Μια καλλιτεχνική ζωή γεμάτη χρήμα, δόξα και αναγνώριση.
Και αντίστροφα, μια προσωπική ζωή γεμάτη τσακωμούς, ξυλοδαρμούς και μπόλικη σωματική και συναισθηματική κακοποίηση από έναν σύζυγο βίαιο, ζηλιάρη και αυταρχικό.
Κάπως έτσι κύλησαν τα χρόνια για την 50χρονη σήμερα Μαράια Κάρεϊ, όπως τα περιγράφει η ίδια στην αυτοβιογραφία της, που μόλις κυκλοφόρησε με τίτλο «The meaning of Mariah Carey» (Η σημασία τού να είσαι η Μαράια Κάρεϊ),
Σχεδόν 30 χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου ομώνυμου άλμπουμ της, σε ηλικία μόλις 20 ετών, και ύστερα από πωλήσεις περισσότερων από 200.000.000 δίσκων και 5 βραβεία Γκράμι, η Κάρεϊ νιώθει την ανάγκη να μοιραστεί με τους θαυμαστές της (και όχι μόνο αυτούς) όλα όσα πέρασε και υπέστη μέσα στον όχι και τόσο λαμπερό κόσμο της αμερικανικής μουσικής βιομηχανίας.
«Μου πήρε μια ζωή για να έχω το θάρρος και τη σαφήνεια να γράψω τα απομνημονεύματά μου. Θέλω να πω την ιστορία των στιγμών – τα σκαμπανεβάσματα, τους θριάμβους και τα τραύματα, τα δεινά και τα όνειρα, που συνέβαλαν στο άτομο που εγώ είμαι σήμερα. Αυτό το βιβλίο αποτελείται από τις αναμνήσεις, τις ατυχίες, τους αγώνες, την επιβίωσή μου και τα τραγούδια μου. Η συγγραφή αυτής της αυτοβιογραφίας ήταν απίστευτα σκληρή, ταπεινωτική και θεραπευτική. Η ειλικρινής ελπίδα μου είναι να κατανοήσετε εκ νέου, όχι μόνο εμένα, αλλά και την ανθεκτικότητα του ανθρώπινου πνεύματος», αναφέρει η ίδια μιλώντας για το βιβλίο της, το οποίο φυσικά έχει εκτενείς αναφορές στη σχέση της με τον παραγωγό Τόμι Μοτόλα, αφεντικό τότε της Columbia Records και της Sony Music
Ο άνθρωπος που της άνοιξε τον δρόμο της δόξας και των μουσικών επιτυχιών τη γνώρισε το 1988 σε ένα πάρτι στο Μανχάταν.
Αυτός ήταν 39 ετών, ήδη γνωστός και ήδη παντρεμένος με παιδιά.
Εκείνη, μόλις 18 ετών, αλλά αρκετά τολμηρή, ώστε να του δώσει μια κασέτα-demo με τα τραγούδια της.
Ο Μοτόλα τα είδε όλα, που λέμε, με την Κάρεϊ: όχι μόνο διέθεσε 1.000.000 δολάρια για την προώθηση του πρώτου άλμπουμ της, που έμεινε για 11 εβδομάδες στην κορυφή των αμερικανικών τσαρτ και πούλησε 15 εκατομμύρια δίσκους, αλλά την ερωτεύτηκε τόσο πολύ, ώστε τρία χρόνια μετά το ντεμπούτο άλμπουμ της, παράτησε τη γυναίκα και τα παιδιά του προκειμένου να την παντρευτεί.
Οπως και έγινε το 1993.
Και έτσι άρχισαν τα βάσανα για την τότε 23χρονη Μαράια.
Ο γάμος τους άντεξε μόλις τέσσερα χρόνια, καθώς η Κάρεϊ ένιωθε να ζει μέσα σε ένα χρυσό κλουβί.
Μια πολυτελής έπαυλη, που κατάντησε η προσωπική της φυλακή.
Η Μαράια ήταν αδύνατο να κάνει ή να πει το οτιδήποτε, αν ο ιταλοαμερικανός και γνώστης των τακτικών της Μαφίας, Μοτόλα δεν της έδινε πρώτα την άδειά του.
Ολα τα δωμάτια της έπαυλής τους είχαν κάμερες ασφαλείας και οπλισμένοι άνδρες ήταν παντού γύρω από το σπίτι -ένιωθε σαν τη σύζυγο του Τόνι Μοντάνα, του «Scarface».
