Τη στιγμή που πληκτρολογούνται αυτές οι γραμμές, στη γνωστή ελληνική πλατφόρμα αγγελιών υπάρχουν προς πώληση 72 Ferrari, 882 Porsche, 34 Lamborghini και άπειρα καλά και πανάκριβα αυτοκίνητα. Ανεξαρτήτως μπράντας. Πολλά απ’ αυτά με ελάχιστα χιλιόμετρα. Κατάσταση αψεγάδιαστη. Χωρίς την εντροπία του χρόνου. Μα γίνεται, θα αναρωτηθείς, να βαρεθείς το κόσμημα; Το άτι απ΄το Μαρανέλο; Το όποιο στολίδι της αυτοκίνησης; Την κούκλα; Την απάντηση την έδωσε ο Βενσάν Κασέλ όταν βαρέθηκε, όπως λέγεται, τη Μόνικα Μπελούτσι, το 2013. Τότε, ο ανδρικός πληθυσμός κοντοστάθηκε και απόρησε. Αλλά η απάντηση είναι, ναι, γίνεται. Και υπάρχει μία αναλογία στις έννοιες.
Επ’ αυτού, ο ιταλός φωτογράφος Ματέο Φεράρι (απλή συνωνυμία και ουχί απόγονος του ιδρυτή της φίρμας, Ένζο Φεράρι), έψαξε και βρήκε ανθρώπους που έμειναν με το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο. Γέρασαν μαζί του. Και φωτογραφήθηκαν στο ίδιο ακριβώς σημείο. Τότε και τώρα. Είναι η μονογαμία σε ανθρώπους και λαμαρίνα. Σπανίζει. Ενέχει την αυτάρκεια, την ανθεκτικότητα στο χρόνο, την αντίσταση στα τρεντς, την ωριμότητα της σχέσης, την απαξίωση της γύρας, του επόμενου φέις-λιφτ, του «αντικαταστάτη», του εμπορικού στροβιλισμού.
Κι αν είναι δύσκολο να μείνεις με τον ίδιο άνθρωπο μέχρι να γεράσεις, μη γελάσετε, αλλά ίσως είναι εξίσου δύσκολο, μη δημοφιλές και ασυνήθιστο να κάτσεις με το ίδιο όχημα. Ας μείνουμε, λοιπόν, σ΄ αυτό το επίπεδο – και όχι στα προσωπικά σας.
Με ποιο αυτοκίνητο θα ερχόταν η πλήρωση; Με ποιο θα υπήρχε περίπτωση να γεράσετε μαζί του; Κάποιο ρομάντζο τύπου «το αυτοκίνητο που γεννήθηκα;» Μήπως «αυτό του πατέρα μου στο παλιό γκαράζ»; Ή εκείνο που μετά από όσα πέρασαν απ’τα χέρια σας, από οδηγικές εμπειρίες, αξέχαστους ήχους και ακατάβλητες καμπύλες θα ήταν ικανό να μείνει για το υπόλοιπο του βίου; Είναι ζόρι.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News