Στις 30 Μαρτίου ένα tweet στον επίσημο λογαριασμό της VW ανακοίνωνε πως η γερμανική εταιρεία αλλάζει το όνομά της ενόψει μιας ιστορικής αλλαγής προς τα volts της ηλεκτροκίνησης. Και μετά έγινε η μεγάλη ηλεκτροπληξία
Μία μέρα νωρίτερα, στις 29 Μαρτίου, είχε εκδοθεί ένα επίσημο δελτίο Τύπου από τη VW το οποίο ανακοίνωνε τη κομβική αλλαγή, διευκρινίζοντας πως το νέο όνομα θα προοριζόταν αποκλειστικά για την παρουσία της εταιρείας στην αμερικανική αγορά ενόψει της νέας γενιάς ηλεκτρικών της μοντέλων.
Την επόμενη ημέρα, στις 30 Μαρτίου, ανέβηκε και το επίμαχο tweet το οποίο πυροδότησε ένα ντόμινο κοινοποιήσεων. Εμφανιζόταν το νέο λογότυπο, αντικαθιστώντας το γράμμα ‘’k’’ με το ‘’t’’, μαζί με ένα συνοδευτικό κείμενο. Θεωρητικά ήταν μία απίστευτη είδηση. Οι βιομηχανικοί κολοσσοί δεν αλλάζουν έτσι απλά το βαφτιστικό τους ή τον τρόπο που είναι παγιωμένες στο κοινό.
We know, 66 is an unusual age to change your name, but we’ve always been young at heart. Introducing Voltswagen. Similar to Volkswagen, but with a renewed focus on electric driving. Starting with our all-new, all-electric SUV the ID.4 – available today. #Voltswagen #ID4 pic.twitter.com/pKQKlZDCQ7
— Volkswagen (@VW) March 30, 2021
Οι μαρκετίερς του κόσμου θυμούνται καλά το εμπορικό στραπάτσο που είχε υποστεί η τιτανοτεράστια Coca-Cola όταν τόλμησε να αλλάξει τη συνταγή της. Ήταν η πρώτη αλλαγή στη μυστική της φόρμουλα μετά από 99 χρόνια. Και την πλήρωσε άσχημα με αντιδράσεις που έφτασαν τα όρια της αμερικανικής κοινωνικής υστερίας. Εγκυκλοπαιδικά, η Coca-Cola που πίνετε σήμερα έχει την ίδια, παλιά γεύση.
Δεν είναι βέβαιο πόσοι ή ποιοι επικεφαλής της επικοινωνιακής ομάδας της VW είχαν υπόψιν το παραπάνω ατόπημα, όμως το κείμενο, στη συγκεκριμένη ανάρτηση της VW, έγραφε πως «στα 66 σου χρόνια (σ.σ. η ηλικία της εταιρείας) είναι ασυνήθιστο να αλλάζεις το όνομά σου, όμως είμαστε νέοι στην καρδιά και σας παρουσιάζουμε τη Voltswagen. Μοιάζει με τη Volkswagen αλλά με μία νέα ματιά στην ηλεκτροκίνηση. Και ξεκινάμε με το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό SUV, το ID.4»
Η είδηση έπαιξε παντού. Το Reuters, η Wall Street Journal, το CNBC, το έγκυρο Automotive News, γενικώς άπαντες, ξανακοίταξαν το ημερολόγιό τους για να διπλοτσεκάρουν πως δεν διάβασαν λάθος, όχι, δεν είναι ακόμη 1η Απριλίου, είπαν, ναι, καλά διαβάζουν τα ματάκια μας. Ήταν τα ίδια Μέσα που αναγκάστηκαν λίγες ώρες αργότερα να ανεβάζουν το ένα update μετά το άλλο.
Εν μέσω σκεπτικισμού, απορίας και αναμονής, λίγο αργότερα η ίδια VW Αμερικής βγήκε ξανά στο προσκήνιο και ανακοίνωσε πως δεν πρόκειται να αλλάξει το όνομά της και πως η ιδέα ήταν μία μάλλον φτωχή και «πρόωρα εκτελεσμένη πρωταπριλιάτικη πλάκα». Η φράση θυμίζει πρόωρη εκσπερμάτιση αλλά όλο το σεξαπίλ που ενδεχομένως να βρισκόταν πίσω από μία απείρως τολμηρή ιδέα, να αλλάξεις το όνομά σου ακροβατώντας με τον αναγραμματισμό και την νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, ήρθε μπούμερανγκ στον ψηφιακό ωκεανό.
Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές το αρχικό δελτίο Τύπου έχει αποσυρθεί και μόλις χθες, 31 Μαρτίου, υπήρξε ένα άλλο tweet στον επίσημο λογαριασμό της VW με ένα απορημένο emoji και ένα συνοδευτικό κείμενο που εν ολίγοις λέει πως «όλο το βουητό που προκλήθηκε δείχνει ότι, είτε ως Volkswagen είτε ως Voltswagen, ο κόσμος είναι παθιασμένος με το παρελθόν μας όσο και με το μέλλον μας». Όπως δήλωσε ένας εκπρόσωπος, ήταν μια προσπάθεια να ελκύσουμε την προσοχή. Σύμφωνοι, αλλά μετά έχουν άδικο κάποια αμερικανικά Μέσα να γράφουν πως δεν είναι και τόσο αποτελεσματικό επικοινωνιακά να παίζει μια εταιρεία με μνήμες Dieselgate και να προκαλεί άκομψα το ενδιαφέρον; Τα συμπεράσματα δικά σας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News