Ολοι αυτοί οι άνδρες είχαν γίνει η σκιά της, ακόμα και όταν πήγαινε για ψώνια.
Μόνη παρηγοριά της, η μουσική που έγραφε η ίδια.
«Κατάφερνα μόνο να δραπετεύω σιγά σιγά μέσα από τους στίχους των τραγουδιών μου», περιγράφει.
«H παρουσία του ήταν στενή και καταπιεστική. Η δύναμή του ήταν διάχυτη παντού, μέχρι που έγινε απερίγραπτα αφόρητη», καταθέτει η Κάρεϊ, η οποία παραδέχεται ότι έφτασε στο σημείο να έχει κάτω από το κρεβάτι μια βαλίτσα έτοιμη για την περίπτωση που χρειαζόταν να φύγει αμέσως χωρίς να το σκεφτεί!
Εφτασε στο σημείο να νοικιάσει ένα διαμέρισμα ακριβώς δίπλα από εκείνο της καθηγήτριας φωνητικής της, μόνο και μόνο για να μπορεί να κοιμάται μόνη της τα βράδια, λέγοντάς του ψέματα ότι θα δούλευαν μέχρι αργά τα νέα της τραγούδια.
Φυσικά, κάτω από αυτές τις συνθήκες, αναπτύχθηκε και ένας εξωσυζυγικός δεσμός, η Κάρεϊ υπήρξε άπιστη κατά του δυνάστη της.
Το 1997 είχε γνωρίσει τον Ντέρεκ Τζέτερ, διάσημο αστέρα του μπέιζμπολ, στην ομάδα των Νιου Γιορκ Γιάνκις.
H σχέση τους ήταν σύντομη, με όλους αυτούς τους ιταλούς μαφιόζους να την παρακολουθούν 24 ώρες το 24ωρο.
«Ο Ντέρεκ ήταν μόλις ο δεύτερος άνδρας με τον οποίο πήγα ποτέ στη ζωή μου», λέει η ίδια.
Λίγο μετά, και αφού πρώτα το σούσουρο είχε φτάσει μέχρι τα αφτιά του Μότολα, η Κάρεϊ έκανε το μεγάλο βήμα προς την ελευθερία της.
Ενα βράδυ ο Μοτόλα, μπροστά στους φίλους του, της έβαλε απειλητικά ένα μαχαίρι στο πρόσωπο, απειλώντας την να τη χαρακώσει.
Μόλις του είχε πει ότι θέλουν να χωρίσουν.
Τελικά, για πρώτη φορά, πέρασε η θέληση της Μαράια.
Το διαζύγιό τους βγήκε το 1998.
H Mαράια και οι… άλλες: Ριάνα, Τίνα και Χάλι
Φυσικά, η Κάρεϊ δεν ήταν η πρώτη (ούτε ασφαλώς η τελευταία) που υπέστη σεξουαλική και συναισθηματική κακοποίηση από έναν βίαιο σύζυγο.
Η Τίνα Τέρνερ, στην πρόσφατη αυτοβιογραφία της με τίτλο «My Love Story», μιλάει ανοιχτά για την ενδοοικογενειακή βία και τη σεξουαλική κακοποίηση στον γάμο της με τον Αϊκ Τέρνερ αποκαλύπτοντας τον «εφιάλτη» του συζυγικού τους βίου.
H Daily Mail δημοσίευσε ένα απόσπασμα όπου η τραγουδίστρια αναφέρει με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες τη βαναυσότητα και τους βιασμούς της από τον πρώην σύζυγό της Αϊκ Τέρνερ.
Η Τέρνερ γράφει ότι δεν ήθελε να τον παντρευτεί, ήδη και το 1962, αλλά με τέσσερα παιδιά «δεν είχε πολλές επιλογές».
Περιγράφει ότι παντρεύτηκε στην Τιχουάνα χωρίς να το θέλει και ότι ο Αϊκ, ήδη από την πρώτη νύχτα γάμου τους άρχισε να την κακοποιεί υπό την επήρεια κοκαΐνης, επειδή «κάποιος του είπε ότι θα του έδινε μεγαλύτερη αντοχή στο σεξ. Το σεξ ήταν η πλήρης, καθημερινή του απασχόληση», σημειώνει.
