Στο αμαξοστάσιο Ελληνικού βρέθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, για την παραλαβή των πρώτων από τους 25 συνολικά νέους, σύγχρονους συρμούς Τραμ, με τους οποίους θα αναβαθμιστεί το υφιστάμενο δίκτυο.
Συζήτησε επίσης με τους επικεφαλής της Αττικό Μετρό Α.Ε. και της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. το συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τραμ, θέτοντας ως προτεραιότητες για το αμέσως προσεχές διάστημα τον εκσυγχρονισμό του στόλου, την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά, τις ενέργειες προκειμένου να επαναλειτουργήσει το Τραμ στο Σύνταγμα και την επέκταση του αμαξοστασίου στο Ελληνικό.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός δήλωσε:
«Αποτελεί στρατηγική μας επιλογή να επενδύσουμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, να επενδύσουμε στο Τραμ. Ιδίως αυτή τη δύσκολη περίοδο, είναι σημαντικό να προσφέρουμε στους πολίτες άλλη μία σύγχρονη επιλογή μετακίνησης. Οι νέοι, σύγχρονοι συρμοί αναβαθμίζουν το δίκτυο και χαρακτηρίζονται από υψηλή τεχνολογία, αισθητική, ασφάλεια, άνεση. Ευελπιστούμε πως το επιβατικό κοινό θα αγκαλιάσει τα νέα οχήματα και θα τα προσέξει ως περιουσιακό στοιχείο όλων μας.
Παράλληλα, προχωράμε το σχεδιασμό μας για τη συνολική αναβάθμιση του Τραμ στην πρωτεύουσα: Με την επέκτασή του προς Πειραιά, τον σχολαστικό έλεγχο για την ασφαλή επαναλειτουργία του Τραμ στο Σύνταγμα και την επέκταση του χώρου στον οποίο βρισκόμαστε σήμερα, του αμαξοστασίου του Ελληνικού. Δουλεύουμε συστηματικά για να αναβαθμίσουμε ένα μέσο μεταφοράς που μπορεί πραγματικά να βελτιώσει τη ζωή στην πόλη μας».
«
25 νέα οχήματα προστίθενται στον υπάρχοντα στόλο
Τα οχήματα φέρουν την εμπορική ονομασία Citadis του οίκου Alstom και κατασκευάζονται στη Βαρκελώνη. Πρόκειται για τους πλέον σύγχρονους συρμούς που προσφέρουν άνετο ταξίδι, αισθητική αναβάθμιση του στόλου αλλά και μειωμένα λειτουργικά έξοδα.
Έχουν μήκος 33,3 μέτρα, πλάτος 2,40 μέτρα και μεταφορική ικανότητα/δυνατότητα 214 επιβατών (54 καθήμενων και 160 ορθίων).
Διαθέτουν εργονομικά καθίσματα επιβατών, πανοραμικά παράθυρα που παρέχουν διαφάνεια και θέαση, βελτιωμένη προσβασιμότητα με διπλές θύρες, μοντέρνο φωτισμό LED, βελτιωμένη απόδοση κλιματισμού, καθώς και χώρους για καροτσάκια, αναπηρικά αμαξίδια και ποδήλατα. Από πλευράς τεχνολογίας διαθέτουν ό,τι πιο σύγχρονο παρέχοντας ασφαλείς μεταφορές, υψηλές επιδόσεις, δυναμική οπτική και ακουστική πληροφόρηση επιβατών, ευκολία χρήσης-οδήγησης και μειωμένα έξοδα προληπτικής συντήρησης.
Ήδη έχουν έρθει ακτοπλοϊκώς στην Αθήνα δύο οχήματα και σταδιακά ως τα τέλη Μαΐου του 2021, θα αφιχθούν όλα, ώστε μετά από επί τόπου στατικές και δυναμικές δοκιμές στο δίκτυο του Τραμ να ενταχθούν στην κυκλοφορία. Η προσθήκη των νέων συρμών θα καλύψει, επίσης, τις νέες ανάγκες σε τροχαίο υλικό που προκύπτουν από την υπό κατασκευή επέκταση του δικτύου Τραμ προς Πειραιά.
