Παράταση του διδακτικού έτους 2020-21 μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου 2021 για τις Σχολές Θεάτρου και Χορού και μέχρι τις 31 Ιουλίου 2021 για τις Μουσικές Σχολές, αλλά και μετάθεση για τις διπλωματικές και προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου 2021 στις Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης και Ανώτερες Σχολές Χορού για τις 15 Ιουνίου – 31 Ιουλίου 2021 (αν υπήρξε τηλεκπαίδευση) και για το Σεπτέμβριο / Οκτώβριο (αν δεν υπήρξε επαρκής τηλεκπαίδευση) προωθεί το ΥΠΠΟ, όπως εξηγεί σε ανοικτή επιστολή του προς όλους τους άμεσα ενδιαφερόμενους ο υφυπουργός ΥΠΟΑ, αρμόδιος για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης.
Στην ίδια επιστολή κοινοποιεί την πρόταση του στην Εθνική Επιτροπή για την Προστασία της Δημόσιας Υγείας να γίνουν οι εισαγωγικές εξετάσεις των Ανωτέρων Σχολών μετά την ολοκλήρωση των διπλωματικών εξετάσεων, το Νοέμβριο του 2021.
Όπως σημειώνει, ο ίδιος εισηγήθηκε την επανέναρξη της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης από τις 5 Απριλίου 2021. To θέμα θα συζητηθεί εκ νέου στην Εθνική Επιτροπή την τρέχουσα εβδομάδα, προσθέτει στην ανοικτή επιστολή του. Και τονίζει ότι το τέλος Οκτωβρίου αποτελεί την απώτατη δυνατή ημερομηνία παράτασης του έτους και όχι τη δεσμευτική για όλες τις σχολές.
Η πλήρης ανοικτή επιστολή Γιατρομανωλάκη:
«Απευθύνομαι σε όλους εσάς – σπουδαστές και σπουδάστριες, διδάσκουσες και διδάσκοντες, διευθύντριες και διευθυντές, ιδιοκτήτριες και ιδιοκτήτες, ωδείων, σχολών θεάτρου, κινηματογράφου, χορού και μουσικής, ανταποκρινόμενος συνολικά στα ερωτήματα και τις ανησυχίες που δικαιολογημένα έχετε εκφράσει, ως προς την επαναλειτουργία των δομών καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Επέλεξα αυτόν τον τρόπο ώστε να έχετε όλες και όλοι την ίδια ενημέρωση, την ίδια στιγμή και με επίσημο τρόπο.
Ξεκινώντας, θέλω να ξεκαθαρίσω πως η δια ζώσης επαναλειτουργία της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και η αναπλήρωση των μαθημάτων, ώστε να αποφευχθεί η απώλεια του έτους, αποτελεί έξι μήνες τώρα κορυφαία προτεραιότητά μου. Είμαι πεπεισμένος ότι η καλλιτεχνική εκπαίδευση από τη φύση της δεν μπορεί να αντικατασταθεί επαρκώς από την τηλεκπαίδευση.
Στην κατεύθυνση αυτή, βρίσκομαι όλο αυτό το διάστημα σε διαρκή επικοινωνία με την Εθνική Επιτροπή για την Προστασία της Δημόσιας Υγείας από τον Covid-19, εισηγούμενος στους επιστήμονες όχι μόνο το αίτημα επαναλειτουργίας της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης ταυτόχρονα με τις άλλες εκπαιδευτικές δομές της χώρας μας, αλλά και πρωτόκολλα ασφαλούς λειτουργίας που έχουμε συντάξει, εναλλακτικές προτάσεις, διεθνείς έρευνες και βέλτιστες πρακτικές από άλλες χώρες για τον τρόπο που προσεγγίζουν το θέμα και πολλά άλλα.
Επιπλέον έχουμε ήδη καταθέσει και έναν διεξοδικό οδικό χάρτη για το πώς ξεκινώντας από την επαναλειτουργία της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης μπορούμε να προχωρήσουμε στην κλιμακωτή επαναλειτουργία όλων των δομών σύγχρονου πολιτισμού με ασφάλεια, όταν τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιτρέψουν.
