Το μέτρο των εννέα ατόμων για τις επιτρεπόμενες συναθροίσεις μπορεί να βρίσκεται σε ισχύ και να δρομολογείται ήδη νέα δέσμη αυστηρότερων μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό, εικόνες, όμως, όπως αυτές το πρωί της Τρίτης στις αποβάθρες του σταθμού του Μετρό «Σύνταγμα», έρχονται να προσγειώσουν όλους στη σκληρή πραγματικότητα. Ποιο το νόημα των περιοριστικών μέτρων όταν οι επιβάτες στο Μετρό «σαρδελοποιούνται» σε τέτοιο σημείο και μάλιστα στις ώρες αιχμής –την ώρα δηλαδή που ο κόσμος προσπαθεί να πάει στη δουλειά του– λόγω καθυστερήσεων στα δρομολόγια των συρμών;
Η εξήγηση για τις απίστευτες εικόνες συνωστισμού στον σταθμό του Συντάγματος ήρθε μέσω πηγών της ΣΤΑΣΥ.
Σύμφωνα με τις εν λόγω πηγές, λόγω βλάβης σε έναν συρμό στις 7:30 το πρωί, και μέχρι να αποκατασταθεί η λειτουργία του, δημιουργήθηκε μία αρρυθμία στις χρονοαποστάσεις.
«Το πρόβλημα ειδικά στο Σύνταγμα δημιουργήθηκε γιατί λίγο μετά τις 7:30 έφτασαν ταυτόχρονα δύο συρμοί στη γραμμή 2 (ένας από κάθε κατεύθυνση) και η πλειοψηφία των επιβατών που αποβιβάστηκε από αυτούς, πήγε για μετεπιβίβαση στη γραμμή 3 και μάλιστα στην κατεύθυνση προς Αεροδρόμιο (η απέναντι αποβάθρα φαίνεται σχεδόν άδεια και στο βίντεο) με αποτέλεσμα την αναπόφευκτη δημιουργία συνωστισμού στην αποβάθρα», ανέφεραν συγκεκριμένα.
Ο σημερινός συνωστισμός πάντως αποτέλεσε την «κορυφή του παγόβουνου», καθώς τον τελευταίο καιρό πυκνώνουν οι καταγγελίες επιβατών για καθυστερήσεις, που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμα και τα 20 λεπτά, σε Ηλεκτρικό και Μετρό.
Το πρόβλημα αναγνωρίζει και η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, σημειώνοντας ειδικά για τη γραμμή 1 (Ηλεκτρικός) ότι «ουδέποτε απέκρυψε τα εγγενή προβλήματα που υπάρχουν από την παλαιότητα και την έλλειψη συρμών, τα οποία δεν επιτρέπουν την επίτευξη μικρότερων χρονοαποστάσεων αναλόγων με αυτές των γραμμών 2 και 3, γι’ αυτό και προωθείται με επείγουσες διαδικασίες ο διαγωνισμός για την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό 14 συρμών 8ης γενιάς, οι οποίοι έχουν ηλικία άνω των 35 ετών».
Επιπρόσθετα, όμως, η διοίκηση αφήνει υπόνοιες για δολιοφθορά και οργανωμένο σχέδιο βανδαλισμών στον Ηλεκτρικό, με στόχο ακόμα και την εσκεμμένη δημιουργία συνθηκών συνωστισμού.
Για τον λόγο αυτό, όπως ενημερώνει με σχετική ανακοίνωσή της, έχει ήδη ζητήσει τη συνδρομή του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Ελληνικής Αστυνομίας προκειμένου να διερευνηθούν οι απανωτές επιθέσεις και οι βανδαλισμοί σε 15 συρμούς της γραμμής το τελευταίο δεκαήμερο.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, αποτέλεσμα των επιθέσεων είναι να παρατηρούνται καθυστερήσεις τις τελευταίες ημέρες στα δρομολόγια, κυρίως κατά τη διάρκεια των πρωινών ωρών, με αποτέλεσμα τη δημιουργία συνθηκών συνωστισμού.
Στην ίδια ανακοίνωση υπενθυμίζει ότι με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων της και ανταποκρινόμενη στη γενικότερη προσπάθεια για τον περιορισμό της εξάπλωσης της Covid-19, ενίσχυσε από τις 7 Σεπτεμβρίου τη συχνότητα των δρομολογίων και της γραμμής 1, επιτυγχάνοντας σε αυτή χρονοαποστάσεις 6 λεπτών τις ώρες αιχμής.
Το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, υπογραμμίζεται, «βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα προφανώς οργανωμένο σχέδιο συχνότατων επιθέσεων – βανδαλισμών (σπάσιμο τζαμιών σε πόρτες και παράθυρα συρμών) συνήθως κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν οι συρμοί βρίσκονται παρκαρισμένοι σε διάφορους σταθμούς ή επίσταθμους του δικτύου της γραμμής 1, προκειμένου κάθε πρωί να ξεκινήσουν την εκτέλεση του συγκοινωνιακού τους έργου».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News