744
Ο Πρωθυπουργός στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου, συνεννοείται με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως | ΙΝΤΙΜΕΝΕWS/ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Μητσοτάκης: Ούτε βήμα πίσω στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Protagon Team Protagon Team 10 Ιουνίου 2020, 15:28
Ο Πρωθυπουργός στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου, συνεννοείται με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως
|ΙΝΤΙΜΕΝΕWS/ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Μητσοτάκης: Ούτε βήμα πίσω στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Protagon Team Protagon Team 10 Ιουνίου 2020, 15:28

Με ένα «ευχαριστώ» προς τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους φοιτητές και τους γονείς τους που κράτησαν ζωντανή τη μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα του κορονοϊού, ξεκίνησε ο Πρωθυπουργός την τοποθέτησή του στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

«Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης», ήταν η χαρακτηριστική αναφορά του κ. Μητσοτάκη. «Ο λιτός τίτλος του νομοσχεδίου δικαιώνει την ουσία του. Αναβάθμιση του σχολείου, υλική, δομική και θεσμική. Αλλά κυρίως αναβάθμιση ποιοτική. Αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου σε νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια και μια σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στα δημόσια πανεπιστήμιά μας».

«Ο,τι δεν μπορεί να αλλάζει, παραλύει», σημείωσε με νόημα, χαιρετίζοντας το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης «ο κόσμος της γνώσης στην Ελλάδα έδειξε πρωτοφανή προσαρμοστικότητα στις έκτακτες συνθήκες. Διδασκόμενοι, αλλά κυρίως διδάσκοντες, έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Για να κάνουν πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

«Η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είτε μιλάμε για τη συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών», ανέφερε, για να προσθέσει πως η πανδημία απέδειξε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις να εδράζονται στην επιστημονική γνώση.

«Αλλά», όπως επεσήμανε, «δεν υπάρχουν και υπεύθυνοι πολίτες δίχως γνώση και ανοιχτό μυαλό. Και όλα αυτά τα προσφέρει ένα σύστημα εκπαίδευσης σύγχρονο, ανοιχτό σε όλους. Ενα σύστημα εκπαίδευσης το οποίο θα δίνει εξίσου μεγάλο βάρος στις θετικές επιστήμες αλλά και στις ανθρωπιστικές σπουδές. Ενα σύστημα εκπαίδευσης υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων».

Και μπορεί η επιδημία του κορονοϊού να καθυστέρησε την εισαγωγή του νομοσχεδίου στη Βουλή, δεν εμπόδισε ωστόσο τον διάλογο με τους φορείς και τη δημόσια διαβούλευση και «παρά τις ρητορικές εξάρσεις περί δημοκρατίας σε καραντίνα, ο κοινοβουλευτισμός λειτούργησε και λειτουργεί», σχολίασε ο Πρωθυπουργός.

Οσο για τις αιτιάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αναρωτήθηκε «αν υπάρχει ουσιαστική διαφορετική άποψη για το πώς πρέπει να αναμορφώσουμε το [σχολικό] πρόγραμμα για παιδιά που θα μπουν στην Α’ δημοτικού το 2020 και θα ολοκληρώσουν τον 12ετή κύκλο εκπαίδευσης το 2032».

Απαντώντας στις αντιδράσεις για την εισαγωγή ξένης γλώσσας απο το νηπιαγωγείο, ο Πρωθυπουργός υπεραμύνθηκε της συγκεκριμένης επιλογής, λέγοντας ότι η αδυναμία πρόσβασης σε ξένη γλώσσα έχει ταξικά χαρακτηριστικά.

«Εχουμε υποχρέωση στα παιδιά να τους δίνουμε τα ερεθίσματα νωρίτερα», υποστήριξε και έκανε αναφορά στην ικανότητα αφομοίωσης ξένων γλωσσών από τα παιδιά ακόμα και σε μικρή ηλικία.

«Σκοπός μας», είπε, «δεν είναι μόνο να διαμορφώσουμε παιδιά που θα έχουν πρόσβαση και γνώση και κατοχή της γνώμης, αλλά και να διαμορφώσουμε υπεύθυνους ανθρώπους της εποχής τους, που αλλάζει. Δεύτερο παράθυρο στην πρόοδο είναι η γνωριμία με ξένες γλώσσες από μικρή ηλικία».

Οσο για την επαναφορά της διαγωγής, ο Πρωθυπουργός σημείωσε ότι το σχολείο δεν περιορίζεται στη μετάδοση μόνο γνώσεων, αλλά και ήθους. Ενα σχολείο που, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, διδάσκει δικαιώματα και υποχρεώσεις και στο πλαίσιο αυτό πρέπει να υπάρξει  μηχανισμός αξιολόγησης.

Στην αναφορά του, τέλος, στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία –και τα σφοδρά «πυρά» του ΣΥΡΙΖΑ για τον εν λόγω θεσμό– ο Κυριάκος Μητσοτάκης χρησιμοποίησε τα λόγια του αριστερού διανοητή στον παιδαγωγικό χώρο Δημήτρη Γληνού – «έναν αριστερό οραματιστή της Παιδείας», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

Από το βήμα της Βουλής, διάβασε ένα απόσπασμα γραμμένο από τον Δημήτρη Γληνό το 1927, όπου εξήρε τη σπουδαιότητα του πρότυπου σχολείου στην καλλιέργεια των ειδικών δεξιοτήτων που έχουν τα παιδιά.

«Η Αριστερά αντιλήφθηκε ότι το πρότυπο σχολείο θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν ιμάντα κοινωνικής κινητικότητας, που θα έδινε τη δυνατότητα σε παιδιά από οικονομικά αδύναμες οικογένειες να μπορούν να εκμεταλλευθούν τις ιδιαίτερες δεξιότητές τους», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης και συμπλήρωσε διερωτώμενος:

«Γιατί τα παιδιά αυτά δεν θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στα πρότυπα σχολεία; Υπάρχουν χαρισματικά παιδιά και τα χαρίσματά τους στα μαθηματικά, τη μουσική ακόμη και τη γυμναστική θα πρέπει να καλλιεργούνται, να εξελίσσονται. Το πειραματικό σχολείο μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε νέα μοντέλα εκπαίδευσης, τα οποία θα εμπλουτίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας».

«Εξακολουθώ να μην αντιλαμβάνομαι την επίμονη θέση του ΣΥΡΙΖΑ να μην υπάρξει στήριξη στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία. Εκτός αν το πρόβλημα είναι η αξιολόγηση. Γιατί, ναι, θα έχουν αυξημένη αξιολόγηση. Πόσο μεγάλος μπορεί να είναι ο φόβος σας για την αξιολόγηση;» παρατήρησε απευθυνόμενος στους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, επαναλαμβάνοντας ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να κάνει πίσω στο ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

«Δεν μπορώ να καταλάβω τι φοβάστε και τι έχει να φοβηθεί ο εκπαιδευτικός, όταν του εμπιστευόμαστε ό,τι πολυτιμότερο έχουμε: τη γνώση των παιδιών μας», κατέληξε στην αναφορά στο ζήτημα της αξιολόγησης ο Πρωθυπουργός.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...