Η πολυσυζητημένη στάση εργασίας του Μετρό που προκάλεσε απίστευτα προβλήματα στην Αθήνα το πρωί της Τρίτης, ήταν, καθώς φαίνεται, η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό διαδηλώσεων που πλήττουν την καθημερινότητα της πρωτεύουσας το τελευταίο διάστημα, η κινητοποίηση των… 25 εργαζομένων του Μετρό (εδώ) ολοκλήρωσε ένα τοξικό μείγμα, το οποίο η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να αντιμετωπίσει άμεσα. Εντός του προσεχούς Ιανουαρίου.
Οπως ανέφεραν «Τα Νέα» σε ρεπορτάζ της Ελένης Ευαγγελοδήμου, η κυβέρνηση, υπό την πίεση του Κυριάκου Μητσοτάκη που ζητά από τους υπουργούς να ρίχνουν βάρος και στα ζητήματα καθημερινότητας, ετοιμάζει μια διπλή νομοθετική παρέμβαση, με σκοπό να ελεγχθεί η ασυδοσία των απεργιακών κινητοποιήσεων όσο και να υπάρξει μια «χωροθέτηση» των διαδηλώσεων ανάλογα με τον όγκο του.
Δεν ήταν μόνο ο Πρωθυπουργός που επανέφερε μέσω social media (εδώ) τη θέση ότι «δεν μπορούν οι λίγοι να ταλαιπωρούν τους πολλούς». Τη σκυτάλη πήραν και οι υπουργοί με τον αρμόδιο μάλιστα επί των Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή να προαναγγέλλει «σκληρή στάση» και θεσμοθέτηση του προσωπικού ασφαλείας στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στα πρότυπα των χωρών της Ευρώπης. Το ίδιο είπε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας. «Σε όλη την Ευρώπη, όπως και στον ΟΣΕ και άλλα μέσα σταθερής τροχιάς υφίσταται ήδη πρόβλεψη και στο πλαίσιο αυτό, η νομοθετική ρύθμιση θα διασφαλίζει την εύρυθμη μετακίνηση των πολιτών» είπε. Ο κ. Πέτσας μίλησε για «ταλαιπωρία που δεν θα επαναληφθεί» αφού κυβερνητική παρέμβαση θα «λαμβάνει υπόψη τις βέλτιστες πρακτικές» από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Αυτό, βέβαια, απομένει να αποδειχθεί, διότι αντιδράσεις υπάρχουν. Κάποιοι από το υπουργείο Μεταφορών ανέφεραν ότι στο επίμαχο πλάνο αναδιάταξης του προσωπικού στο Μετρό οι αντιδράσεις προέρχονται συχνά και από τον πολιτικό χώρο της ΝΔ. Από τον δε ΣΥΡΙΖΑ δεν άργησαν να υπάρξουν οι φωνές υποστήριξης των 21 που τάχα θίχτηκαν επειδή τους έλαχε μετάταξη στα εκδοτήρια. Η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Ολγα Γεροβασίλη κατηγόρησε ευθέως τον κ. Μητσοτάκη για κοινωνικό αυτοματισμό, δικαιολογώντας παράλληλα την αιφνιδιαστική στάση εργασίας. «Ακουσα για την ανάρτηση του Πρωθυπουργού, είχα ακούσει νωρίτερα τον αρμόδιο υπουργό που βγήκε για τη στάση στο Μετρό με τον γνωστό τρόπο, δηλαδή κοινωνικός αυτοματισμός, προκειμένου να δικαιολογηθούν μέτρα που πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση. Οι εργαζόμενοι εξ όσων πρόλαβα να δω καταγγέλλουν υποστελέχωση και τις εργασιακές συνθήκες και με βάση αυτό όπως έχουν δικαίωμα κάνουν απεργία. Από εκεί και μετά το να στρέφουμε πάλι, ότι οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που εμποδίζουν τη χώρα, είναι ένα αφήγημα που έχει χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν», είπε.
Την ίδια στιγμή πάντως, με το δόγμα περί λίγων που δεν μπορούν να ταλαιπωρούν τους πολλούς, η κυβέρνηση επιχειρεί να ρυθμίσει και τα των πορειών που αποτελούν μια μάστιγα για το κέντρο της Αθήνας και όχι μόνο. Από την κυβέρνηση ξεκαθαρίζουν ότι η όποια ρύθμιση δεν περιορίζει το δικαίωμα του «συνέρχεσθαι», αλλά αυτή η πρωτοβουλία έρχεται ακριβώς την ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει «αστυνομοκρατία».
Κατά πληροφορίες, οι περιορισμοί για τις διαδηλώσεις (πόσο οδόστρωμα θα καταλαμβάνουν, για πόση ώρα και σε ποια διαδρομή) θα είναι σε άμεση συνάρτηση με τον όγκο συμμετοχής. Αυτό σημαίνει ότι προωθείται μοντέλο «αναλογικής κατάληψης» του οδοστρώματος για πολύ μικρές, μικρές και μεγάλες πορείες. Επιπλέον, θα υπάρξει πρόβλεψη έγκαιρης ενημέρωσης των πολιτών, μέσα από ειδική ψηφιακή πλατφόρμα. Για παρεμβάσεις που έρχονται σύντομα μίλησε από την Ολομέλεια της Βουλής ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, προαναγγέλλοντας – δίχως περαιτέρω λεπτομέρειες – ότι οι δρόμοι της Αθήνας δεν θα κλείνουν «ασυλλόγιστα και απροειδοποίητα».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News