Τι τα ήθελαν τα πολιτικά σχόλια; Καλύτερα να αρκούνταν στη μουσική τους. Οι BTS, οι σταρ της κορεατικής ποπ (ή K-pop) προκάλεσαν διπλωματικό επεισόδιο με την Κίνα, με αφορμή μια σειρά από σχόλιά τους σχετικά με τις σινοκορεατικές σχέσεις κατά τον Πόλεμο της Κορέας.
Σε μια πρόσφατη ομιλία του, ο άτυπος ηγέτης του συγκροτήματος, γνωστός απλώς ως RM, έκανε λόγο για «μια κοινή ιστορία πόνου ανάμεσα στη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ, μια ιστορία με πολλούς νεκρούς, άνδρες και γυναίκες και από τα δυο έθνη».
Ο νεαρός μουσικός αναφερόταν την εμπόλεμη σύγκρουση μεταξύ 1950-53, στην οποία οι δύο χώρες πολεμούσαν μαζί.
Ωστόσο, οι… ιστορικές παρατηρήσεις του έχουν εξοργίσει τους κινέζους χρήστες κοινωνικών μέσων, καθώς το Πεκίνο υποστήριξε στον πόλεμο αυτόν τη Βόρεια Κορέα.
Και τότε άρχισαν, όχι μόνο το «κράξιμο» μέσω των ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά –ακόμη χειρότερα για τους BTS– οι μαζικές αποχωρήσεις πολλών χορηγών της μπάντας.
Διαφημίσεις από εταιρείες όπως η Samsung, η μάρκα αθλητικών ειδών Fila και η αυτοκινητοβιομηχανία Hyundai, στις οποίες εμφανίζονται οι ίδιοι οι BTS, εξαφανίστηκαν από μια σειρά από κινεζικές ιστοσελίδες ή πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, χωρίς να είναι σαφές ποιος και πώς τις κατέβασε.
Επίσης, μένεα πνέουν εναντίον τους και αρκετοί από τους σχεδόν 5 εκατομμύρια κινέζους οπαδούς τους.
Ορισμένοι κινέζοι χρήστες κοινωνικών δικτύων στην Κίνα σημείωσαν τις απώλειες που υπέστη και η δική τους χώρα στον Πόλεμο της Κορέας.
«Αυτοί [οι BTS] δεν πρέπει να βγάλουν άλλα λεφτά από την Κίνα», σχολίασε ένας χρήστης στο Weibo, το κινεζικό Twitter, «αν θέλετε να κερδίζετε χρήματα και από τους κινέζους οπαδούς σας, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας και τα κινεζικά συναισθήματα».
Σύμφωνα με τους Global Times, μια κρατική εφημερίδα της Κίνας, «οι κινέζοι οπαδοί του συγκροτήματος υποστηρίζουν ότι η εντελώς μονόπλευρη στάση του συγκροτήματος απέναντι στον πόλεμο της Κορέας βλάπτει τα συναισθήματά τους και αναιρεί την ιστορία».
Οι BTS είναι το συγκρότημα με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της Ν. Κορέας και υπολογίζεται ότι η αξία τους για την οικονομία της χώρας ξεπερνά τα 4,65 δισ. δολάρια τον χρόνο – ποσό που αναλογεί στο 0,3% του τοπικού ΑΕΠ.
Οι «Πρίγκιπες της ποπ», όπως ονομάστηκαν από το περιοδικό TIME, φιγουράρουν στα 100 πρόσωπα με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο για το 2019.
Είναι, επίσης, το πρώτο και μοναδικό συγκρότημα από την Ασία που δεν τραγουδάει στα αγγλικά, αλλά κατάφερε να γεμίσει το Γουέμπλεϊ τον Ιούνιο του 2019, σε μία ιστορική συναυλία για 60.000 θαυμαστές τους.
Εσχάτως έγιναν οι πρώτοι νοτιοκορεάτες μουσικοί που έφτασαν στην πρώτη θέση του αμερικανικού Billboard Hot 100, με το τραγούδι «Dynamite».
H Big Hit Entertainment, η εταιρεία πίσω από το παγκοσμίως δημοφιλέστατο νοτιοκορεάτικο συγκρότημα, δήλωσε κέρδη 49,7 δισ. δολαρίων το πρώτο εξάμηνο του 2020, καθώς οι online συναυλίες και οι πωλήσεις προϊόντων μέσω του app Weverse, υπερκάλυψαν τις απώλειες των συναυλιών που αναβλήθηκαν λόγω πανδημίας.
Για τον λόγο αυτόν και βλέποντας τις «μετοχές» των νεαρών να είναι ψηλά, αρχίζει διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο της Ν. Κορέας (KOSPI) στις 15 Οκτωβρίου και η ζήτηση είναι ήδη χίλιες φορές μεγαλύτερη από τις προσφερόμενες μετοχές.
Η τιμή της μετοχής ορίστηκε στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο –115 δολάρια– αλλά οι υποψήφιοι επενδυτές δεν φαίνεται να πτοούνται, καθώς το επταμελές συγκρότημα-φαινόμενο συνεχίζει την απίστευτα ανοδική πορεία του, καταρρίπτοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Το ενδιαφέρον των θεσμικών επενδυτών είναι ήδη χίλιες φορές μεγαλύτερο από τις προσφερόμενες μετοχές, ενώ πλήθος ιδιωτών αγωνίζονται να εξασφαλίσουν έστω και μία μετοχή.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, 1.420 θεσμικοί επενδυτές ζητούν αριθμό μετοχών που είναι 1.117 μεγαλύτερος από τις προσφερόμενες και το 98% έχει δηλώσει ότι θα πληρώσει την ανώτατη τιμή.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News