Η Βρετανία θέλει να αποτελέσει σημείο αναφοράς όσον αφορά την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η εφημερίδα Telegraph το Υπουργείο Μεταφορών μελετά την ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας που θα επιτρέπει σε κατόχους οχημάτων που διαθέτουν σύστημα αυτόνομης οδήγησης, όταν θέλουν να μιλήσουν στο τηλέφωνο, να στείλουν κάποιο γραπτό μήνυμα ή ακόμη και να ξεκουραστούν από την οδήγηση, να θέτουν σε λειτουργία την αυτόνομη οδήγηση χωρίς αυτό να είναι παράνομο και να κινδυνεύουν με κυρώσεις.
Στο σχέδιο που μελετά το Υπουργείο Μεταφορών αναφέρεται ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν οχήματα που ενσωματώνουν αυτόνομη κίνηση θα είναι υποχρεωμένες να τοποθετούν σε αυτά καθίσματα που θα δονούνται ή θα κουνιούνται ώστε να ειδοποιούν τους οδηγούς όταν εξαιτίας της κατάστασης που υπάρχει στον δρόμο (οδικό δίκτυο, καιρικές συνθήκες κ.α.) είναι απαραίτητο να ξαναπάρουν εκείνοι άμεσα τον έλεγχο του οχήματος.
Η Βρετανία έχει ήδη επιτρέψει την χρήση της τεχνολογίας αυτόνομης κίνησης σε οχήματα στους δρόμους της χώρας αλλά οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να έχουν μόνιμα τα μάτια τους στραμμένα στον δρόμο για παν ενδεχόμενο.
Με την αλλαγή της νομοθεσίας οι οδηγοί θα μπορούν να αφήνουν το τιμόνι και την προσοχή τους από τον δρόμο όχι μόνο για να στείλουν ένα γραπτό μήνυμα αλλά αν διαθέτουν σχετικά συστήματα ψυχαγωγίας για να δουν ακόμη και μια ταινία μέσα στο αυτοκίνητο. Το μόνο που δεν θα επιτρέπεται είναι να θέσουν την αυτόνομη κίνηση και να κοιμηθούν αφού θα πρέπει να είναι σε θέση να αναλάβουν αμέσως τον έλεγχο του οχήματος αν αυτό χρειαστεί.
Το σχέδιο που επεξεργάζεται η βρετανική κυβέρνηση αναφέρει ότι τα οχήματα που θα κινούνται αυτόνομα με τον οδηγό να μην έχει στραμμένη την προσοχή του στον δρόμο δεν θα πρέπει να αναπτύσσουν ταχύτητα που να ξεπερνά τα 110 χλμ./ώρα. Η αυτόνομη κίνηση μπορεί να λειτουργήσει κυρίως σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας μέσα στις πόλεις ή σε οδικά δίκτυα που αποτελούνται από μεγάλες ευθείες. Οι θιασώτες αυτής της τεχνολογίας υποστηρίζουν ότι η χρήση της θα αυξήσει την οδική ασφάλεια αφού δεν θα γίνονται ατυχήματα εξαιτίας «ανθρώπινου λάθους».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News