Σε μια εποχή που η παγκόσμια ποπ μουσική αναζητά την νέα της «Βασίλισσα» – ας μην ξεχνάμε πως η Μαντόνα ειναι πλέον αρκετά μουσικά παρωχημένη και σωματικά ασθενής προκειμένου να επιτελέσει επάξια τον ρόλο αυτό, που άλλωστε κατείχε επί σχεδόν 20 συναπτά έτη – μερικές γυναίκες μουσικοί ή τραγουδίστριες εκεί έξω μπορούν να επαίρονται πως μπορούν να ανέβουν στον «θρόνο» της Queen Of Pop.
Η μια είναι η Αριάνα Γκράντε και η άλλη η Μπίλι Αϊλις.
Ωστόσο, αμφότερες πλέον απειλούνται ανοικτά από μια 24χρονη που γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Βρετανία, ωστόσο έλκει την καταγωγή της από το Κόσοβο, χώρα προέλευσης των γονιών της.
Γιατί το νέο άλμπουμ της Ντούα Λίπα με τίτλο «Future Nostalgia» καταφέρνει και επαναπροσδιορίζει τους όρους με τους οποίους θα παιχτεί το παιχνίδι στην εμπορική ποπ μουσική την επόμενη δεκαετία (και βάλε…)
Άλλωστε, το δήλωσε ευθαρσώς και η ίδια πολύ πριν κυκλοφορήσει το άλμπουμ της στις 20 Μαρτίου:
«Ο δίσκος μου θα είναι ένα ποπ άλμπουμ που θα μοιάζει με μάθηματα χορού».
Φαίνεται πως είχε δίκιο.
Γιατί σχεδόν 20 ημέρες μετά, το άλμπουμ της σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο στην πλατφόρμα streaming του Spotify, εκεί όπου ντεμπουτάρισε κάνοντας 150 εκατ. ακροάσεις μέσα στην πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του.
Και μπορεί να μην έσπασε το ρεκόρ της Αριάνα Γκράντε, που το δικό της άλμπουμ «thank u, next» «στρίμαρε» 361 εκατ. φορές μέσα στο ίδιο χρόνικό διάστημα, αλλά δείχνει πως η 24χρονη Λίπα έχει όλα τα φόντα να την εκθρονίσει στο επόμενο άλμπουμ της, το τρίτο.
Και όλα συνέβησαν (σχετικά) νωρίς για την Ντούα.
Το «Future Nostalgia» είναι το δεύτερό της άλμπουμ – το ντεμπούτο της, με τίτλο απλώς το όνομά της κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του 2017, τέσσερα μόλις χρόνια από το 2013, όταν η Ντούα (που στα κοσοβάρικα σημαίνει «αγάπη») παράτησε το μπαρ του Λονδίνου όπου δούλευε σερβιτόρα, προκειμένου να γράψει την χορευτική ποπ μουσική που ήθελε.
Ετσι απλά.
Εβγαλε τα ρούχα δουλειάς, έβαλε το σκισμένο τζιν της και μπήκε σε ενα στούντιο γράφοντας τραγούδια.
Με το ναρκισσιστικά απαθές ύφος της κλασικής millenial που ξέρει τι θέλει και πώς να το αποκτήσει.
«Η Λίπα ακτινοβολεί μια εύθυμη απάθεια», επιβεβαιώνει με την σειρά του το πάντα έγκριτο Pitchfork στην κριτική του νέου της άλμπουμ.
Το πρώτο τραγούδι που έγραψε, το καλοκαίρι του 2013, σε ηλικία 17 ετών, ήταν το «Hotter Than Hell».
Ενας ηχητικός tropical δυναμίτης από τους λίγους που προλείανε ιδανικά το έδαφος για αυτό που επρόκειτο να επακολουθήσει.
Ακολούθησε το επίσης ξεσηκωτικό «New Rules» που κυκλοφόρησε και ως single- το ένα από τα συνολικά έξι του άλμπουμ της που μπήκαν στα τσαρτς με την άνεση και την ευκολία μιας φτασμένης σταρ και όχι μιας ποπ «ντεμπιτάντ» που δεν ήξερε που της πάνε τα τέσσερα στην (πάντα δύσκολη και απαιτητική) μουσική βιομηχανία.
Και κατόπιν, η Λίπα έχτισε σιγά σιγά και με μεθοδικές κινήσεις… χειρουργού το «άστρο» της.
Στο ενδιάμεσο πραγματοποιεί μερικές τρομερά πετυχημένες συνεργασίες που την κρατούν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος: από τον Μαρκ Ρόνσον και τον Diplo, μέχρι τον Κρις Μάρτιν των Coldplay και τον Αντρέα Μποτσέλι, όλοι περιμένουν να δουν και να ακούσουν το επόμενο βήμα της.
Το βλέμμα της Ντούα ωστόσο ήταν ξεκάθαρα στραμμένο στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.
Και με την εμφάνισή της στο τηλεοπτικό βραδινό σόου «Saturday Night Live», το 2017, έγινε επισήμως το πέρασμά της από την ευρωπαϊκή στην αμερικανική αγορά.
Το ‘18 συνεργάστηκε με τον Κάλβιν Χάρις – ίσως ο εμπορικότερος παραγωγός του 21ου αιώνα – στο «One Kiss» και τον Μάη της ίδιας χρονιάς τραγούδησε στον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ.
Ταυτόχρονα, το ντεμπούτο άλμπουμ της πουλούσε σαν… ζεστά ψωμάκια και πλέον, στα 22 της χρόνια, το φθινόπωρο του 2018, ήταν η πρώτη γυναίκα καλλιτέχνης προτεινόμενη για πέντε Brit Awards, τα διάσημα βρετανικά βραβεία μουσικής.
Το 2019 ήρθε η απόλυτη επιβεβαίωση πως «είχε φτάσει».
Δήλωνε παρούσα στην πόπ, κερδίζοντας βραβείο Γκράμι ως Best New Artist, δηλαδή Καλύτερη Πρωτοεμφανιζόμενη Καλλιτέχνιδα.
Καθόλου άσχημα για μια κοπέλα που μεγάλωσε απίστευτα φτωχικά στα περίχωρα της βρετανικής πρωτεύουσας, από δυο γονείς που είχαν παρατήσει αμφότεροι τις σπουδές τους στην Οδοντιατρική και στη Νομική στα πανεπιστήμια της πατρίδας τους και δούλευαν ως σερβιτόροι σε διάφορα συνοικιακά μπαρ και εστιατόρια για να τα βγάλουν πέρα.
Και έχοντας πουλήσει πάνω από 40 εκατομμύρια singles και πάνω από 3,4 εκατομμύρια άλμπουμ παγκοσμίως, η Ντούα Λίπα μπορεί πλέον να κάνει όλα της τα μουσικά όνειρα πραγματικότητα δίχως να ρωτήσει κανέναν, παρά μόνο τον ίδιο της τον εαυτό.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News