Στον δρόμο που χάραξε ο Μπομπ Ντίλαν, τον περασμένο Δεκέμβριο, άλλος ένας σπουδαίος τραγουδοποιός σε προχωρημένη ηλικία, πούλησε τα δικαιώματα των τραγουδιών του. Πρόκειται για τον Πολ Σάιμον, που παραχώρησε τον πλούσιο κατάλογό του, με τουλάχιστον 400 τραγούδια, στη Sony.
Αυτό σημαίνει ότι τις επόμενες δεκαετίες, η δισκογραφική θα κερδίζει χρήματα κάθε φορά που θα παίζεται ένα τραγούδι του από κάποιο μέσο. Σκεφτείτε ότι μόνο το «Bridge Over Troubled Water» του 1970, στο θρυλικό ντουέτο του με τον Αρτ Γκαρφάνκελ, έχει ακουστεί δημοσίως (στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, σε μπαρ κλπ) πέντε εκατομμύρια φορές.
Το ποσό της αγοράς από τη Sony δεν ανακοινώθηκε, όπως δεν είχαν ανακοινωθεί επισήμως και τα ποσά στις αντίστοιχες περιπτώσεις του Ντίλαν, του Νιλ Γιανγκ και της Στίβι Νικς. Ο Ντίλαν πάντως, λέγεται ότι πήρε 300 εκατ. δολάρια από την Universal για τα δικαιώματα 6οο περίπου τραγουδιών του, ο καναδός Γιανγκ 150 εκατ. και η τραγουδίστρια των Fleetwood Mac, 100 εκατ.
Οι New York Times εκτιμούν ότι και η αμοιβή του 79χρονου Σάιμον είναι εννεαψήφια, καθώς η εποχή του streaming έχει δώσει νέα πνοή στη μουσική βιομηχανία.
Μερικές ακόμα από τις μεγάλες επιτυχίες του Σάιμον, είτε ως ντουέτο με τον Γκαρφάνκελ είτε στη σόλο καριέρα του, είναι τα «Sound of Silence», «Me and Julio Down by the Schoolyard», «Homeward Bound», «The Boxer», «Graceland» και βέβαια το «Mrs. Robinson», που ταυτίστηκε για πάντα με την περίφημη ταινία «Ο πρωτάρης» του 1967 με τον Ντάστιν Χόφμαν και την Αν Μπάνκροφτ.
Η Sony πάντως, φαίνεται πως είναι η φυσική κατάληξη του καταλόγου του Πολ Σάιμον, ο οποίος, όπως και οι περισσότεροι μεγάλοι ροκ-φολκ καλλιτέχνες τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, ξεκίνησε την καριέρα του από την Columbia Records, που το 1988 αγοράστηκε από τη Sony.
Σε ανακοίνωσή του, είπε ότι είναι ικανοποιημένος που η Sony «θα είναι ο θεματοφύλακας των τραγουδιών μου για τις επόμενες δεκαετίες. Ξεκίνησα την καριέρα μου στην Columbia/Sony Records και μου φαίνεται φυσιολογική συνέχεια να συνεργάζομαι και με αυτό το κομμάτι της εταιρείας».
Από την πλευρά του, ο Τζον Πλατ, διευθύνων σύμβουλος της Sony Music Publishing, δήλωσε ότι ο Σάιμον είναι «ένας εξαιρετικά ταλαντούχος και μοναδικός τραγουδοποιός, του οποίου ο εκπληκτικός κατάλογος έχει αφήσει τη σφραγίδα του στην κουλτούρα μας και τη συνείδησή μας».
Ο Πολ Σάιμον αποσύρθηκε από τις περιοδείες, ολοκληρώνοντας την καριέρα του με μία μεγάλη αποχαιρετιστήρια τουρ, το 2018.
Μιλώντας το 2016, για την μουσική του πορεία, είχε πει: «Ημουν 21 χρονών, μπορεί 22, όταν έγραψα το “The Sound of Silence” (1964). Στο μυαλό μου ήταν ένα τεράστιο άλμα από το σημείο που βρισκόμουν πριν». Το ίδιο αισθάνθηκε και όταν έγραψε το «Bridge Over Troubled Water» (1970), αλλά και το πολύ αγαπημένο άλμπουμ «Graceland» (1986), για το οποίο είχε κατηγορηθεί ότι έσπασε το «πολιτισμικό σαμποτάζ» τον δυτικών στη Νότια Αφρική λόγω του απαρτχάιντ.
Απορεί πάντως, και ο ίδιος με την επιτυχία του: «Ξαφνικά είσαι σε ένα σημείο και αισθάνεσαι εντυπωσιασμένος. Το ίδιο μου συνέβαινε και όταν τραγουδούσα κάποιους στίχους που είχα γράψει, γινόμουν εγώ ακροατής και τότε γινόταν πραγματικότητα και έπρεπε να σταματήσω γιατί έκλαιγα και έπρεπε να πάρω ανάσα».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News