Η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά
Η επέκταση προς Πειραιά περιλαμβάνει 3,1 χλμ. μήκος διαδρομής προς Πειραιά και 2,3 χλμ. από τον Πειραιά. Συγκεκριμένα αφορά την διαδρομή Νέο Φάληρο – Μικράς Ασίας – Γρηγορίου Λαμπράκη – Βασ. Γεωργίου Α΄ – Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) – Εθν. Αντιστάσεως – Ομ. Σκυλίτση – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται σε 12 νέες στάσεις με μήκος αποβάθρων 60-65 μέτρα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για 7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου (Γήπεδο Καραϊσκάκη – Μικράς Ασίας – Λαμπράκη – Ευαγγελίστρια – Πλατεία Δεληγιάννη – Δημαρχείο – Ακτή Ποσειδώνος) και
5 νέες στάσεις στη διαδρομή εξόδου (Αγ. Τριάδα – Πλατεία Ιπποδαμείας – 34ου Συντάγματος – Ανδρούτσου – Ομ. Σκυλίτση).
Αξίζει να σημειωθεί ότι, εκτός από τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, από την πρόοδο του έργου αναβαθμίζονται σημαντικά περιοχές διέλευσης του τραμ στον Πειραιά, αφού:
Η Αττικό Μετρό Α.Ε. φροντίζει για τη δημιουργία νέων χώρων πρασίνου, αλλά και για τον εμπλουτισμό του πρασίνου σε υφιστάμενα πάρκα με τη φύτευση νέων δένδρων, θάμνων, κ.λ.π.. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η ανάπλαση ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων, καθώς και η ανάπλαση των πλατειών Κοραή, Αλικάκου, Δεληγιάννη και περιοχής Ευαγγελίστριας.
Επίσης, έχει ήδη ολοκληρωθεί η ανακατασκευή και βελτίωση χιλιομέτρων πεζοδρομίων καθ’ όλο το μήκος του έργου.
Στο πλαίσιο επίσης του έργου, εγκαθίσταται ένα νέο σύγχρονο σύστημα αποκομιδής απορριμμάτων με υπόγειους «έξυπνους» κάδους συλλογής.
Με την ολοκλήρωση του έργου, αναμένεται μείωση κυκλοφορίας μετακινήσεων με οχήματα κατά 15.000 ημερησίως, όπως και μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ηχορύπανσης που θα επιφέρει βελτίωση του αστικού μικροκλίματος.
Με την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά, παράλληλα με την ολοκλήρωση της κατασκευής και του Μετρό στον Πειραιά, το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας μετατρέπεται σε ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αφού εκεί πλέον θα ενώνονται λειτουργικά δύο Γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και 3), το Λιμάνι (ΟΛΠ), ο Προαστιακός και το Τραμ.
Η εξέλιξη αυτή, θα διευκολύνει σημαντικά χιλιάδες επιβάτες που ταξιδεύουν με πλοίο, αλλά παράλληλα αναμένεται και να ενισχύσει σημαντικά τις εμπορικές χρήσεις τοπικής ή υπερτοπικής σημασίας.
Στις επόμενες ημέρες θα δημοπρατηθεί το έργο της επέκτασης του αμαξοστασίου στο Ελληνικό. Αφορά επέκταση περίπου 5 στρεμμάτων, αλλά και βελτιώσεις στο υπάρχον αμαξοστάσιο, ώστε να μπορεί στον χώρο να φιλοξενείται και να συντηρείται το σύνολο των 59 συρμών Τραμ (παλαιών & νέων).
Εντός της τρέχουσας εβδομάδας ξεκινάει η εγκατάσταση των ειδικών αισθητήρων κατά μήκος του Ιλισσού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσουν τα load tests (μετρήσεις και με Τραμ πάνω στον Ιλισσό) για να εξακριβωθεί η κατάσταση του αγωγού πάνω από τον οποίο διέρχονται οι συρμοί. Αναλόγως των αποτελεσμάτων, θα αποφασιστεί η αποκατάσταση της λειτουργίας του Τραμ μέχρι το Σύνταγμα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News