H Μισέλ Ομπάμα εμφανίστηκε σε τρία εξώφυλλα της Vogue με φορέματα αμάνικα, το νυφικό του οίκου Alexander McQueen για την σύζυγο του πρίγκιπα Γουίλιαμ, έκλεψε τόσο πολύ τις εντυπώσεις, ώστε έκτοτε αντιγράφεται συστηματικά, ενώ το ντραπέ φόρεμα Issa, από μπλε μεταξωτό ύφασμα, που φορούσε η Κέιτ όταν ανακοινώθηκε ο αρραβώνας της με τον διάδοχο του βρετανικού θρόνου, εξακολουθεί να πουλιέται σαν ζεστό ψωμάκι…
Χάρη στις κυρίες Σαμάνθα Κάμερον και Μελάνια Τραμπ, εξάλλου, μόδα έγιναν και τα easy-chick μοντέλα της Roksanda, όπως και της Amanda Wakeleys τα οποία προτιμά η Τερέζα Μέι. Η Μέγκαν Μαρκλ πάλι σύζυγος του πρίγκιπα Χάρι εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της με ένα φόρεμα Aritzia που δεν έκανε ούτε 35 ευρώ, και δύο ημέρες μετά τον τοκετό με ένα πάλευκο Grace Wales Bonner , τουλάχιστον 10 φορές πιο ακριβό…
Μιλάμε για μια δεκαετία φορεμάτων και διάσημων γυναικών που τα έχουν φορέσει, από συζύγους πολιτικών μέχρι τις σταρ του καλλιτεχνικού στερεώματος και της showbiz εν γένει, αλλά και brands με δεκάδες χιλιάδες θαυμαστές στα social media. Στριφώματα μίντι και υφάσματα με τεράστια μοτίβα για καλοκαίρια και χειμώνες, φορεμένα με παπούτσια αθλητικά και με τακούνια, σε γάμους και στο γραφείο αλλά και τα Σαββατοκύριακα, τα τελευταία δέκα χρόνια αποδεικνύουν ότι στο ντύσιμο επικρατεί μια συλλογική τρέλα, γράφουν οι Times του Λονδίνου και άδικο δεν έχουν.
Οι celebrities αυτής της δεκαετίας, μάλιστα, λάτρεψαν εμφανίσεις που κάνουν τη σάρκα να «λάμπει». Πρώτο και «καλύτερο», το «φόρεμα – κρέας», που φόρεσε η Lady Gaga στην απονομή των μουσικών βραβείων του MTV το 2010, με το οποίο είναι σίγουρο ότι στις μέρες μας η εκκεντρική ντίβα δεν θα τολμούσε να εμφανιστεί αφού οι vegans καραδοκούν. Κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από κομμάτια κρέατος ραμμένα στο χέρι από τους σχεδιαστές Franc Fernandez και Nicola Formichetti, το φόρεμα εξακολουθεί να διατηρείται σε ειδικές συνθήκες προκειμένου να μην σαπίσει και πλέον είναι έκθεμα στο «Rock and Roll Hall of Fame Museum» στις ΗΠΑ.
Μετά τη φούστα-μπριζόλα και το μπούστο-στηθοπλευρά έκαναν στη συνέχεια την εμφάνισή τους «γυμνά φορέματα», δηλαδή τουαλέτες απόλυτα διαφανείς με κεντήματα ή ρίγες στρατηγικά τοποθετημένες, που φορέθηκαν θριαμβευτικά από την Μπιγιονσέ, τη Ριάνα και την Κιμ Καρντάσιαν. Ακολούθησαν το 2014 τα πειραματικά εσώρουχα της Κένταλ Τζένερ, και η τρέλα του γυμνού ολοκληρώθηκε με την αποκαλυπτική Alexandre Vauthier κόκκινη τουαλέτα της Μπέλα Χαντίντ που άναψε φωτιές στα media όταν το σούπερ σέξι μοντέλο εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών το 2016.
