Όπως διαβάζω στην επίσημη ενημέρωση που ήρθε στο inbox από την επίσημη εισαγωγική, «η Volkswagen φιλοδοξεί έμπρακτα να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Η μάρκα προβλέπει ότι 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπουν στην κυκλοφορία έως το 2025». Το ID.R είναι ο πρεσβευτής της επόμενης ημέρας της VW η οποία ήδη έχει ανακοινώσει τη διακοπή παραγωγής Μηχανών Εσωτερικής Καύσης το -όχι και τόσο μακρινό- 2026.
Ακόμα περισσότερο; Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι ο σκαπανέας μιας γενικότερης κατεύθυνσης. Γράφει ιστορία.
Για να γίνει η αλλαγή πλεύσης της αυτοκίνησης, όπως επιχειρείται, χρειάζεται ένα πειστικό «άλογο» στο οποίο να τζογαριστεί το νέο πλάνο. Γρήγορο, δυνατό, κάποιο που σπάει ρεκόρ και, κυρίως, κατεστημένα και συνήθειες. Όταν, ένα χρόνο πριν, καλοκαίρι του ’19, το ID.R κατέρριψε το γυρολόγιο (για ηλεκτρικά αυτοκίνητα) στην πιο απαιτητική πίστα στον κόσμο, το Νίρμπουργκρινγκ της Γερμανίας, οι πανηγυρισμοί των ανθρώπων της VW ήταν σα να ΄χαν μόλις κερδίσει το Champion’s League. Ίσως να ‘χαν δίκιο από την πλευρά τους.
Σήμερα, ένα χρόνο αργότερα, ανακοινώνεται πως ο αγωνιστικός σκαπανέας της VW θα είναι ξανά στο “Goodwood SpeedWeek”, το τριήμερο 16 – 18 Οκτωβρίου 2020. Μετά την ακύρωση του Goodwood Festival of Speed λόγω της πανδημίας, οι διοργανωτές προχώρησαν σε μια νέα εκδήλωση στην οποία τα ιστορικά αγωνιστικά αυτοκίνητα συναντούν οχήματα τού σήμερα και πρωτότυπα του μέλλοντος. Καθώς το τριήμερο φεστιβάλ αυτοκινήτων θα πραγματοποιηθεί χωρίς την παρουσία θεατών, θα υπάρχει εκτεταμένη ψηφιακή κάλυψη και προβολή, με έμφαση στο livestream.
Το ID.R έχει ένα ζωτικό ρόλο: συνοδεύει το εμπορικό λανσάρισμα του ID.3 και την παγκόσμια πρεμιέρα του ID.4, των δύο πρώτων ηλεκτρικών μοντέλων παραγωγής της VW. Οι παραδόσεις του ID.3 1st Edition, που ξεπερνούν τα 30.000 αυτοκίνητα, ξεκινούν αυτό το μήνα, με το μοντέλο να είναι διαθέσιμο για παραγγελία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες από τα μέσα του καλοκαιριού. Την ίδια στιγμή, το ID.4 είναι προ των πυλών.
Οι άνθρωποι πίσω απ΄το πρότζεκτ γνωρίζουν πως οι επιδόσεις ανέκαθεν πουλούσαν. Και κάτι μου λέει ότι οι χρόνοι του ID.R θα κατέβουν κι άλλο τα επόμενα χρόνια. Εξωφρενικά γρήγορα. Διαβάζοντας, ωστόσο, τα σχόλια του κόσμου κάτω από το βίντεο του περυσινού ρεκόρ στο επίσημο κανάλι της VW Motorsport, υπήρχε ανάμεικτη υποδοχή. Για κάποιους το όλο εγχείρημα είναι «άψυχο», κάποιος άλλος έγραψε ότι «είναι σαν να βλέπεις πορνό στο ραδιόφωνο» και κάποιος πως «είναι η ταχύτερη ηλεκτρική σκούπα στον κόσμο». Ωστόσο, το μέλλον, τουλάχιστον το άμεσο, φαίνεται προδιαγεγραμμένο. Η ηλεκτροκίνηση έρχεται επιθετικά να αλλάξει όσα ξέρουμε στην αυτοκίνηση.
Με την ευκαιρία, πάρτε μία γεύση από άλλο ένα ρεκόρ του ID.3, αυτή τη φορά στην Κίνα, όπου ο επίσημος οδηγός της ομάδας, ο γάλλος Ρομέν Ντιμά, ήταν ο πρώτος που κατάφερε να καλύψει τις 99 στροφές και τα 10,906 χιλιόμετρα της διαδρομής σε μόλις 7 λεπτά, 38 δευτερόλεπτα και 58 εκατοστά.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News