Στην πλέον πρόσφατη επικοινωνία μου με την Εθνική Επιτροπή για την Προστασία της Δημόσιας Υγείας από τον Covid-19, την προηγούμενη Παρασκευή 26 Μαρτίου, επανέλαβα την πάγια θέση μας για άνοιγμα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης μαζί με τις πρώτες εκπαιδευτικές δομές που θα ανοίξουν, ανέλυσα εκ νέου τις ιδιαιτερότητες της φύσης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, και εισηγήθηκα την επανέναρξη στις 5 Απριλίου 2021. To θέμα θα συζητηθεί εκ νέου στην Εθνική Επιτροπή την τρέχουσα εβδομάδα, όπως και το συνολικότερο άνοιγμα της εκπαίδευσης.
Παράλληλα, έχουμε διαμορφώσει και επικαιροποιούμε συνεχώς μαζί με τη Διεύθυνση Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης της Γενικής Γραμματείας Σύγχρονου Πολιτισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, το σχέδιο επαναλειτουργίας, αναπλήρωσης των μαθημάτων και διεξαγωγής των εξετάσεων, συνυπολογίζοντας και τα όσα μας έχετε μεταφέρει στις συναντήσεις, τις τηλεδιασκέψεις και την αλληλογραφία μεταξύ μας, όλο αυτό το διάστημα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανάλυση των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου, αν υποθέσουμε ότι η καλλιτεχνική εκπαίδευση θα επαναλειτουργήσει στις 5 Απριλίου και ότι δεν έχει γίνει κανένα απολύτως μάθημα (ούτε μέσω τηλεκπαίδευσης – λαμβάνοντας δηλαδή ως βάση την πιο δυσχερή αλλά όχι πιο κοινή υπόθεση εργασίας) από τις 9 Νοεμβρίου 2020 και μέχρι και τις 4 Απριλίου 2021, τότε θα πρέπει να αναπληρωθούν 17 εβδομάδες διδασκαλίας.
Αυτές μπορούν να αναπληρωθούν με την παράταση του διδακτικού έτους μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου 2021, εφόσον επαναλειτουργήσει η καλλιτεχνική εκπαίδευση το αμέσως επόμενο διάστημα και αν δεν προκύψει στο μεταξύ η ανάγκη εκ νέου λήψης μέτρων αναστολής της δια ζώσης διδασκαλίας λόγω της πανδημίας.
Επισημαίνω πως το τέλος Οκτωβρίου αποτελεί την απώτατη δυνατή ημερομηνία παράτασης του έτους και όχι τη δεσμευτική για όλες τις σχολές, αφού η αναπλήρωση μπορεί να ολοκληρωθεί και νωρίτερα ανάλογα με τη σχολή, το αντικείμενο, το πόσα μαθήματα έχουν διεξαχθεί μέσω τηλεκπαίδευσης κ.λπ.
Αυτή η προσέγγιση είναι η βέλτιστη δυνατή, αφού παρέχει ευελιξία σε κάθε σχολή να διαμορφώσει το πρόγραμμα με βάση το πώς έχει μέχρι στιγμής κινηθεί, αφήνει χρόνο για επαρκή προετοιμασία για την πραγματοποίηση των εξετάσεων και λαμβάνει υπόψη το χειρότερο σενάριο, ότι δηλαδή υπάρχουν περιπτώσεις όπου δεν έχει γίνει κανένα μάθημα από το Νοέμβριο ως τα τέλη Μαρτίου, υπόθεση εργασίας που όλοι γνωρίζουμε πως δεν αποτελεί τον κανόνα.
Με βάση αυτή την υπόθεση εργασίας, παραθέτω ενδεικτικό προγραμματισμό ανά αντικείμενο, καθώς μόνο όταν έχουμε επίσημη ημερομηνία επαναλειτουργίας, η Διεύθυνση Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης θα μπορέσει να οριστικοποιήσει και να αποστείλει αρμοδίως το χρονοδιάγραμμα.