Μετά από τις ακρότητες, όμως, επιστρέψαμε και ενδυματολογικά στην …κανονικότητα με μανίκια, τσέπες, γιακάδες και στριφώματα που μπορεί να αγγίζουν ακόμα και το πάτωμα. Και από την άλλη μεριά, η Vogue ομνύει στο «φόρεμα για όλες τις ώρες της ημέρας», αυτό το απλό, πλην όμως εφαρμοστό κομψό ρούχο που μπορεί να φορεθεί από το πρωί ως το βράδυ με την ίδια άνεση, όπως μας έδειξαν η Μισέλ Ομπάμα και η Αμάλ Κλούνεϊ. Αλλά βέβαια πόσες γυναίκες έχουν τα μπράτσα της Μισέλ ή (ακόμα λιγότερες) τη μέση της Αμάλ; Να τα λέμε κι αυτά…
Εν τω μεταξύ, μόλις κυκλοφόρησε η «2019 International Best-Dressed List», η λίστα της χρονιάς με τους πιο καλοντυμένους, άνδρες και γυναίκες του κόσμου, για 79η συνεχόμενη χρονιά φέτος, και η πρώτη στο πλαίσιο του νέου φορέα της, Air Mail (πρόκειται για το newsletter/online περιοδικό, που μόλις λανσάρισε ο δημοσιογράφος Γκρέιντον Κάρτερ, μετά την αποχώρησή του από την αμερικάνικη έκδοση του Vanity Fair, του ομίλου Conde Nast, την οποία διηύθυνε επί σειρά ετών).
Μια φορά κι έναν καιρό η «στέψη» των καλύτερων εμφανίσεων ήταν τόσο σημαντική που σάρωνε τα πρωτοσέλιδα όλων των εφημερίδων από τα … «Νέα της Ραχούλας» μέχρι την βρετανική «Daily Mail». Φέτος, όμως, η ανακοίνωση ότι η Κέιτ Μπλάνσετ και ο Ρότζερ Φέντερερ κατέλαβαν τις κορυφαίες θέσεις, και ότι οι Τζανέλ Μονά, Ζόι Κράβιτς, και ΛεΜπρόν Τζέιμς διακρίθηκαν επίσης για το στυλ τους (μεταξύ άλλων, συνολικά 30, από 16 χώρες), φαίνεται ότι περνάει εντελώς απαρατήρητη.
Παρά την φαινομενικά ατέλειωτη όρεξή μας για τις λίστες των «καλύτερων» (οι οποίες φέτος είναι ακόμα πιο ακραίες μια και μπαίνουμε στην τελευταία χρονιά της δεκαετίας), όλες τους προφανώς διαβάστηκαν και μοιράστηκαν και εξελίχθηκαν σε μια ποικιλία μετρήσεων. Μήπως όμως, στην πραγματικότητα, τελειώσαμε με τη λίστα των πιο καλοντυμένων; Την πρώτη ανάμεσα στις πρώτες;
Η απάντηση φαίνεται πως είναι καταφατική.
«Στον κατακερματισμένο κόσμο μας, στον οποίο το άτομο έχει γίνει κυρίαρχο και η ψηφιακή σφαίρα έχει ανυψώσει το δυσδιάκριτο σε επιδραστικό, όπου οι τάσεις επικρατούν σε όλα όσα θέλετε συνεχώς και το ενδυματολογικό τυπικό έχει γίνει μάλλον επιλογή παρά επιβάλλεται από τους επαγγελματίες του είδους, η ιδέα μιας ανώνυμης ομάδας ανθρώπων που αποφασίζουν για το ποιος είναι «καλύτερα ντυμένος», φαίνεται ολοένα και περισσότερο αναχρονιστική», γράφει η Βανέσα Φρίντμαν στους New York Times. Και άδικο δεν έχει.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News