423
Εμπορικά πλοία αγκυροβολημένα στη Θάλασσα του Μαρμαρά στην Κωνσταντινούπολη | EPA

«Ωρολογιακή βόμβα» οι 150.000 ναυτικοί που παραμένουν εγκλωβισμένοι στα πλοία λόγω lockdown

Protagon Team Protagon Team 12 Μαΐου 2020, 12:40
Εμπορικά πλοία αγκυροβολημένα στη Θάλασσα του Μαρμαρά στην Κωνσταντινούπολη
|EPA

«Ωρολογιακή βόμβα» οι 150.000 ναυτικοί που παραμένουν εγκλωβισμένοι στα πλοία λόγω lockdown

Protagon Team Protagon Team 12 Μαΐου 2020, 12:40

Ο Τόμας Στέιπλι-Μπάντεν ήταν έτοιμος να ξεμπαρκάρει σε ένα λιμάνι της νότιας Γαλλίας, αφήνοντας πίσω του το εμπορικό πλοίο στο οποίο δούλευε το τελευταίο διάστημα. Τον πρόλαβε όμως, η καραντίνα και έτσι αναγκάστηκε να παραμείνει στο πλοίο μαζί με το υπόλοιπο πλήρωμα παρόλο που είχε λήξει η σύμβασή του και ήθελε να επιστρέψει στο σπίτι του στην Αγγλία.

Ο 27χρονος Αγγλος και οι 33 ναυτικοί από τις Φιλιππίνες, την Ιρλανδία, την Ινδία και τη Ρωσία ταξιδεύουν από το Κατάρ στην Τουρκία και από κει στη Γαλλία και πίσω, χωρίς να πατήσουν στη στεριά λόγω της πανδημίας.

Οπως αναφέρει στο ρεπορτάζ της η Guardian, ο Στέιπλι-Μπάντεν είναι ανάμεσα στους 150.000 ναυτικούς που εγκλωβίστηκαν στη θάλασσα λόγω του κορονοϊού, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν επτά ημέρες χωρίς ρεπό και ενώ έχουν λήξει οι συμβάσεις τους. Πολλοί έχουν οικογένειες και δεν ξέρουν πότε θα τις ξαναδούν. Δεν έχουν άλλη επιλογή από το να δουλεύουν εξαντλημένοι, να πηγαίνουν από λιμάνι σε λιμάνι, να ξεφορτώνουν και να φορτώνουν.

Τα εμπορικά πλοία μεταφέρουν το 90% των αγαθών παγκοσμίως. Στη Βρετανία, την Ισπανία και την Ολλανδία θεωρούνται εργαζόμενοι-κλειδιά στη διάρκεια της πανδημίας.

Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές έχει δεχθεί πολλαπλές καταγγελίες για μέλη της με σοβαρά προβλήματα υγείας, που παρόλο που δεν έχουν κορονοϊό, τους αρνείται η περίθαλψη στα λιμάνια.

Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και οι ναυτιλιακοί οργανισμοί προσπαθούν να πείσουν τις κυβερνήσεις να άρουν τα περιοριστικά μέτρα για τους ναυτικούς και να τους επιτρέψουν να αποβιβαστούν και να επιστρέψουν σπίτια τους.

Φιλιππινέζοι ναυτικοί σε καραντίνα στη Μανίλα

Μέλημα πολλών κυβερνήσεων όμως, είναι η διακίνηση των εμπορευμάτων και όχι η υγεία των πληρωμάτων, λένε οι συνδικαλιστές.

Η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει εκδώσει οδηγίες για την ασφαλή διακίνηση των εργαζομένων και έχει προτείνει λιμάνια για την αποβίβασή τους -Σιγκαπούρη, Ρότερνταμ, Γιβραλτάρ και Χονγκ Κονγ- αλλά οι κυβερνήσεις δεν ευαισθητοποιήθηκαν.

Πρόκειται για μία σοβαρή κρίση, προειδοποιούν οργανισμοί.

Στις Φιλιππίνες, το πρόβλημα είναι και κοινωνικό, καθώς χιλιάδες ναυτικοί από τη χώρα δεν μπορούν να επιστρέψουν στις οικογένειές τους και υποφέρουν από εξάντληση και κατάθλιψη.

Οι ολλανδοί ναυτικοί διαμαρτύρονται επίσης για την αδιαφορία της κυβέρνησής τους, καθώς θεωρούν ότι τη στιγμή που έχει επαναπατρίσει χιλιάδες Ολλανδούς που έκαναν διακοπές σε άλλες χώρες, τους ναυτικούς τους έχει «ξεχάσει» στη θάλασσα παρόλο που οι αξιωματούχοι τονίζουν ότι είναι πολύ σημαντικοί για την οικονομία.

Τα πληρώματα τονίζουν ότι έχει αυξηθεί και η πιθανότητα σοβαρού ατυχήματος, λόγω της κόπωσης και του άγχους.

Οι ειδικοί ζητούν να επιτραπεί άμεσα στους 150.000 ναυτικούς να βγουν στη στεριά, σε συγκεκριμένα λιμάνια, από όπου θα επιστρέψουν στις πατρίδες τους.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...