Φαίνεται ότι η Victoria έχει ένα νέο μυστικό. Ο πιο προβεβλημένος οίκος εσωρούχων στον κόσμο, που έως πρόσφατα εστίαζε την προβολή του ανά την υφήλιο κυρίως σε προϊόντα αισθησιακά και σέξι (σύμφωνα, όμως, με κριτήρια ανδρικά) βάλθηκε να επανεφεύρε
Ο στόχος τους είναι η αναγέννηση ενός brand name που εξακολουθεί να κατέχει ηγετική θέση, αλλά έχει απολέσει τον δυναμισμό του. Οχι μόνον επειδή έχουν μεταβληθεί οι ανάγκες των γυναικών, αλλά και γιατί έχουν αλλάξει οι απόψεις της κοινής γνώμης στις κοινωνίες της Δύσης όσον αφορά τον ρόλο των γυναικών, την έννοια της θηλυκότητας και την αντίληψη του γυναικείου σώματος. Το νέο μυστικό της Victoria είναι ότι επιθυμεί να προτείνει και να αναδείξει ένα νέο πρότυπο θηλυκότητας «περισσότερο ειλικρινές και πιο περιεκτικό», συνοψίζει σε κείμενό της η Αννα Λομπάρντι της La Repubb
«Η Victoria’s Secret επιτέλους απελευθέρωσε τους “Αγγέλους” της», αναφέρει στον τίτλο, μάλιστα, του άρθρου της η Τζένιφερ Γουίνερ των New York
«The VS Collective»
Ιδρυτικά μέλη της αποκαλούμενης «The VS Collective» είναι η 35χρονη Μέγκαν Ραπίνο, αρχηγός της Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου Γυναικών των ΗΠΑ και υπέρμαχος των δικαιωμάτων των ΛΟΑΤΚΙΑ, η κινεζοαμερικανίδα σκιέρ Εïλι
«Οταν ο κόσμος άλλαζε, εμείς καθυστερήσαμε ιδιαίτερα να ανταποκριθούμε. Επρεπε να σταματήσουμε να υπάρχουμε για αυτά που ήθελαν οι άνδρες και να αρχίσουμε να υπάρχουμε για αυτά που θέλουν οι γυναίκες», παραδέχτηκε ο Μάρτιν Γουότερς, διευθύνων σύμβουλος της Victoria’s Secret από τον περασμένο Φεβρουάριο.
Οι επτά γυναίκες – μέλη της νέας «Κολεκτίβας» της Victoria’s Secret θα εκτελούν χρέη συμβούλων της εταιρείας, θα εμφανίζονται σε διαφημίσεις της και θα φέρουν την ευθύνη για την προώθηση των προϊόντων της στο Instagram. Σημειώνεται επίσης ότι Victoria’s Secret ανανέωσε πλήρως τη διευθυντική ομάδα της, ενώ έχει ήδη αρχίσει να συστήνει ένα νέο διοικητικό συμβούλιο στις θέσεις του οποίου θα κάθονται, σε όλες εκτός από μία, γυναίκες.
Το #MeToo και ο Επστάιν
Το τελευταίο πλήγμα που δέχτηκε η εταιρεία το κατάφερε η ίδια στο εαυτό της, αμελώντας να συμμορφωθεί με τις νέες συνειδήσεις, όπως αυτές άρχισαν να μεταβάλλονται στο πλαίσιο της γιγάντωσης του κινήματος #MeToo. Ωστόσο η Victoria’s Secret ήταν ήδη με την πλάτη στον τοίχο.
Πέρα από τις καταγγελίες διάσημων μοντέλων για εξαντλητικές δίαιτες πριν από τις φαντασμαγορικές επιδείξεις του οίκου και για ένα άκρως τοξικό περιβάλλον εργασίας, όπου κυριαρχούσε η κουλτούρα του μισογυνισμού, του εκφοβισμού και της παρενόχλησης, η Victoria’s Secret βρέθηκε στο στόχαστρο της κοινής γνώμης των ΗΠΑ το 2019, όταν οι New York Times αποκάλυψαν τις στενές σχέσεις του Λέσλι Γουέξνερ, του προέδρου της L Brands (στην οποία ανήκει η Victoria’s Secret), με τον Τζέφρι Επστάιν. Ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος και μαστροπός και παιδεραστής που αυτοκτόνησε στο κελί του στη Νέα Υόρκη τον Αύγουστο του 2019, ήταν στενός φίλος του 83χρονου δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία, ενώ επί χρόνια, πέρα από το ότι διαχειριζόταν τα οικονομικά του, αυτοσυστηνόταν και ως «κυνηγός μοντέλων» της Victoria’s Secret.
Ανταγωνισμός
Συγχρόνως εμφανίστηκαν δυναμικά στο προσκήνιο νέοι ανταγωνιστές –πρώτη και καλύτερη η Rihanna, με τη συλλογή της Savage x Fenty– που λανσαρίστηκαν ως το ακριβώς αντίθετο της Victoria’s Secret, αναδεικνύοντας την ποικιλομορφία του γυναικείου σώματος. Οπότε, η αλλαγή πλεύσης ήταν μονόδρομος και αυτό εξηγεί γιατί ήδη πολλοί κάνουν λόγο για μια κυνική και μελετημένη κίνηση της Victoria’s Secret, για μία αναγκαστική μεταστροφή της εταιρείας, με κριτήριο τα νέα ήθη της εποχής.
Ενδεχομένως να έχουν δίκιο, αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός πως παρότι βρίσκεται σε παρακμή, η Victoria’s Secret εξακολουθεί να κυριαρχεί στην αμερικανική αγορά γυναικείων εσωρούχων, με μερίδιο 19% τον Δεκέμβριο του 2020. Μπορεί το 2015 το ποσοστό αυτό να ήταν 32%, αλλά η Victoria’s Secret δεν παύει να είναι ένας κολοσσός με ετήσιες πωλήσεις που ξεπερνούν τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια και με 32.000 εργαζόμενους σε ένα παγκόσμιο δίκτυο 1.400 καταστημάτων.
Οπότε, το ότι αποφάσισε, έστω και καθυστερημένα έστω και αναγκαστικά, να στρέψει την προσοχή του από τον όχι-και-τόσο-αγγελικό κόσμο των «Αγγέλων» της στον πραγματικό κόσμο των γυναικών, είναι σίγουρα θετικό, ένα μικρό πρώτο βήμα αλλά προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News