Α. Μουσική
- Παράταση του διδακτικού έτους 2020-21 μέχρι τις 31 Ιουλίου 2021
- Διεξαγωγή Απολυτήριων Εξετάσεων Ιουνίου 2021 κατά τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο, με συμμετοχή των υποψηφίων: α) που προγραμματίζονταν για τον Ιανουάριο, β) που προγραμματίζονταν εξαρχής για τον Ιούνιο
Β. Θέατρο και Χορός
- Παράταση σχολικού και διδακτικού έτους 2020-21 μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου 2021
- Έναρξη σχολικού έτους 2021-2022 την 1η Νοεμβρίου 2021, με αντίστοιχη μετατόπιση στις προθεσμίες εγγραφών, έναρξης μαθημάτων, διεξαγωγής των Εισαγωγικών Εξετάσεων και ορισμός σχολικού έτους από 1 Νοεμβρίου 2021 – 31 Αυγούστου 2022
Προγραμματισμός Εξετάσεων Ανωτέρων Σχολών
Επαναληπτικές Εξετάσεις Φεβρουαρίου 2021, Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης και Ανώτερες Σχολές Χορού
- Παραπομπή των υποψηφίων στις Διπλωματικές Ιουνίου (όποτε διεξαχθούν σύμφωνα με τις σχετικές παρατάσεις)
Διπλωματικές και προαγωγικές Εξετάσεις Ιουνίου 2021, Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης και Ανώτερες Σχολές Χορού
- 15 Ιουνίου – 31 Ιουλίου 2021, με κατανομή σε συγκεκριμένες εβδομάδες για όσες Σχολές πραγματοποίησαν πλήρη τηλεκπαίδευση ή τηλεκπαίδευση σε μεγάλο βαθμό
- Σεπτέμβριο / Οκτώβριο για τις Σχολές που δεν πραγματοποίησαν τηλεκπαίδευση, ή πραγματοποιήσαν μερική αλλά μη επαρκή τηλεκπαίδευση
Εισαγωγικές Εξετάσεις Ανωτέρων Σχολών 2021-2022
- Μετά την ολοκλήρωση των Διπλωματικών Εξετάσεων, το Νοέμβριο του 2021
Επαναληπτικές Εξετάσεις Σεπτεμβρίου 2021, Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης
- 1-15 Δεκεμβρίου 2021
Προαγωγικές εξετάσεις 2020-2021
- Προτείνεται να μην διενεργηθούν και οι σπουδαστές να βαθμολογηθούν από τους καθηγητές τους σύμφωνα με την καθημερινή τους απόδοση
Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού προτίθεται – όπως έκανε και πέρυσι άλλωστε – να:
- εξαντλήσει κάθε νομοθετική και διοικητική μέριμνα που ενδεχομένως απαιτείται για την επαρκή ολοκλήρωση του διδακτικού έτους 2020-21
- επικοινωνήσει με τους Δήμους και τις Περιφέρειες για τη διάθεση ανοιχτών χώρων όπου θα μπορούσαν να διενεργηθούν μαθήματα
- δώσει στις επιμέρους σχολές την επιλογή του χρονικού διαστήματος παράτασης του έτους και αναπλήρωσης των μαθημάτων, σύμφωνα με το πόσα μαθήματα έχουν ήδη κάνει, αν είχαν αναστείλει πλήρως τη λειτουργία τους κ.λπ.
Επιπλέον, το ΥΠΠΟΑ θα επικαιροποιήσει τα σχετικά υγειονομικά πρωτόκολλα, στα οποία θα συμπεριληφθεί και η διαδικασία του self-test, στην ίδια λογική που θα ισχύσει και για τις υπόλοιπες εκπαιδευτικές δομές.
Παράλληλα, είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με το Υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να διερευνηθεί αν υπάρχει τρόπος να επεκταθούν στους σπουδαστές των καλλιτεχνικών σχολών μέτρα στήριξης ανάλογα με αυτά που έχουν προβλεφθεί για τους φοιτητές των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας. Γίνεται αντιληπτό ότι τα οποιαδήποτε οικονομικά μέτρα στήριξης αξιολογούνται από το Υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο των συνολικών δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας.
Τέλος, θα ήθελα να σας καλέσω να σταθείτε αρωγοί στις προσπάθειες διάσωσης του εκπαιδευτικού έτους και να αποφύγετε ενέργειες που επιδεινώνουν μία ήδη επιβαρυμένη συνθήκη, όπως η αποχή από τα μαθήματα».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News