Μετά το άνοιγμα των ραντεβού για εμβολιασμό άνω των 30 ετών αναμένονται ανακοινώσεις και για τις ηλικιακές ομάδες 40-44 και 45-49 ετών, τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.
Παράλληλα, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ και την Κάτια Παπαδοπούλου, ο υπουργός ανακοινώνει ότι σε λίγες ημέρες το gov.gr θα εμπλουτιστεί με μια νέα πλατφόρμα, το Know Your Customer, «η οποία αρχικά θα διευκολύνει τους πολίτες στις συναλλαγές τους με τις τράπεζες, αλλά κυρίως θα διασφαλίσει τα προσωπικά τους δεδομένα. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη: ότι πλέον όποιος πολίτης το επιθυμεί δεν θα χρειάζεται να προσκομίζει στην τράπεζα που τηρεί λογαριασμό πιστοποιητικά, όπως το εκκαθαριστικό του, αλλά θα αποστέλλει μέσω της πλατφόρμας μόνο εκείνα τα στοιχεία που είναι αναγκαία για την τράπεζα».
Για τους εμβολιασμούς στην ηλικιακή ομάδα 30-39 ο κ. Πιερρακάκης υπενθύμισε ότι τα ραντεβού που θα διατίθενται για τους 30-39 ετών θα αφορούν αποκλειστικά εμβολιασμό με το εμβόλιο της AstraZeneca, ενώ για τις ηλικιακές ομάδες 40-44 και 45-49 αναμένονται ανακοινώσεις τις αμέσως επόμενες ημέρες.
«Η διαδικασία παραμένει αμετάβλητη. Αυτό σημαίνει ότι από τη Μεγάλη Τρίτη οι συμπολίτες μας ηλικίας 30-39 θα έχουν τη δυνατότητα να κλείνουν το ραντεβού τους στο emvolio.gov.gr, στα φαρμακεία και τα ΚΕΠ όλης της χώρας, ενώ όσοι είναι εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση θα μπορούν να επιβεβαιώσουν την προ-κράτηση που θα τους προταθεί με SMS.
» Ανοίγοντας τα ραντεβού εμβολιασμού για τις ηλικίες άνω των 30 ετών, θα είμαστε πολύ κοντά στο να κάνουμε πράξη για όλους αυτό που είχαμε πει από την πρώτη στιγμή: ότι όποιος θέλει να εμβολιαστεί, θα μπορεί να το κάνει γρήγορα, απλά και με ασφάλεια. Με τη συμμετοχή των πολιτών, μπορούμε να φτάσουμε ταχύτερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε ποσοστά εμβολιασμών που θα συνεπάγονται ένα επαρκές τείχος ανοσίας», είπε.
Σχετικά με τις ψηφιακές υπηρεσίες του Κτηματολογίου ο υπουργός είπε ότι «ανοίγοντας τη βάση δεδομένων του Κτηματολογίου σε επαγγελματίες, ικανοποιήσαμε ένα απόλυτα εύλογο αίτημα που διατύπωναν εδώ και χρόνια όλοι οι κλάδοι που σχετίζονται με τα ακίνητα. Δεν ήταν λογικό δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, δικαστικοί επιμελητές να πρέπει να μεταβαίνουν στα κτηματολογικά γραφεία για να κάνουν επιτόπου έλεγχο μέσω υπολογιστή. Παράλληλα, διαβαθμίσαμε τα δεδομένα του Κτηματολογίου ώστε κάθε επαγγελματική ομάδα να έχει μόνο την αναγκαία για την εργασία της πρόσβαση στην κτηματολογική πληροφορία. Και αυτό διότι δεν ήταν επίσης σωστό να μην υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες στο ποιος βλέπει τι.
