Η Mazda είναι μια εταιρεία που ξεκίνησε με την κατασκευή φελλών και έφτασε να γίνει μία ιδιαίτερα επιτυχημένη διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία.
Σε ολόκληρη αυτή τη διαδρομή της η Mazda είχε εξ αρχής, την μηχανολογική καινοτομία, στο επίκεντρο της κάθε δημιουργίας της. Και η Mazda δεν δίστασε ποτέ, να τονίζει τις δυνατότητες αυτής της φιλοσοφίας κατασκευής, επιδεικνύοντας στο κοινό τα προϊόντα της, υποβάλλοντάς τα σε δοκιμασίες που περιλάμβαναν απίστευτες οδηγικές προκλήσεις, με στόχο να αποδείξει πόσο καλά κατασκευασμένα ήταν.
Η διαρκής αυτή προσέγγιση ξεκίνησε από το πρώτο μοντέλο της Mazda: το τρίκυκλο ανοιχτό φορτηγάκι με την ονομασία Mazda Go.
Περνώντας από την παραγωγή φελλών στην κατασκευή εργαλείων το 1920, ο νέος πρόεδρος Jujiro Matsuda διαπίστωσε ότι η εταιρεία του διέθετε την τεχνογνωσία που ήταν απαραίτητη για να κατασκευάσει ένα προϊόν που θα ικανοποιούσε τις μεγάλες απαιτήσεις της τότε οικονομικά αναπτυσσόμενης Ιαπωνικής αγοράς, για τρίκυκλα.
Από τότε πέρασαν πολλά χρόνια. Και στην πορεία η Mazda κατάφερε να σηματοδοτήσει την αυτοκίνηση με μερικά σημαντικά δείγματα.
Τα Mazda στο υπόγειο
Στα υπόγεια των κεντρικών κτιρίων της Mazda, στο Irvine της California, μπορείς να συναντήσεις όλη τη διαδρομή της εταιρείας. Απ’ τους θρυλικούς νικητές του Le Mans, τα 787, μέχρι στόλους ολόκληρους από Mazda MX-5.
Είναι το υπόγειο των εγκαταστάσεων της εταιρείας, ακριβώς κάτω από το τμήμα R&D που άνοιξε το 1988 στις Η.Π.Α.
Ήταν η εποχή που οι περιορισμοί στην ιαπωνική αγορά και οι έντονες διακυμάνσεις του γιεν, ανάγκασαν ακόμα και τη «μικρή» (τηρουμένων των αναλογιών με τα άλλα μεγαθήρια, τύπου Toyota, Nissan κλπ) όχι μόνο να κατασκευάζει μέρος των αυτοκινήτων της στις Η.Π.Α. αλλά και να σχεδιάζει κιόλας. Το κατασκευαστικό «κομμάτι» είχε ήδη πάρει μπρος στο εργοστάσιο του Flat Rock, στο Michigan.
Πάρτε μια γεύση στο gallery.
- Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News