Στην αναστολή των πτήσεων 24 Boeing 777 προχωρά η United Airlines, τα οποία φέρουν τον ίδιο τύπο κινητήρα με το αεροσκάφος που πραγματοποίησε προσγείωση εκτάκτου ανάγκης το Σάββατο, στο Ντένβερ, μετά από φωτιά στον κινητήρα του.
Η ανακοίνωση της εταιρίας ακολούθησε την ανακοίνωση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) σχετικά με επίσπευση των ελέγχων στα αεροσκάφη 777 που φέρουν τους κινητήρες Pratt & Whitney PW4000.
Η United ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει τις συζητήσεις με τις αρμόδιες αρχές στις ΗΠΑ «προκειμένου να αποφασίσει ενδεχόμενα επιπρόσθετα βήματα, που ίσως θα χρειαστούν για να διασφαλιστεί ότι τα αναφερόμενα αεροσκάφη ανταποκρίνονται στους αυστηρούς κανόνες ασφάλειας και μπορούν να επιστρέψουν στην ενεργό υπηρεσία».
Η FAA ανακοίνωσε πως αναμένει ότι η διεξαγωγή των νέων ελέγχων θα απαιτήσει την καθήλωση στο έδαφος των συγκεκριμένων αεροσκαφών.
Σύμφωνα με την ίδια υπηρεσία, η United Airlines είναι η μοναδική αεροπορική εταιρία στις ΗΠΑ που χρησιμοποιεί τα αεροσκάφη 777 με τους αναφερόμενους κινητήρες.
Τα ίδια αεροσκάφη βρίσκονται σε χρήση από αεροπορικές εταιρίες στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, σύμφωνα με την FAA.
«Εχουμε εξετάσει όλα τα διαθέσιμα στοιχεία ασφάλειας, μετά το περιστατικό» ανέφερε η ανακοίνωση της FAA. «Βάσει της αρχικής πληροφόρησης, καταλήγουμε ότι το μεσοδιάστημα των ελέγχων πρέπει να επισπευστεί στα πτερύγια των στροβίλων που είναι μοναδικά σε αυτό το μοντέλο του κινητήρα και χρησιμοποιείται μόνο από τα αεροσκάφη 777».
Η κινητικότητα των αρμόδιων αρχών για τη λήψη μέτρων αναφορικά με τους κινητήρες Pratt & Whitney 4000 ακολούθησε την ασφαλή προσγείωση ενός αεροσκάφους 777 της United Airlines στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντένβερ το Σάββατο, μετά την εκδήλωση αστοχίας στο δεξιό κινητήρα του αεροσκάφους, με συνέπεια την αποκόλλησή του. Συντρίμμια από τον κινητήρα έπεσαν σε σπίτια, δρόμους και αυλές χωρίς να σημειωθεί κάποιος τραυματισμός.
Η Εθνική Επιτροπή για την Ασφάλεια των Μεταφορών στις ΗΠΑ (NTSB) ανακοίνωσε ότι η αρχική έρευνα που πραγματοποίησε στο αεροσκάφος, εντοπίζει ότι η μεγαλύτερη ζημιά περιορίστηκε στο δεξιό κινητήρα, προκαλώντας ελάχιστες ζημιές στο αεροσκάφος.
Παράλληλα, η Ιαπωνία ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρίες να μην χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη Boeing 777 με κινητήρες Pratt & Whitney 4000 για απογειώσεις, προσγειώσεις, αλλά και υπερπτήσεις στην επικράτειά της μέχρι νεωτέρας, όπως ανακοίνωσε το Κέντρο Αεροναυτικών Πληροφοριών της Ιαπωνίας.
Το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας διέταξε τις αεροπορικές εταιρίες Japan Airlines Co Ltd (JAL) και ANA Holdings Inc να αναστείλουν τη χρήση των 777 με κινητήρες PW4000, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο λήψης περαιτέρω μέτρων.
Το ίδιο υπουργείο ανακοίνωσε ότι στις 4 Δεκεμβρίου του 2020, μία πτήση της JAL από το αεροδρόμιο Νάχα προς το Τόκιο επέστρεψε στο Νάχα εξαιτίας δυσλειτουργίας του αριστερού κινητήρα.
Το αεροσκάφος αυτό είχε κατασκευαστεί πριν από 26 χρόνια όπως και το αεροσκάφος της United Airlines που ενεπλάκη στο περιστατικό του Σαββάτου.
Η Ιαπωνία ανακοίνωσε ότι η ANA έχει στο στόλο της 19 αεροσκάφη του τύπου και η JAL διαθέτει 13 αεροσκάφη Boeing 777.
Η Νότια Κορέα προς το παρόν δεν εξέδωσε αντίστοιχη οδηγία για τα έξι αεροσκάφη αυτού του τύπου που βρίσκονται σε λειτουργία, ενώ άλλα έξι βρίσκονται καθηλωμένα στο έδαφος, λόγω της μείωσης των πτήσεων.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News