» Αυτό είναι μόνο το πρώτο μας βήμα αναφορικά με το Κτηματολόγιο. Ασφαλώς επιθυμούμε να επεκτείνουμε και να ενδυναμώσουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχει, ώστε να εξελιχθεί από μια εκκρεμότητα δεκαετιών σε έναν φορέα διευκόλυνσης των πολιτών και σε παράγοντα επιτάχυνσης των συναλλαγών γύρω από τα ακίνητα και τη γη».
Πρόσθεσε ότι η επόμενη υπηρεσία που θα προστεθεί στο gov.gr είναι το Know Your Customer: «Πρόκειται για μια πλατφόρμα η οποία αρχικά θα διευκολύνει τους πολίτες στις συναλλαγές τους με τις τράπεζες, αλλά κυρίως θα διασφαλίσει τα προσωπικά τους δεδομένα. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη: ότι πλέον όποιος πολίτης το επιθυμεί δεν θα χρειάζεται να προσκομίζει στην τράπεζα που τηρεί λογαριασμό πιστοποιητικά όπως το εκκαθαριστικό του, αλλά θα αποστέλλει μέσω της πλατφόρμας μόνο εκείνα τα στοιχεία που είναι αναγκαία για την τράπεζα.
» Αυτή η διαδικασία, δηλαδή η αποστολή πληροφορίας αντί για την διακίνηση εγγράφων -ακόμα και ηλεκτρονικά- είναι η τελική φιλοσοφία απλοποίησης που θέλουμε να εισάγουμε στη λειτουργία του Δημοσίου. Μέχρι, όμως, να ψηφιοποιήσουμε το σύνολο των μητρώων και να υλοποιήσουμε τις απαραίτητες διασυνδέσεις μεταξύ τους, ασφαλώς θα συνεχίσουμε να συγχωνεύουμε ομοειδείς διαδικασίες και να καταργούμε εκείνες που είναι περιττές.
» Για παράδειγμα, πριν από λίγες μέρες ολοκληρώσαμε μια πολύ σημαντική απλούστευση στα πιστοποιητικά φερεγγυότητας που εκδίδουν τα δικαστήρια. Ενοποιήσαμε τα 25 υφιστάμενα σχετικά πιστοποιητικά -μη πτώχευσης, μη διορισμού εκκαθαριστή, μη λύσης κλπ- σε ένα ενιαίο, τόσο για τους πολίτες, όσο και για τα νομικά πρόσωπα. Εξοικονομήσαμε έτσι χρόνο και πόρους όχι μόνο για τους ενδιαφερόμενους, αλλά και για τη Διοίκηση.
Για την επιλογή του από το Συμβούλιο του ΟΟΣΑ στην προεδρία του Global Strategy Group επισήμανε ότι πρόκειται «πρώτα και πάνω απ’ όλα για αναγνώριση της προόδου που κατέγραψε η χώρα μέσα στην πανδημία στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού αλλά και ευρύτερα στην αντιμετώπιση προκλήσεων με καινοτόμα προσέγγιση.
» Επιπλέον, ολοκληρώσαμε τη δημοπρασία για το φάσμα του 5G χωρίς να αποκλίνουμε από το χρονοδιάγραμμα και με προδιαγραφές που ενισχύουν την ταχεία ανάπτυξη των δικτύων πέμπτης γενιάς. Και αυτό είναι κάτι που το αναγνωρίζει και το παρατηρητήριο για το 5G της ΕΕ, κατατάσσοντας την Ελλάδα πίσω μόνο από τη Φινλανδία και τη Γερμανία, με την πρόοδό μας να βρίσκεται στο 99%.
» Ταυτόχρονα, σημαντικό ρόλο έπαιξαν και άλλες παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες μας. Μια από αυτές, τα SMS στο 13033, αναγνώρισε πέρυσι ο ΟΟΣΑ ως βέλτιστη πρακτική, καθώς αξιοποιήσαμε μια εν πολλοίς ξεπερασμένη τεχνολογία με καινοτόμα οπτική, διευκολύνοντας την καθημερινότητα των πολιτών».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News