Τρία άμεσα μέτρα και τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, με στόχο να αυξηθούν τα δρομολόγια εν μέσω πανδημίας κορονοϊού, αλλά και να αντιμετωπιστούν χρόνιες παθογένειες, αποφασίστηκαν στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή το μεσημέρι στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος επέστρεψε από τη Ρόδο.
«Είναι μη επιτρεπτό για όλους μας, να περιμένουν πολίτες υπερβολικά πολύ χρόνο για να μετακινηθούν εντός της Αθήνας και όταν φτάσει ένα λεωφορείο ή ένας συρμός του Μετρό, να στοιβάζονται εντός των μέσων μεταφοράς, μ’ ένα τρόπο που δημιουργεί περισσότερο συγχρωτισμό απ’ αυτόν τον οποίο μπορούμε να ανεχτούμε σε αυτές τις συγκυρίες. Οι πολίτες δεν ενδιαφέρονται για τις αιτίες των προβλημάτων που εμείς καλούμαστε να διαχειριστούμε», ξεκαθάρισε ο Πρωθυπουργός.
Είναι μη επιτρεπτό για όλους μας να περιμένουν πολίτες υπερβολικά πολύ χρόνο για να μετακινηθούν & να στοιβάζονται εντός των μέσων μεταφοράς, ειδικά σε αυτή τη συγκυρία. Οι πολίτες δεν ενδιαφέρονται για τις αιτίες των προβλημάτων. Απαιτούν να τα λύσουμε. https://t.co/lnPPSmf0rG pic.twitter.com/GrP98mf6re
— Prime Minister GR (@PrimeministerGR) August 7, 2020
Τις αστοχίες στον προγραμματισμό των δρομολογίων και των αδειών των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με συνέπεια να δημιουργηθούν προβλήματα συνωστισμού, είχε παραδεχτεί προ ημερών ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής (εδώ), ο οποίος μετά τη σύσκεψη με τον κ. Μητσοτάκη, που έδωσε τις γενικές κατευθύνσεις, ανακοίνωσε ότι δρομολογούνται οι εξής τρεις άμεσες ενέργειες:
Πρώτον: Αμεση προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing. Ο διαγωνισμός θα είναι στον «αέρα» τον Σεπτέμβριο. Γεγονός που σημαίνει περισσότερα δρομολόγια, περισσότερες θέσεις καθήμενων, λιγότερη ταλαιπωρία, λιγότερη διασπορά του ιού.
Δεύτερον: 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, σε ειδικότητες αιχμής, με διαδικασίες fast track, αλλά με κριτήρια ΑΣΕΠ.
Τρίτον: Ενίσχυση της προσφοράς σε δρομολόγια με αναδιάταξη των δρομολογίων της ΟΣΥ και σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ. Ετσι θα ενισχυθεί άμεσα η ΟΣΥ με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση.
Ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε, επίσης, τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες, που θα ενταχθούν στο κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης:
1. Αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό.
2. Αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό.
3. Προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα για την Αθήνα ο διαγωνισμός θα αφορά την προμήθεια περίπου 1.000 σύγχρονων οχημάτων. Στόχος είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600 να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο και τα 300 εξ αυτών να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021.
«Οι στόχοι που θέσαμε είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι: Περισσότερο προσωπικό. Περισσότερα και καλύτερα οχήματα. Καλύτερες υπηρεσίες στον πολίτη», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και επεσήμανε ότι «άμεσα θα γίνει πιο ανθρώπινη η κατάσταση και μεσοπρόθεσμα θα αποκτήσουμε τις αστικές συγκοινωνίες που πραγματικά αξίζουν στους πολίτες». Παράλληλα, ευχαρίστησε για άλλη μία φορά τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την καθημερινή τους προσπάθεια.
«Η κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι δύσκολη και δεν σκοπεύω να την ωραιοποιήσω. Εδώ και ένα χρόνο προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε συσσωρευμένες παθογένειες και την απόλυτη εγκατάλειψη 4,5 ετών. Βέβαια, τους πολίτες δεν τους ενδιαφέρει το χθες. Τους ενδιαφέρουν οι λύσεις. Ιδίως σήμερα, που η πανδημία έχει θέσει νέα δεδομένα και νέες απαιτήσεις», τόνισε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν δημόσιο αγαθό και υποχρέωσή μας είναι να τις κάνουμε κάθε μέρα και καλύτερες.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News