Η Κάθριν Χέπμπορν, η επονομαζόμενη Υπεροψία, θεωρούσε ότι «εάν υπακούς σε όλους τους κανόνες, χάνεις όλη τη διασκέδαση». Και κατά τη διάρκεια της πολυτάραχης και συναρπαστικής ζωής της, η κορυφαία αμερικανίδα ηθοποιός υπήρξε ατίθαση, ξεροκέφαλη, ανεξάρτητη, προκλητική, μια επαναστάτρια του κινηματογράφου αλλά και της ίδιας της ζωής.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ηλικία 84 ετών στην Μπάρμπαρα Γουόλτερς, τη μεγάλη κυρία της αμερικανικής τηλεοπτικής δημοσιογραφίας, η ντίβα του κλασικού Χόλιγουντ αποκάλυψε πως συνήθιζε να φοράει παντελόνια (χρόνια πριν τα ανακαλύψει ο υπόλοιπος γυναικείος πληθυσμός) για τρεις λόγους: επειδή ήταν βολικά, επειδή οι γάμπες της δεν ήταν το καλύτερο σημείο του σώματος της αλλά και διότι είχε ζήσει τα περισσότερα χρόνια της ζωής της πιο πολύ ως άνδρας παρά ως γυναίκα.
Ωστόσο μια άλλη εικόνα της πολυβραβευμένης (με τέσσερα Οσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου μεταξύ πολλών άλλων) ηθοποιού αναδύεται μέσα από τις 55 ερωτικές χειρόγραφες επιστολές και καρτ ποστάλ και ραβασάκια που απέστειλε η Κάθριν Χέπμπορν στον πολυπράγμονα Χάουαρντ Χιουζ και δημοπρατήθηκαν την Πέμπτη στο Λος Αντζελες, μαζί με άλλα προσωπικά αντικείμενα του εκκεντρικού και οραματιστή επιχειρηματία – από το γραφείο του και το μετάλλιο που του απονεμήθηκε από το αμερικανικό Κογκρέσο για τη συνεισφορά του στην επιστήμη της αεροπλοΐας, έως το δαχτυλίδι αρραβώνων με διαμάντια και σμαράγδια που προσέφερε στη Χέπμπορν το 1938, λίγο πριν τελειώσει ο σφοδρός και πολυδιαφημισμένος έρωτάς τους.
Ο Χάουαρντ Χιουζ, ο άνθρωπος, δηλαδή, που υπήρξε συγχρόνως μεγαλοεπιχειρηματίας και μεγαλοεπενδυτής, πρωτοπόρος πιλότος και μηχανικός, παραγωγός ταινιών και φιλάνθρωπος αλλά και περιζήτητος πλέι μπόι, πρώτη φορά την Κάθριν Χέπμπορν τη συνάντησε στο πλατό της «Sylvia Scarlett» τον Ιούνιο του 1935.
Γνωρίστηκαν χάρη στον Κάρι Γκραντ, συμπρωταγωνιστή της Χέπμπορν στην ταινία, ο οποίος ήταν φίλος του Χιουζ. Αρχικά η μέλλουσα ερωμένη του η οποία είχε ήδη τιμηθεί με το πρώτο της Οσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου (για την ερμηνεία της στο «Morning Glory» το 1933) κάθε άλλο παρά εντυπωσιάστηκε από τον Χιουζ, κυρίως εξαιτίας της κομπορρημοσύνης του. Επειτα από δύο χρόνια, ωστόσο, είχε πέσει στην αγκαλιά του, όπου και παρέμεινε για σχεδόν ενάμιση χρόνο, όντας παράφορα ερωτευμένη μαζί του.
Αυτό τουλάχιστον συμπεραίνεται από τις επιστολές που δημοπρατήθηκαν, κάποιες από τις οποίες η οξυδερκής όσο και εντυπωσιακή ντίβα με την ξεχωριστή προφορά και την ιδιότυπη ομορφιά υπέγραψε ως «Ποντικός των Αγρών» (Country Mouse), αποκαλώντας τον εραστή της «Πιο εξαιρετικό αφεντικό μου».
Για τη Χέπμπορν ο Χάουαρντ Χιουζ ήταν επίσης «ευφυής όσο ο Αϊνστάιν», «χαριτωμένος όσο μια γαζέλα», «συναρπαστικός όσο μια ιστορία περιπέτειας» και «μεγαλοπρεπώς όμορφος». Η ηθοποιός θεωρούσε πως ενσάρκωνε τα καλύτερα χαρακτηριστικά της Αμερικής και αυτό εξηγεί γιατί θέλησε να του εκμυστηρευτεί σε ένα γράμμα της πως «ο ουρανός βρέχει ροδοπέταλα όσο το βλέμμα σου είναι στραμμένο προς εμένα».
Η σχέση τους, ωστόσο, τελείωσε άδοξα όταν εκείνη αρνήθηκε να τον παντρευτεί ενώ στη συνέχεια αποκάλυψε πως ενδιαφερόταν περισσότερο για τα δικαιώματα της ταινίας «The Philadelphia Story», τα οποία αγόρασε τελικά για χάρη της ο Χιουζ. Από το κρεβάτι του οποίου πέρασαν (παρά τις πολλές ιδιοτροπίες του και τις ιδεοληψίες του) η Μπέτι Ντέιβις, η Λάνα Τέρνερ, η Χέντι Λαμάρ, η Αβα Γκάρντνερ, η Τζίντζερ Ρότζερς και η Ρίτα Χέιγουορθ.
Οσον αφορά τη Χέπμπορν, ξεπέρασε τον χωρισμό πέφτοντας στην αγκαλιά του σκηνοθέτη Τζον Φορντ, πριν ερωτευτεί τον Σπένσερ Τρέισι, στο πλευρό του οποίου παρέμεινε για περισσότερο από είκοσι πέντε χρόνια.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News