Μπορεί το Συμβούλιο της Επικρατείας να έκρινε ότι ο πολυδιαφημισμένος Μεγάλος Περίπατος της Αθηνας, είναι επί της ουσίας παράτυπος καθώς είναι άκυρες (εδώ) οι σχετικές με τις ανάγκες περιορισμού της διασποράς του κορονοϊού Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις πάνω στις οποίες «πάτησε» το όλο έργο, αλλά η κυβέρνηση σπεύδει να δώσει παράταση στο project –και μάλιστα με τη μέθοδο της τροπολογίας– ακριβώς για τον ίδιο λόγο, δηλαδή για τον περιορισμό της Covid-19!
Την τροπολογία με την οποία παρατείνονται επ’ αόριστον οι διατάξεις (και) του Μεγάλου Περίπατου κατέθεσε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Αμυράς.
Μιλώντας σχετικά στη Βουλή ο κ. Αμυράς, υποστήριξε ότι η τροπολογία αφορά το σύνολο των δήμων της χώρας. Είπε ότι πρέπει «να δώσουμε τη δυνατότητα να αποφασίζουν (οι Δήμοι) να διατηρήσουν ή να αυξήσουν τους πεζόδρομους και τους ποδηλατόδρομους».
Ομως είναι εμφανές ότι η τροπολογία έρχεται να παρατείνει το νομικό καθεστώς που διέπει (και) τον Μεγάλο Περίπατο, έργο που τυπικά ολοκληρώνεται τον Νοέμβριο. Η πρώτη παράταση είναι έως και τις 28 Φεβρουαρίου του 2021. Επιπλέον όμως η τροπολογία του κ. Αμυρά προβλέπει ότι «η ισχύς της παρούσας δύναται να παρατείνεται» με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Υποδομών. Οπως και στην ΚΥΑ του περασμένου Μαΐου (την οποία έβγαλε άκυρη το ΣτΕ) για τη νέα ρύθμιση γίνεται και πάλι επίκληση σε «επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίσταται στην μείωση του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού Covid 19».
Στην εισηγητική έκθεση σημειώνεται πως «η μη εξάλειψη του κινδύνου δημόσιας υγείας και η αναγκαιότητα της μείωσης του κινδύνου διασποράς της Covid-19 καθιστούν αναγκαία την παράταση της εφαρμογής των προβλεπόμενων στην παρ. 7 του άρ. 65 του ν.4688/2020 μέτρων και ιδίως της δημιουργίας προσωρινών διαδρομών κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρομών κίνησης ποδηλάτου και προσωρινής δημιουργίας περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα».
Ως γνωστόν στα τέλη της περασμένης άνοιξης και εν μέσω lockdown ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης προώθησε το έργο του Μεγάλου Περιπάτου στο πλαίσιο των νέων αναγκών που προέκυψαν από την πανδημία της Covid-19, μολονότι στην πράξη το project προκειμένου να πετύχει «απαιτούσε» τον επικίνδυνο για τη διασπορά του κορονοϊού συγχρωτισμό των πολιτών στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η τροπολογία του κ. Αμυρά για την παράταση ισχύος των κυκλοφοριακών μέτρων πέρασε κατά πλειοψηφία. Τα κόμματα τοποθετήθηκαν ως εξής: η ΝΔ ψήφισε «ναι», ο ΣΥΡΙΖΑ, το Κίνημα Αλλαγής και το ΜέΡΑ25 ψήφισαν «όχι», το ΚΚΕ και η Ελληνική Λύση ψήφισαν «παρών».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News