για ζητήματα κακής λειτουργίας των υποκαταστημάτων ή κακής εξυπηρέτησης από τους υπαλλήλους, αλλά και τον ανασχεδιασμό του τρόπου συντήρησης υποδομών και προμήθειας ανταλλακτικών και αναλώσιμων από τα υποκαταστήματα, αντιμετωπίζονται οριστικά οι καθυστερήσεις και η γραφειοκρατία που ταλαιπωρούν εδώ και χρόνια πολίτες και υπαλλήλους.
ΜyEFKA live
H παρουσίαση του ΜyEFKA live μπορεί να αναβλήθηκε τη Δευτέρα λόγω τού ότι ένας εκ των ομιλητών ήρθε σε επαφή με κρούσμα κορονοϊού, ο υπουργός Εργασίας, ωστόσο, ξεκαθάρισε στις δηλώσεις του τη Δευτέρα ότι το σχέδιο θα ξεκινήσει κανονικά από Κυκλάδες και Δωδεκάνησα και θα επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα τους επόμενους μήνες.
Σύμφωνα με αυτό, οι ασφαλισμένοι που επιθυμούν να εκδώσουν ένα πιστοποιητικό δεν θα χρειάζεται να επισκέπτονται τις κατά τόπους υπηρεσίες και να περιμένουν για ώρες στα γκισέ, αρκεί να έχουν έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή!
Θα συνδέονται στην πλατφόρμα, θα πραγματοποιούν τηλεδιάσκεψη με έναν υπάλληλο του ΕΦΚΑ, ο οποίος αφού πραγματοποιήσει τον προβλεπόμενο έλεγχο στοιχείων, θα τους προωθεί μέσω email το πιστοποιητικό που έχουν αιτηθεί.
Επιπροσθέτως, εξετάζεται να παρέχονται ηλεκτρονικά μέσω του My EFKA Live και υπηρεσίες που έχουν να κάνουν με παροχές του ΟΠΕΚΑ. Κι αυτό, γιατί ο Οργανισμός αυτός εξυπηρετεί χιλιάδες πολίτες, χορηγώντας τους δεκάδες επιδόματα, και η ψηφιοποίηση των διαδικασιών θα διευκόλυνε τόσο τις υπηρεσίες όσο και τους πολίτες.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News