«Για μένα, όμως, το σεξ με τον Αϊκ ήταν μια έκφραση εχθρότητας, ένα είδος βιασμού, ειδικά όταν ξεκινούσε ή τελείωνε με ξυλοδαρμό. Ό,τι ήταν ήδη άσχημο, το μίσος ανάμεσα μάς, έγινε χειρότερο με κάθε μυτιά. Μου πέταγε καυτό καφέ στο πρόσωπο προκαλώντας εγκαύματα τρίτου βαθμού. Με χρησιμοποίησε ως σάκο του μποξ τόσο πολλές φορές, που σχεδόν τραγουδούσα με τη γεύση του αίματος να γεμίζει τον λαιμό μου. Μου έσπασε το σαγόνι. Δεν μπορούσα να θυμηθώ πώς ήταν να μην έχεις μώλωπες από γροθιές στο μάτι. Οι κοντινοί μας άνθρωποι έβλεπαν τι συνέβαινε, αλλά δεν μπορούσαν να τον σταματήσουν. Κάθε απόπειρα βοήθειας προς το πρόσωπο μου σήμαινε ακόμη περισσότερη βία εναντίον μου», περιγράφει με συγκλονιστικό τρόπο η Τέρνερ.
Η Ριάνα, από την άλλη, είδε τη φωτογραφία της να γίνεται πρώτη είδηση σε όλα τα ΜΜΕ πριν από ακριβώς 11 χρόνια, μετά τον ξυλοδαρμό της από τον τότε συντροφό της, Κρις Μπράουν.
Τον Φεβρουάριο του 2009 μάλωσαν πολύ έντονα και ο Μπράουν την ξυλοκόπησε αγρίως.
Τελευταίο κρούσμα συζυγικής βίας ήταν η περίπτωση της Χάλι Μπέρι.
Η ηθοποιός προέβη σε μια σοκαριστική καταγγελία εναντίον του πρώην συντρόφου της Γκαμπριέλ Ομπρί, κατηγορώντας τον για αιμομιξία, ρατσισμό και συναισθηματική κακοποίηση στη διάρκεια της διαμάχης τους για την κηδεμονία της κόρης τους Νάιλα, πριν από περίπου μία δεκαετία.
Η πλέον 53χρονη Μπέρι και ο Ομπρί ενεπλάκησαν σε μία σκληρή μάχη για την κηδεμονία της κόρης τους μετά τον χωρισμό τους το 2010.
Η σχέση τους ξεκίνησε το 2005, ενώ απέκτησαν την κόρη τους Νάιλα τον Μάρτιο του 2008.
Ανάμεσα στους ισχυρισμούς της Μπέρι για τον Ομπρί είναι ότι αυτός χρησιμοποίησε ρατσιστικά επίθετα στη διάρκεια της σχέσης τους, ενώ επιπρόσθετα αρνήθηκε να αναγνωρίσει την κόρη τους ως μιγάδα.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην παλαιότερη σεξουαλική και αιμομικτική σχέση του με μέλος της οικογένειάς του, κάτι που προκάλεσε ζημιά στη σεξουαλική της ζωή με τον Ομπρί.
«Μετά τους πρώτους έξι μήνες της σχέσης μας, η σεξουαλική μας ζωή έφθινε και έπειτα από έναν χρόνο κάναμε σεξ μόνο τρεις φορές τον χρόνο» κατέθεσε τότε η Μπέρι στα δικαστικά έγγραφα.
Σύμφωνα με τη ηθοποιό, ο Ομπρί απέτυχε να διαχειριστεί τα θέματά τους:
«Ο Γκάμπριελ αρνήθηκε να αναγνωρίσει ή να δεχθεί ευθύνη για αυτά τα θέματα. Αντιθέτως, ασκούσε κριτική στο σώμα μου με τρόπους που είναι πολύ υποτιμητικοί για μια γυναίκα. Τελικά τον έπεισα να πάμε σε ψυχοθεραπευτή μαζί για να αντιμετωπίσουμε αυτά τα ζητήματα» είχε πει η Μπέρι τότε.
Επίσης, τον κατηγόρησε ότι είχε ιστορικό με θέματα ψυχικής υγείας, υπονοώντας ότι δεν ήταν κατάλληλος να έχει την κηδεμονία της Νάιλα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News